U idućih deset godina se očekuje daljnji rast turizma i dostizanje 11,6% BDP-a u svjetskim razmjerima
Prateći aktualne trendove, stručnjaci WTTC-a (World Travel & Tourism Council - Svjetsko vijeće za putovanja i turizam) predviđaju snažan rast turističke industrije koja bi do 2033. lako mogla dosegnuti brojke brojku iz naslova ovog teksta, s 11,6% udjela u svjetskom BDP-u. Njihovo izvješće detaljno analizira pet najvećih svjetskih turističkih tržišta prema podacima za 2022.
Najmoćnije turističke svjetske ekonomije prema doprinosu BDP-u su redom: SAD, Kina, Njemačka, Japan i Velika Britanija. U top 10 još ulaze Francuska, Meksiko, Italija, Indija i Španjolska
Broj zaposlenih bi, prema tom izvješću, trebao nadrasti 334 milijuna iz 2019. do 430 milijuna u 2033. što znači da će svaki deveti čovjek na Zemlji raditi u turizmu.
Nije samo da putovanja predstavljaju ogroman dio globalne ekonomije, već i rastu daleko brže od ostalih segmenata.
"Globalni BDP godišnje će rasti otprilike 2,6%, dok u putovanjima i turizmu očekujemo rast od oko 5,1%.", izjavila je Julia Simpson, predsjednica i izvršna direktorica WTTC-a. Simpson tvrdi i da bi kroz idućih deset godina Kina trebala preteći SAD i na ovom ekonomskom polju.
Sektor putovanja Kine trebao bi vrijediti 4 bilijuna američkih dolara s udjelom od 14,1% u kineskoj ekonomiji do 2033. S druge strane, američka industrija putovanja će doseći 3 bilijuna dolara i predstavljati 10,1% američke ekonomije. Ovi brojevi uključuju i iznos potrošen u zemlji od strane međunarodnih posjetitelja i potrošnju građana na putovanjima u inozemstvo.
Latinska i Sjeverna Amerika te Europa su ostvarile dovoljno snažan oporavak, kaže izvješće WTTC-a, da se očekuje dostizanje razina iz 2019. do kraja ove godine
Kineski putnici još ne putuju punim intezitetom, ali se očekuje potpun oporavak kineskog tržišta do 2024. godine, što će pokrenuti još jedan značajan val rasta globalnog turizma - s kineskim udjelom u globalnoj potrošnji na putovanja u inozemstvo za kojeg se predviđa da će do 2033. godine doseći 22,3%.
Unatoč općenitoj ekonomskoj neizvjesnosti, ljudi stvarno žele putovati i putovanja su neizostavan dio njihovih životnih troškova. Turisti su se vratili u gradove, ali podaci prikupljeni od različitih agencija diljem svijeta pokazuju da je interes za manje poznate destinacije i putovanja u prirodu ostao značajno veći.