Ideje i trendovi
4.2K

​Kreativnost i turizam: Kako ispričati priču?

Kako ispričati priču kojom ćemo se povezati s gostima, zadržati njihovu pažnju i potaknuti ih na rezerviranje naše smještajne ponude? Koje tehnike storytellinga koristimo u turizmu?

Promocija smještaja, kao i promocija destinacije, nisu lagani poslovi. Inspiracija je posvuda - lako je pomisliti da je lako ispričati privlačnu priču koja će privući turiste sa svih strana svijeta. Međutim, svi pričaju priče. Do ideje nije teško doći, ali put od ideje do priče je strm i zavojit, lako je ispasti sa staze i završiti u šumi nerazumljivog sadržaja, nezanimljivog gostima.

Kada bismo znali neke tehnike storytellinga (eng. pričanje priče), lakše bismo se probili kroz izazov pričanja priče svojim budućim gostima. Kako najlakše doprijeti do publike (turista u potrazi za smještajem), kako se s njom (turistima) povezati i kako zadržati pažnju?

Za početak vrijedi napomenuti da je sav sadržaj kojeg objavljujemo, bilo da se radi o opisu smještaja u našim oglasima na stranicama internetskih oglašivača, društvenim mrežama ili na vlastitoj web stranici, važan. Važne su fotografije, važni su tekstovi. I jedno i drugo, kao i naši odgovori i komentari na upite i recenzije, alati su za pričanje priče o našoj smještajnoj ponudi i gostoprimstvu. 
 

Neka nas vodi iskustvo gosta, a ne prodaja kapaciteta

Za početak, najvažnije je pokušati se staviti u cipele gosta. Neka nam cjelokupno njihovo putovanje bude na umu dok budemo pričali priču koja će ih potaknuti na rezervaciju naše ponude. 
 

Kada u fokusu bude vrhunsko iskustvo gosta, naša priča će biti autentična. Budemo li samo nastojali prodati nešto nekome, nećemo uspjeti istaknuti istinske vrijednosti svoje ponude

Svatko od nas poznaje snage vlastite smještajne ponude. Da li je to lokacija, prometna povezanost, dodaci ponudi, kvaliteta opreme smještaja, neke druge posebnosti, sve to su tek tehničke karakteristike. Kada sve to nabrojimo, još uvijek nismo ispričali priču, cjelovitu, iskrenu, privlačnu.

Priča ne obuhvaća samo podatke o lokaciji i o sadržajima, ona odgovara na pitanja gosta. Tek kada pričom otkrijemo gostima skrivene detalje, možemo naslikati istinsku vrijednost naše ponude.


Pričam ti priču gdje goveda riču… 

Svaki putnik na svijetu koji je već odabrao svoju destinaciju, pita se kakvo je to mjesto. Svatko od nas je spreman u svakom trenutku potvrditi da je najbolje na svijetu. No, putnik će najprije povjerovati drugom gostu, zato svi čitamo recenzije komentare. Stoga, priču možda nije loše započeti komentarom staroga gosta…

Par tehnika storytellinga za privlačenje novih gostiju:

 

1. Prenošenje dojma staroga gosta - neka izjava koju smo zapamtili ili objava gosta koju smo zapazili (u slučaju prijenosa objave, trebali bismo zatražiti dozvolu njenog vlasnika), dio zahvale ili poruke gosta, najljepši je način za pričanje naše priče. 

 

Prenošenje izjave gosta se možda ne čini naročito kreativnim, ali i taj moment treba prepoznati i znati iskoristiti u promociji autentičnosti smještajne ponude

2. Ažuriranje opisa smještaja najnovijim atrakcijama iz destinacije - kada smo označili sve one kućice koje navode što u smještaju imamo, već smo ga uvelike opisali. Tekstualni dio opisa smještaja je prilika da svojoj ponudi dodamo šarma. Kroz taj opis možemo pokazati gostima kakvi smo i sami i koje interese imamo. Održava li se u našem mjestu ovu sezonu neki poseban događaj, je li otvoren novi zanimljivi bar, djeluje li kakva zanimljiva udruga, koji sport se njeguje i koja nam događanja donosi baš ova sezona? Je li našu destinaciju nedavno posjetila neka slavna osoba, neki pisac ili pjesnik? Sve su to vrijedne informacije gostima koje možemo slagati u kratkim objavama na društvenim mrežama ili opisati na svojim web i oglasnim stranicama. 

3. Izravno obraćanje gostu - Volite li gledati zalaske sunca? Zamislite tišinu u kojoj se treptaj zvijezda na nebu čuje! Jeste li spremni za nezaboravna buđenja uz šum mora? Neki su to od načina da se obratimo gostima izravno i usput im dočaramo atmosferu koju mogu okusiti u našem smještaju. Ako objavljujemo postove na društvenim mrežama, dovoljna će biti rečenica uz kvalitetnu i dojmljivu fotografiju koja ju opisuje. Slažemo li tekst na oglasu, obrazložit ćemo tu rečenicu i tako istaknuti upravo onaj dio ponude koji nas izdvaja iz gomile i na koji smo posebno ponosni.

Nijedan posao ne može biti uspješan bez kreativnosti. Srećom, kreativnost je beskrajna, ne pristaje u nijedan kalup, nije rezervirana ni za koga, svima je dostupna. Kako ispričati priču je tek jedna od prilika za pokazivanje kreativnosti u turizmu. Mnogo je načina. Pronađite svoj način za pričanje priče i ona će tada biti jedinstvena. I neodoljiva gostima. 
Spremi

Kako potaknuti kreativnost koja je ključna za uspjeh

Koliko često treba mijenjati jastuke?

Ne dolazite na Havaje - turizam je samo podmukla kolonizacija

Design District 2019. sajam: Više od 100 brendova namještaja i opreme za uređenje interijera

Mjere Vlade za privatne iznajmljivače: Odgoda plaćanja paušala turističke pristojbe i članarine

Ribafish i RokOtok najljepša su promocija hrvatskog turizma, a nema je na stranicama HTZ-a

Nužna je bolja suradnja IT industrije i turizma, ali i ostalih djelatnosti na svim razinama

Hrvatska ima sve za cjelogodišnji turizam i može biti turistički lider na Mediteranu

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kako spojiti klimu na WiFi pa dobiti saveznika u borbi za niže režije smještajnog objekta

Kako do direktnih rezervacija i većih prihoda bez astronomskih provizija

Popularno: