ZapoÄinje korizma, vrijeme odricanja, koje je mnogim
iznajmljivaÄima vrijeme
pripreme za sezonu, kako bi ostvarili uspjeh i maksimalne poslovne rezultate.
ÄŒinjenica je da se u svakome poslu moramo potruditi oko uspjeha, a Äinjenica je i da nije nužno da stalno dodajemo nove vrijednosti u poslovanje - možda je dovoljno odreći se nekih se stvari za viÅ¡e zadovoljnih gostiju i dobru turistiÄku sezonu.
ÄŒega se odriÄu uspjeÅ¡ni ljudi i Äega bi se mogli odreći mi, mali privatni iznajmljivaÄi?
1. Odreći se nezdravog života
Odricanje od nezdravih navika je preporuÄljivo na svakom polju života, a ne može se loÅ¡e odraziti niti na naÅ¡e pripreme za sezonu. Prije svega bismo si trebali priuÅ¡titi viÅ¡e sna i odmora kako bismo Äili i orni doÄekali ono doba godine kada nemamo viÅ¡ak sati za opuÅ¡tanje.
2. Odreći se kratkoroÄnog planiranja
Planiranje je kljuÄan dio u svakom poslovanju, a najÄešće obuhvaća period od nekoliko idućih godina. Nažalost, u naÅ¡em poslovanju je takvo planiranje Äesto nemoguće zbog razliÄitih faktora - od obiteljskih obaveza pa do zakonskih regulativa koje se Äesto mijenjaju. Zoran primjer je
pauÅ¡alni porez za privatne iznajmljivaÄe, Äiji iznos ćemo za iduću godinu doznati tek krajem one prethodne.
Ipak, u vrijeme kada
ureÄ‘ujemo okućnicu i osvježavamo interijere naÅ¡eg smjeÅ¡tajnog objekta, odricanje od kratkoroÄnog planiranja nam može biti korisno prilikom odluÄivanja o kupnji namjeÅ¡taja i opreme. Je li korisnije sada potroÅ¡iti manje, ali dogodine kupovati jednaku opremu ili ćemo odabrati kvalitetnije, a dugotrajnije?
3. Odreći se malih ciljeva
Ako smatramo da ne možemo popuniti pred i post sezonu, nećemo se niti potruditi oko toga, zar ne? Iako možemo viÅ¡e. Naravno, ciljevi trebaju biti realni, ali dodatan trud se uvijek dugoroÄno isplati.
4. Odreći se izgovora
"Tko želi naÄ‘e naÄin, tko ne želi naÄ‘e izgovor", stara je uzreÄica koja se može primijeniti na svim poljima života pa tako i u poslovanju. Svatko od nas ima svoju "bilježnicu izgovora" pa, iako ih uporno ponavljamo, svjesni smo da su samo opravdanje za izbjegavanje posla kojeg bismo vjerojatno lako odradili kada bismo ga samo zapoÄeli. ZapoÄnite!
5. Odreći se fiksnog razmišljanja (principa)
Kao i izgovori, principi nas sputavaju u razvoju i rastu. Kada "zabetoniramo" svoje stavove o neÄemu, uskraćujemo si priliku da doživimo novo iskustvo, da nauÄimo, da se Å¡irimo. Primjerice, odluÄili smo da je minimum noćenja 7 dana, i gotovo. Ili da je
check-in od 12 do 18 sati. Tako gubimo potencijalne goste koji će možda prvi put stići kasno naveÄer i prenoćiti par dana, ali će nas preporuÄiti dalje i sljedeći put ostati dulje. Svatko od nas najbolje zna kojih bi se principa trebao odreći.
6. Odreći se vjerovanja u Äuda (i da će se neÅ¡to rijeÅ¡iti preko noći)
Jedan poznati pisac je rekao kako nitko ne vjeruje u Äuda osim kada se nada da će neki njegov problem nestati sam od sebe i rijeÅ¡iti se preko noći. E pa, neće. Taj apartman se neće sam ofarbati, oglasi na stranicama
internetskih oglaÅ¡ivaÄa smjeÅ¡taja se neće sami ažurirati, na upite gostiju neće nitko drugi odgovoriti, porezi se neće sami platiti.
RjeÅ¡avajmo svoje obveze na vrijeme i budimo vrijedni jer tako možemo Äuda.
7. Odreći se perfekcionizma
Nije sve savrÅ¡eno? I ne mora biti. Važno je da ste vi tu, da ste na usluzi gostima, da ih doÄekate s dobrodoÅ¡licom, da pružite sve nužne informacije, da ste na raspolaganju i da ste iskreni. Prisustvo domaćina može sve nesavrÅ¡enosti uÄiniti nevažnima, a gostu pokloniti povjerenje i srdaÄnost za najbolje
ocjene smještaja.
8. Odreći se multi-taskinga
Iako
brojne vjeÅ¡tine domaćin mora posjedovati, nije poželjno da sve radimo odjednom. Biti u stanju raditi viÅ¡e stvari odjednom jednako kvalitetno, znaÄajna je sposobnost i Äesto nam pomaže u poslovanju. Ali, rijetko se dogaÄ‘a da sve odradimo maksimalno dobro, onako kako to možemo kada smo usredotoÄeni samo na jedan zadatak. Zato je bolje posao rasporediti i planirati svoje vrijeme kako bismo se posvetili samo jednom zadatku i tako postigli najbolje poslovne rezultate.
9. Odreći se potrebe za kontrolom svega
Naravno da trebamo stvari držati pod kontrolom, ali ne možemo baÅ¡ sve stići pregledati i o svemu voditi raÄuna. Najmanje bismo trebali voditi raÄuna o tome kako gosti provode svoje vrijeme unutar naÅ¡a Äetiri zida, dok god ne smetaju ostalim gostima i ukućanima te poÅ¡tuju
kućni red.
Neke stvari jednostavno ne možemo kontrolirati, ali se moramo odreći frustracije u takvim sluÄajevima jer je jedina stvar koju uvijek možemo kontrolirati naÅ¡ stav.
10. Odreći se poslova koji ne vode ka uspjehu
Koliko smo puta pristali na neÅ¡to Å¡to nas je omelo u radu, prihvatili prijedloge prijatelja ili rodbine koji su nas usporili i sprijeÄili da kvalitetno odradimo svoj posao. NauÄimo se reći "Ne" u takvim situacijama.
11. Odreći se lošeg društva (negativnih ljudi)
Okolina u kojoj živimo i radimo djeluje na nas i utjeÄe na naÅ¡e stavove, htjeli mi to ili ne. PronaÄ‘imo ljude sa sliÄnim navikama i ciljevima, ljude koji će nas inspirirati u pružanju usluge smjeÅ¡taja u kućanstvu.
Povežimo se horizontalno, s kolegama iznajmljivaÄima, malim poduzetnicima u naÅ¡oj destinaciji, razmjenjujmo ideje, potiÄimo i pomažimo jedni druge.
12. Odreći se potrebe da se svima svidimo
Ne postoji niÅ¡ta na ovome svijetu Å¡to se sviÄ‘a svima pa se ni mi ne moramo svidjeti svakome. Isto se odnosi i na goste - jednostavno se dogodi da nekome "ne sjednemo", a takvi su osjećaji u većini sluÄajeva uzajamni. No i tada je najvažnije da svoj posao napravimo profesionalno, s jednakom dozom pristupaÄnosti i ljubaznosti koje poklanjamo ostalim gostima.
I zato se ne moramo bojati negativnih recenzija, one su dio našega posla.
13. Odreći se trošenja vremena uzalud
Ako smo odluÄili primijeniti gore navedene preporuke i odreći se svojih Å¡tetnih navika, malo će nam vremena preostati za troÅ¡enje uzalud. Vremena za odmor hoće jer
"vrijeme koje uživamo trošiti uzalud, nije uzalud potrošeno vrijeme".
Jeste li već razmišljali o svojim navikama kojih biste se mogli odreći kako bi ostvarili bolje rezultate u obiteljskom turizmu?