Aktualno
9 2.9K

Još nemate rezervacija? Ne treba dizati paniku i spuštati cijene. Oni će doći...

Konferencija 3T - Tourism, Travel & Tech je ponudila svoje 3. izdanje u posjećenom Kaptol centru u Zagrebu, u utorak 12. ožujka. Izdvojili smo poruke s konferencije na kojoj se, osim o tehnologiji, puno pričalo i o privatnom smještaju

Obiteljski smještaj je nezaobilazna tema na svim turističkim događajima. To, naravno, nije neobično jer i ptice cvrkuću kako je u privatnom smještaju trenutno registrirano oko 700 tisuća kreveta (navedenu brojku je na konferenciji istaknula Martina Nimac (ZOT HKG). Razlike su u načinima na koja se ta brojka tumači - mnogo je onih koji pozdravljaju rast obiteljskog mikro poduzetništva u turizmu, sve više onih koji smatraju da velikih broj privatnih apartmana ugrožava poziciju Hrvatske na svjetskom turističkom tržištu.

Posljednjem stavu doprinosi stalna medijska kampanja, kojom se domaćine proziva za nizak doprinos proračunu i zajednici, a visoke prihode od iznajmljivanja smještaja u kućanstvu. Konferencija 3T, koju organizira medijska kuća BUG i koju je otvorio Oleg Maštruko, dotakla se i tih tema kroz panel raspravu Hrvatski turizam u novom tehnološkom okruženju: Granice rasta.


Treba li zabraniti Airbnb u nekim hrvatskim gradovima?

Na panelu su sudjelovali Neven Ivandić (Institut za turizam), Petar Rimac (Expedia Group) i spomenuta Martina Nimac (Zajednica obiteljskog smještaja HGK). Ivandić je ukratko predstavio rezultate istraživanja Ključna pitanja održivosti hrvatskog turizma, a održivi razvoj vidi u ograničavanju ponude domaćeg smještaja, po uzoru na Barcelonu i gradove koji su zabranili Airbnb i slične platforme.

I Nimac i Rimac se slažu da će potražnja regulirati tržište i da obiteljski smještaj može biti samo bolji kroz filtere kvalitete gostiju. Svi su se pak složili da s postojećom infrastrukturom i prometnom povezanošću, posebno zračnom, Hrvatska ne može primiti više gostiju.
 

"Sa smanjenom stopom rasta, mnogi će se privatni smještani objekti početi zatvarati u iduće dvije godine", tvrdi Nimac, ističući kako će opstati samo najbolji i najuporniji.

Istaknula je i kako su netočne tvrdnje da je opala kvaliteta ponude obiteljskog smještaja, uz argument da je Split proglašen 4. na svijetu po gostoljubivosti i uslugom domaćina prema anketama gostiju B.com-a 2018.
 

Virtualna stvarnost - rješenje za over turizam?

I ovu godinu je konferencija bila organizirana u tri tematske cjeline, a prezentacije i predavanja su se održavali istovremeno u tri dvorane: tehnologija, marketing i praktična rješenja. Ponekad je bilo zbilja teško odabrati prezentaciju vrijednu pažnje, upravo zbog paralelnog rasporeda.

Stručnjaci iz HT-a, Combisa, Ericssona Nikole Tesle, Auke, Hewlett Packard Enterprisea, Spotsiea, Lemaxa, SedamIT-a, i drugi, predstavili su internetske platforme za oglašavanje, digitalizaciju turističkih usluga, digitalna rješenja plaćanja usluga, softverska rješenjima za prodaju smještaja, izleta i sličnih usluga, mogućnosti korištenja virtualne i proširene stvarnosti u truizmu.

Konferencija 3T 2019. osvrt - Miikka Rosenthal
Konferencija 3T 2019. osvrt - Miikka Rosenthal, Helsinki

Virtualni turizam je bio ključna ideja konferencije, uz Miikku Rosendahla iz VR studija, "krivog" za virtualnu platformu Helsinkija. Od Miikke smo saznali da postoji način da gosti samo pošalju novac i ostanu kući, kao u pošalici koju često čujemo na račun privatnih iznajmljivača. Virtualna i proširena stvarnost može omogućiti gostima da posjete naše najatraktivnije destinacije, bez da napuste svoje kućne ogrtače i naslonjače.

Iako to nama zvuči nevjerojatno, Miikka podsjeća da samo 6 % svjetske populacije putuje zrakoplovima, što znači da više od 90 posto ljudi nikada u životu nije letjelo avionom. Osim toga, tvrdi da mnogo ljudi ne voli putovati, a tomu u prilog idu rezultati virtualne platforme Helsinkija, koja bi kroz ovu godinu trebala zabilježiti milijuntog virtualnog turista.  Virtualni turizam bi mogao riješiti problem prenatrpanosti destinacija, poput našeg Dubrovnika ili Plitvičkih jezera. 
 

Ulažite u brend, ne u prodaju

Posljednje tri prezentacije na konferenciji su izazvale najviše neodlučnosti jer je u Dvorani 5 gostovao popularni hrvatski šef Mate Janković s tehnologijom u kuhinji, a u susjednoj dvorani Izvorka Jurić s "brendiranjem do željenog gosta". Odoljeli smo Matinom šarmu i odlučili se za Izvorkinu prezentaciju.

Naučila nas je da brendiranje nije samo dizajn i jedna kreativna ideja, već jasno provođenje čitave strategije za kreiranje brenda, podizanje svijesti o njemu i promociju do ciljane skupine gostiju. Izvorka poručuje: "Ne prodajimo, ne nudimo, već gradimo brend.To je ključ uspjeha neke usluge ili proizvoda na svakom tržištu, tako i u turizmu." 


Oglašavanje na društvenim mrežama je ključno

Sa svršetkom konferencije nećemo završiti ovaj osvrt jer je najzanimljivija panel rasprava obilježila sam početak dana u Kaptol centru. Priču o pametnom marketingu u turizmu i "što zaista donosi bookinge" iznijeli su Martina Srnec (direktorica marketinga u HTZ), Robert Petković (analitičar Bruketa&Žinić&Grey agencije), Petar Milevoj (voditelj digitalnog marketinga Maistra), Tomislav Kosir, (menadžer internet marketinga, Hotel Dubrovnik) i moderator rasprave Ilija Brajković (Kontra).

Saznali smo da velike hotelske kuće i HTZ najviše sredstava odvajaju za online oglašavanje, od čega je najznačajniji Google. Konkretno, Maistra ulaže 70 % financijskih sredstava u oglašavanje na Googleu i digitalnim medijima, a sve veća sredstva odvaja za oglašavanje na društvenim mrežama i različitim review portalima.

"Društvene mreže su ključne za svijest o brendu proizvoda ili usluge. Moramo biti prisutni tamo gdje naši gosti provode vrijeme", kaže Milevoj, a i ostali se slažu kako je ulaganje u promociju na društvenim mrežama danas nužno, od kojih su najznačajnije Facebook, Instagram i YouTube. Popularnost videa raste, kao i popularnost mobitela i mobilnih aplikacija.
 

Većina gostiju još uvijek rezervira na desktop računalima, ali pretražuje na mobilnim uređajima i zato svaka promocija mora biti optimizirana za pregled na telefonima.

 

Koliko je važna vlastita web stranica?

Petković ističe koliko je važno ulagati u vlastiti brend i u promociju vlastitom web stranicom. "Svaki, pa i najmanji, iznajmljivač bi trebao imati vlastitu web stranicu", kaže. Gost koji pronađe našu ponudu na stranicama Booking.com-a ili nekog drugog online oglašivača, prvo nas ide guglati. Ako pronađe našu stranicu, to dodaje vrijednost našoj ponudi pa se, prema analizama Maistre, rezervacija događa na našoj stranci odmah isti dan. Tako zaobilazimo plaćanje provizija B-com-u i povećavamo rejting vlastite stranice što se dugoročno isplati. "Naravno, taj naš sajt mora biti dobar, inače ništa od bookinga", poručuje B&Ž analitičar.

Vrlo je važno poznavati navike i ponašanja gostiju - slažu se svi. Navike poput perioda u godini kada planiraju putovanja. Primjerice, Nijemci bookiraju u siječnju, tvrdi Milevoj pa, ipak, priznaje kako ovu godinu i Nijemci kasne te je općenito manje rezervacija u odnosu na isto doba prošle godine. Ističe sve veću popularnost last minute rezervacija.

Domaćinima koji još nemaju rezervacija gostiju, poručuje: "Ne treba dizati paniku i spuštati cijene, oni će doći".

Konferencija 3T 2019. osvrt
Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

HBOR i MINT: Krediti za privatne iznajmljivače s kamatom od 2 posto

Domaćin na hrvatski način

Popularno: