Aktualno
8.4K

Otkazivanje rezervacija u 2020.: Katastrofalno proljeće slijede ljetni mjeseci s naznakama oporavka

Broj otkazanih rezervacija i uporedba s otkazivanjima u istom razdoblju lani najbolje opisuje trenutno stanje u turizmu. Proljeće bilježi 76 i više posto otkazivanja, ali je silazni trend uočljiv u srpnju i kolovozu...

Pandemija je pogodila čitavu turističku industriju. Posljedice osjećamo svi - o dugoročnim posljedicama, koje će izostanak turističkih migracija ostaviti na hrvatsko gospodarstvo, teško je govoriti. 
 
Činjenica je da su mnoge javne uprave i tvrtke u svijetu reagirali brzo, mijenjajući svoje poslovne strategije kako bi ublažili posljedice restrikcija na putovanja uslijed COVID-19 pandemije. 
 
Za kreiranje takve "nove normalne" strategije, moramo poznavati trenutno stanje na tržištu, utjecaj otkazivanja rezervacija na ukupne prihode u 2020. godini, a pomoći nam mogu i pokušaji koje su poduzeli različiti subjekti u turizmu ne bi li ubrzali oporavak. 
 
Analiza na portala Guesty.com sadrži vrijedne podatke o stanju turističkog tržišta danas. U anketi je sudjelovalo 394 tvrtki za turistički najam privatnih nekretnina, većina iz Sjeverne Amerike i Europe. 


76% više otkazanih rezervacija u proljeće i ljeto

Prema većini odgovora, 76% je više otkazivanja rezervacija za period od travnja do kolovoza, nego što je to bilo u istom periodu prošle godine, dok su otkazivanja rezervacija za period od rujna do studenog trenutno na razini od 41%.

otkazivanje rezervacija 2020
 
Većina je brzo krenula s novim strategijama od kojih su se najuspješnijim pokazale fleksibilna politika otkazivanja (22%) i popusti na cijenu smještaja (18%). 

otkazivanje rezervacija 2020
 
Iako su brojke pomalo strašne, većina ispitanika je optimistična i vjeruje kako će se privatni smještaj oporaviti brže od hotelske industrije. Samo 5% tvrtki je izjavilo da je njihov gubitak manji od 10%. 29% tvrtki predviđa gubitak od 51 do 75% u 2020. u usporedbi s prethodnom godinom, a 27% vjeruje u manji gubitak od 26 do 50%.
 
Najteži gubitak je, očekivano, zabilježen u travnju i svibnju, većina tvrtki (73%) je osjetila pad prometa od 76 do 100%.

otkazivanje rezervacija 2020
 
Srpanj i kolovoz, također, pokazuju visoku stopu otkazivanja rezervacija pa gotovo polovica tvrtki bilježi 76% više otkazivanja, nego u istom periodu prošle godine. Postotak onih koji imaju manje od 10% otkazivanja je nešto veći nego u travnju i srpnju i iznosi 17%.
 

Ljeto ipak pokazuje naznaku oporavka jer je najviše subjekata s 26 do 50% otkazanih rezervacija


otkazivanje rezervacija 2020
 
Te brojke se nastavljaju popravljati za rujan kada 61% ispitanika potrđuje da ima manje od 10% otkazivanja. 41% ispitanih tvrdi da nema razlike između broja otkazivanja za rujan 2020. u odnosu na rujan 2019. godine. 

otkazivanje rezervacija 2020
 
 

Strategije za oporavak privatnog iznajmljivanja turističkog smještaja

Sektor iznajmljivanja privatnih nekretnina u turističke svrhe ima značajne prednosti u brzini usvajanja novih strategija, u odnosu na velike i trome hotelske sustave. Štoviše, brojne tvrtke koje su fokusirane na najam privatnog smještaja već su daleko poodmakle u provođenju tih strategija i u prekrajanju svojih planova za godinu 2021.  
 

Zasluge za inovacije u turističkom sektoru pripadaju rascjepkanom tržištu privatnog smještaja i tvrtkama koje njime upravljaju

Kako su te tvrtke odgovorile na restrikcije izazvane COVID-19 prijetnjom?
 
Natpolovična većina primjenjuje strože higijenske mjere (60%), spomenutu fleksibilniju politiku otkazivanja (57%) i niže cijene noćenja (53%).

otkazivanje rezervacija 2020
 
 
Potpuni financijski oporavak, naravno, nije moguće očekivati već ove godine. No, neke od strategija imaju dobar rezultat. To su fleksibilni uvjeti otkazivanja (22%), niže cijene noćenja (18%) i popusti za buduće rezervacije gostima koji su otkazali (12%). 

otkazivanje rezervacija 2020
 
Fokus bi u 2021., prema mišljenju ispitanika, trebao biti na:
  • marketingu i brendiranju (42%), 
  • iskustvu gosta (39%), 
  • oglašavanju na više kanala (37%) i 
  • na gostima koji se vraćaju (34%).
 

Optimistično u borbu protiv korona krize

Dvije trećine ispitanika (67%) je odgovorilo da je optimistično u vezi budućnosti kratkoročnog najma privatnog smještaja. Otprilike jednak postotak smatra da će se turistička industrija oporaviti brzo.
 
70% ispitanih vjeruje kako će privatni smještaj lakše prebroditi krizu jer će turisti u krizi radije birati privatnosti i individualni pristup, nego tradicionalno odsjedanje u hotelima s mnogo gostiju u jednom objektu.

Jeste li optimistični?
Spremi

​Što je žuta knjižica i zašto bi mogla biti važna za turizam u 2021.?

Iznajmljivači, oprez! Turistička inspekcija najavila pojačan nadzor

Konferencija 3T: Što je pametni turizam i kako pametno razvijati turizam u Hrvatskoj?

Ukrasni kamin na struju: Zašto je pametno odabrati dekorativni kamin na struju?

Ukida li se Ministarstvo turizma?

Sretan Dan porezne slobode 2020.! Vrijeme je za plaćanje rate paušala poreza na dohodak

Najbolje sredstvo za izbjeljivanje rublja - ono koje su koristile naše bake

Poticaji za unaprjeđenje kvalitete turističkih usluga nisu za obiteljski smještaj

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Lošinjska TZ ima protokol u slučaju sumnje na zarazu gosta koronavirusom: "Nitko neće ostati sam!"

EU ublažava ograničenja putovanja: Bez samoizolacije po povratku u domovinu za turiste iz emitivnih zemalja

Popularno: