Ideje i trendovi
12K

7 domišljatih turističkih promotivnih kampanja koje su osvojile svijet

Započinje borba za svakog gosta na svjetskom turističkom tržištu – lansirane su brojne kampanje, među njima i ona Hrvatske turističke zajednice. Prisjećamo se nekih od najboljih turističkih promotivnih kampanja koje su bile puno više od dobrih slogana i fotografije

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) je pokrenula novu promotivnu kampanju pod nazivom "TheVacationYouDeserveIsCloserThanYouThink"
 
Uz kampanju, lansirana je i nova komunikacijska platforma EnjoyTheViewFromCroatia na kojoj možemo sudjelovati svi – svoje fotografije s omiljenim pogledom možemo označiti s #EnjoyTheViewFromCroatia i @enjoytheview_fromcroatia na popularnim društvenim mrežama ili poslati na adresu enjoytheview@htz.hr.
 
Tako označena fotografija se može naći na HTZ-ovoj platformi i ispričati priču o hrvatskim ljepotama i baštini našim očima, očima domaćina.
 
HTZ-ova kampanja koja uključuje stanovnike i posjetitelje destinacije nije inovativna. Većina digitalnih kampanja u posljednjih pet godina se temelji na komunikacijskim alatima koji omogućavaju interakciju svih dionika u turizmu i promociju destinacije kroz stvarna svjedočanstva onih koji ju posjećuju i poznaju.
 
U moru takvih i sličnih turističkih promocija, isplivale su neke zbilja posebne reklame koje su ponudile neočekivane načine interakcije i nezaboravna iskustva za sve uključene u promociju. I ovdje je teško bilo izbjeći recikliranje ideja, ali je svaka od inačica zadržala dozu originalnosti.
 

1. "Veliki bijeg" – Švicarska

Najviše nam se svidjela promotivna kampanja kojom je švicarski gradić Graubünden pozivao u posjet tom ruralnom kraju. Veliki displej na obližnjem većem željezničkom kolodvoru je prikazivao mještanina Graubündena koji je uživo s displeja jodlao, pričao priče o životu na selu i pozivao prolaznike u goste. Čak je i ispisivao karte za vlak za sve one su poželjeli posjetiti ga kod kuće. 
 
Interakcije su snimane, kao i posjeti putnika koji su prihvatili njegovu ponudu, a rezultat je genijalan video priložen niže i nezaboravna promocija švicarskog sela. 


 
 

2. "Zatvoreno zbog održavanja" – Farski otoci

U veljači 2019. turistička zajednica ove autonomne danske pokrajine na krajnjem sjeveru je pokrenula inicijativu «Zatvoreno zbog održavanja, otvoreno za volonterizam». Na stranicama inicijative je bila omogućena prijava za stotinu volontera koji će jedan vikend u travnju pomoći u uređenju i održavanju otoka u zamjenu za smještaj i hranu. Isti vikend neće biti dozvoljeni posjeti turista.
 
Inicijativa je zanimljiva, jer osim što izaziva pažnju, promovira održivi turizam, nasuprot onom masovnom s kakvim se bore mnoge zemlje, uključujući i susjedni im Island. Osim toga, volonturizam je jedna od rastućih turističkih ništa pod okriljem održivog turizma, a volonturistima se ovdje nudi autentično iskustvo. 

 

Farskim otocima ovo nije prva promotivna kampanja koja je izazvala lavinu pažnje. Prethodna kampanja "Pogled ovce" je također ponudila zanimljiv koncept. Autori kampanje su se vodili činjenicom da na otoku obitava više ovaca, nego ljudi, pa postavili kamere na ovce koje su prenosile sliku u realnom vremenu.

Jednaku je kampanju s ovcama je pokrenula i norveška turistička organizacija, čija videa je pogledalo više od 8 milijuna ljudi diljem svijeta. Kampanja je promovirala outdoor aktivnosti širom Norveške.
 
Što nas dovodi do iduće kampanje….
 

3. Happy #Coosday - Škotska

Slično kao i kod Farskih ovca, glavna zvijezda je simpatična gorska krava. No, ona nije iza, već ispred kamere i to svakoga utorka (engl. Tuesday), otkud kovanica "Coosday". Dakle, škotska kravica se javlja utorkom sa sela, a livestream je sve popularniji i izvan Škotske. Rezultat su brojne fotografije sa škotskog sela koje nose oznaku #Coosday, a promocija Škotske se nastavlja i bez daljnjeg sudjelovanja turističke zajednice.

Najbolje turističke promotivne kampanje
 

4. "Doors of Thrones" – Irska

Irska kampanja zauzima posebno mjesto na ovoj listi jer je izuzetno originalna i pokriva mnoge turističke niše i benefite mudrog raspolaganja turističkim resursima.
 
Dark Hedges je čuvena sjevernoirska atrakcija – bajkoviti tunel bukovih stabala, od kojih su neka stara i 400 godina, a kojeg smo imali priliku vidjeti u planetarno popularnoj seriji Game of Thrones. Dotrajala stabla, predviđena za rušenje, Irci su iskoristili za izradu deset vrata, a svaka od njih svojim kompliciranim i majstorski izvedenim rezbarijama opisuje jednu od epizoda 6. sezone serijala. 
 
Vrata su postavljena u pubovima diljem Sjeverne Irske, spajajući tako pop kulturu i arhitekturu te donoseći turistima, a posebno ljubiteljima popularne serije, nesvakidašnju atrakciju i nezaobilaznu pozivnicu za putovanje kroz ovu zemlju.

 


5. G-točka – Vilnius

Da se rizične kampanje ponekad isplate, pokazuje ova kampanja iz Litve. Nećemo objašnjavati što je G-točka, dovoljno je prenijeti slogan iz kampanje: «Nitko ne zna gdje je, ali kada ju pronađete – nevjerojatno je»

Najbolje turističke promotivne kampanje
 
Promovirajući Vilnius kao G-točku Europe, Litvanci su osvojili svijet i privukli brojne turiste u svoju nevjerojatnu metropolu.  
 

6. Half.com – Oregon

Grad koji se zove kao internetska domena? Postoji. Priča je zanimljiva i privukla je brojne znatiželjnike koji teško da bi inače skrenuli s puta da vide još jedan gradić u unutrašnjosti, na granici s Idahom, premda se nalazi u podnožju planine i šumskog rezervata.
 
Međutim, tvrtka Half.com koje ima sjedište u gradiću Halfway je ponudila gradskim vlastima da promijene ime grada na godinu dana, u zamjenu za besplatan Wi-Fi, kompjutere za školu i pakete dionica. Tako je Halfway postao Half.com, poznat u čitavom svijetu, ali i tvrtka je postala zapažena – kupio ju je eBay za vrtoglavih 300 milijuna dolara.

najbolje turističke promotivne kampanje
 

7. Slučajan gost na fotografiji –  Kanada

Kako slučajnost pretvoriti u kampanju? Lako. I ovdje je u pitanju simpatična životinja – svi volimo životinje – i to jedna vjeverica koja se slučajno našla na fotografiji para koji se snimao uz jezero Banff u Kanadi.
 
Ubrzo su fotografije s montažama vjeverice preplavile Internet, a vjeverica je postala i službena maskota regije. Slatka je. zar ne?

Najbolje turističke promotivne kampanje
 


 
Slučajne kampanje su zanimljive – i mi imamo adut – kampanja TZ Baranje iz 2015. godine koja je iskoristila popularnost videa o Hrvatskoj trojce francuskih studenata. Pozvani su u Baranju pri čemu su 7 dana uživali u baranjskom gostoprimstvu te obišli sve prirodne, kulturne i gurmanske atrakcije. Novi video je bio novi uspjeh i pokazatelj kako Baranja nije dio priče o slučajnom turizmu i kako vrlo dobro zna iskoristiti slučajnosti.
 
Pandemija je zaustavila turistički promet, ali ne i krila mašte. Imali smo priliku vidjeti zaista kreativne kampanje – možda najzanimljivija je ona, i opet, švicarska "Dream now, travel later" koja poziva na planiranje i rezerviranje putovanja bez obzira na neizvjesnost oko realizacije istog.
 
I naša turistička zajednica je iznjedrila zanimljivu kampanju uz slogan "CroatiaLongDistanceLove", aludirajući pritom na ljubav na daljinu koju naši stalni gosti sigurno osjećaju prema destinacijama u koje se vraćaju. Ta kampanja HTZ-a se našla na mnogim listama najboljih turističkih kampanja u krizi.
 
Nadamo se da kriza nije srezala krila vaše mašte i da bi vam ova lista pomoći s idejama oko promocije vašeg smještaja. Budite pri tom svoji i iskreni  - to je temelj originalne promocije u turizmu današnjice. 

Spremi

​Peći na pelete: Koju peć odabrati i koliku snagu trebate za vašu kuću, stan ili apartman?

Best Stay 2023. u Zagreb dovodi turističke stručnjake iz 17 zemalja

38 posto noćenja ostvareno u obiteljskom smještaju, 22 posto u hotelima

Stakleni blagovaonski stolovi: 5 razloga zašto (ne) odabrati stakleni stol

Oglašavanje na društvenim mrežama za iznajmljivače apartmana

Domaći turizam je prilika za razvoj inovativne turističke ponude i produljenje sezone

Usluga prehrane uz smještaj - kako i zašto?

Upoznajmo svoje goste (1) - Nijemci

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Postani "zeleni" domaćin: Udruga Sunce poklanja online certificiranje za članstvo u Dalmatia Green programu

Promocija smještaja uz proviziju (OTA) ili direktno bukiranje – je li vrijeme za novu poslovnu strategiju

Popularno: