Aktualno
2K

Vinski turizam ima velike šanse za brzi oporavak uz nove (nakon)pandemijske navike turista

Iako više od polovica vinarija bilježi pad prometa veći od 50% u 2020., čak devet od deset vinara vjeruje u potpuni oporavak u 2022. Mnogi svoju prodaju vina zaokružuju turističkom ponudom u kojoj im najveće prihode donose kušaonice i prodaja u vinskim podrumima

Svjetska turistička industrija je 2020. pretrpjela najgoru godinu u povijesti s padom međunarodnog broja turističkih dolazaka za 74% prema podacima Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Odredišta širom svijeta zabilježila su milijardu manje dolazaka, nego u 2019. godini. 

Usporedbe radi, tijekom globalne ekonomske krize 2009., zabilježen je pad od (samo) 4%. Procijenjeni gubitak prihoda od turizma u 2020. je 1,3 bilijuna dolara, što je 11 puta više od financijskog gubitka tijekom krize 2009. Pandemija je izravno ugrozila 120 milijuna radnih mjesta u turizmu, od čega su mnoga u malom i srednjem poduzetništvu.Ni početak ove godine nas nije obradovao značajnijim pozitivnim pomacima. 

 

Oporavak turizma tek za tri godine?

UNWTO je proveo opsežno globalno istraživanje među turističkim stručnjacima o utjecajima COVID-19 na turizam i očekivanom vremenu oporavka. Rezultati nisu ohrabrujući - 43% ispitanih smatra da će se turistički promet iz 2019. dostići tek u 2023., a 41% smatra da će to biti tek 2024. ili kasnije. 

No neke turističke niše su u prednosti pred ostalima jer je interesni turizam sve popularniji, zahvaljujući pandemijskom odmaku od onog masovnog. Socijalna distanca koja će obilježiti i putovanja u idućim godinama, dovela je do toga da turisti traže destinacije s manjim brojem turističkih dolazaka, ali koje još uvijek mogu ponuditi sadržaje kojima bi se nadomjestili socijalne kontakte i obilaske popularnih turističkih lokacija i atrakcija. 

 

Turizam doživljaja je poželjniji nego ikada. Pri tom je sve popularniji ruralni turizam, s posebnim naglaskom na vinski turizam

Ako ste među onima koji vrijeme u izolaciji kratili proučavanjem vinskih etiketa i sorti, možda ste pretpostavili da interes za vina i kupovina istih raste. Nažalost, industrija vina također bilježi pad prodaje, a mnogi naši vinari i do 70% s obzirom na izostanak B2B prodaje ugostiteljima i hotelima. 

Pad je globalan - u 2020. je popijeno 3% manje vina, no taj postotak je ipak manji od procijenjenog - stručnjaci su predviđali 10% manje konzumacije vina u svijetu tijekom 2020. u odnosu na 2019. godinu. Sada se i stručnjaci i vinari slažu da se vinskom turizmu smiješi brži oporavak od onog koji se predviđa za turizam u globalu.

 

Vinske ceste se penju prema boljim financijskim rezultatima, a s njima i turizam u ruralnom prostoru sa svim svojim specifičnim oblicima

Winetourism.com je platforma koja promovira vinske aktivnosti diljem svijeta. U studenom prošle godine su proveli istraživanje u kojem su sudjelovale 1203 vinarije iz 34 zemlje, od kojih 12 iz Hrvatske. 

Prema toj anketi, više od polovice vinara bilježi pad prometa od 50% i više u 2020., ali ipak su gotovo svi optimistični - 9 od 10 vinara očekuje potpuni oporavak do 2022. Čak 80% vinara vjeruje u značajan rast vinskog turizma u svojoj regiji u idućih 10 godina.

Svaki peti vinar u Australiji je, čak i prošle godine, zabilježio povećanje prihoda, no to može zahvaliti državnoj protuepidemijskoj politici, zatvaranju granica i domaćim turistima. Očekivano, različite vinske zemlje su ponudile različite perspektive. 24% njemačkih vinara vjeruje u potpuni oporavak vinskog turizma već u ovoj 2021. godini, isto vjeruje 29% Talijana, 31% Australaca, 33% Španjolaca i čak 41% francuskih vinara. 


Najčešći gosti povremeni konzumenti vina, vinski podrumi najpopularniji

Na pitanja o motivima zbog kojih proširuju svoju ponudu vinskim turizmom, najviše vinara je odgovorilo da je to zbog dvije stvari: dugoročne vrijednosti u promociji svojih vina i želji za dodatnom zaradom kroz prodaju doživljaja. 

Izvori prihoda turističke ponude vinarija

Prodaja doživljaja je najisplativija kroz kušaonice u vinskim podrumima, tvrdi 55,7% vinara, 36,7% vinara najviše zaradi kroz različite turističke ture i druge doživljaje, a samo 7,6% iznajmljivanje smještaja smatra glavnim izvorom dodatnog prihoda. 

Najčešći gosti u vinarijama

Zanimljivo je da najčešći gosti vinara i vinskih podruma nisu sofisticirani kušači vina (vinski geekovi - o vrstama vinskih turista u tekstu Vinski turizam u Hrvatskoj), nego povremeni uživatelji vinskih kapljica.

 

 

Vino i grad

Da vinski turizam ne mora nužno biti vezan za ruralno prostor, pokazuju nam i manifestacije kušanja i promocije vina koje se povremeno održavaju u gradovima diljem Lijepe naše. 

Takva jedna manifestacija će se uskoro održati u Zagrebu - Vinart Grand Tasting. Radi se o festivalu koji promovira domaće vinare s vrhunskom kvalitetom vina. Ovdje ne može izlagati svatko, ali kušati može. Kušanja i sajam vina će se ovu godinu održati  3. i 4. lipnja na platou Muzeja suvremene umjetnosti. Osim toga, organizatori su pripremili i niz radionica na kojima će se predstavljati vinari iz regije i suvremene vinarske prakse u danima od 28. svibnja do 2. lipnja u hotelu Dubrovnik

Više detalja na grandtasting-vinart.com, a smještaj možete potražiti na Apartmanija.hr.
 

 

Domaći vinari sve prepoznatljiviji

Iako je domaća gastro scena nudi prilike i proizvode za brendiranje na svjetskom tržištu, možda najveći napredak bilježi industrija vina. I u turističkom smislu, hrvatski vinski proizvod postaje sve prepoznatljiviji - primjer su vinske ceste Istre, Pelješca, posljednjih godina i sve zanimljivija Moslavina.

Inovativan i suvremen pristup brendiranju primjenjuju i pojedine vinarije. Izdvojili bismo šibenski Testament čija su se vina nedavno okitila Decanterima, a njihova posebnost je već prepoznata i u Belgiji, Kanadi, Francuskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, Švicarskoj, Srbiji, V. Britaniji i SAD-u. 

Na stranici dalmatiandog.eu možemo postati članovi DalmatianDog Kluba i uživati u ekskluzivnim vinskim degustacijama, prvi kušati nova vina prije izlaska na tržište, razgovarati s enolozima vinarije Testament i primati posebne akcijske ponude. 

Testament web stranica

Svi oni koji se zateknu u Zagrebu u subotu 22. svibnja i žele kušati vina Testamenta, imat će priliku to učiniti u dvorištu vinoteke Vintesa u Vlaškoj ulici od 12:30 do 15 sati, s posebnim naglaskom na Decanterima ovjenčanima Testament Babić i Pošip DalmatianDog.

Spremi

Dupla rezervacija (overbooking) i što učiniti kada se ona dogodi

Kako napraviti potpis u Gmailu i postaviti GPS koordinate unutar njega

Suradnja poduzetnika u turizmu: Promocija drugih kao dodatak vlastitoj ponudi smještaja

Smart Tourism Meet Up radionice o pametnom turizmu, trendovima i alatima za uspješniju promociju u turizmu

Oslobođenje plaćanja turističke pristojbe samo za iznajmljivače koji su odjavili kategorizaciju i čiji su objekti oštećeni u potresu

Klizna sobna vrata: Zašto su klizna vrata odličan izbor i koliko koštaju?

Turizam u Hrvatskoj 2017.: Što kažu statistike?

Nema više skrivenih troškova i naknada prilikom online rezervacija smještaja

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Prijava za cijepljenje privatnih iznajmljivača do 5. svibnja u lokalne turističke zajednice

​Gosti stižu - saznajte aktualne mjere prelaska granica

Popularno: