Ideje i trendovi
5.3K

Ulazak u Schengen i 7 globalnih turističkih trendova u 2023.

Pored trendova u turizmu koji će obilježiti 2023. na globalnoj razini, Hrvatska ima i samo svoje nove momente - ulazak u šengenski prostor i eurozonu. Kakav turizam očekujemo ove sezone?

Svjetski turistički promet će u 2023. porasti za 30%, predviđaju stručnjaci, i dodaju da će isti ipak ostati ispod pretpandemijske razine. Sporijem oporavku pogoduje situacija u Ukrajini, inflacija i kineska anti-Covid strategija.

No, bez obzira na trenutnu globalnu ekonomsku i geopolitičku sliku, putovat će se. To je dobra vijest za sve nas koji u turizmu pokušavamo ispričati priču i pri tom istu unovčiti. Svjetski trendovi će se preliti preko naših, sada protočnijih granica, a naše poslovanje će u ovoj godini obilježiti i uvođenje eura, kao i ulazak u Schengen.
 

Što za hrvatski turizam može značiti ulazak u Schengen?

Ulazak u šengenski prostor, ali i u eurozonu, za goste s naših emitivnih tržišta koji pretežno stižu osobnim automobilima može značiti samo veću pristupačnost i razinu sigurnosti.

S ukidanjem graničnih prijelaza prema europskim zemljama, očekuje se da će gužve biti značajno manje jer više neće biti nepreglednih kolona na granicama. 

Bez dugotrajnih čekanja na granicama i uz zajedničku monetarnu politiku s ostalim EU zemljama, značajne su uštede vremena i novca na putovanjima, ali i kod organizatora istih koji sada mogu nuditi i paket aranžmane koji uključuju posjete više zemalja odjednom.

HTZ, naša krovna organizacija, već je pripremila dvije promotivne kampanje koje informiraju turiste s naših emitivnih tržišta o ovim olakotnim okolnostima na budućim putovanjima u Hrvatsku. Odlaskom kune, Hrvatska gubi dio svoje egzotičnosti, ali će gosti sigurno više cijeniti to što više nema briga oko promjene novca niti troškova konverzije. 
 

7 globalnih trendova u 2023.

 

1. Privatni smještaj je i dalje prvi izbor putnika

Iako hoteli bilježe rast broja noćenja, povratak na pretpandemijske navike turista još nije na vidiku. Štoviše, s poskupljenjima koji se neminovno odražavaju i na industriju putovanja u svakom segmentu, privatni smještaj će i dalje nuditi pristupačnije cijene, a posebna pogodnost je i mogućnost pripreme obroka u smještaju, što će turiste snažnije motivirati na takav najam, radije nego da troše na jela u skupim restoranima. 


2. Turisti će birati direktne rezervacije

Inflaciji u inat, turisti neće čuvati novčiće u svojim kasicama. Istraživanje Booking.com-a za 2023. pokazuje da čak polovica ispitanih ne planira obazirati se na poskupljenja, a 72% tvrdi da je putovanje uvijek vrijedno troška.

To, naravno, ne znači da će razbacivati novac - i dalje će pratiti povoljnije ponude i pažljivo birati smještaj, koristit će programe lojalnosti i rezervirati direktno, bez posrednika i provizija. 
 

Prema Eviivo anketi in kolovoza 2022., 53% turista u svijetu preferira direktne rezervacije smještaja

 

3. Priroda i društvo

Održivost, odgovorna putovanja i ruralni turizam i dalje će biti hit kod odabira načina odmora, a sve popularnije su i vožnje vlakom, umjesto avionima koji ostavljaju veliki karbonski otisak.

Gotovo polovica turista želi odsjesti u eco friendly smještaju, kao i u tradicijskim objektima, ali 53% želi i dalje imati u smještaju internetsku vezu i signal za svoje mobitele.

Mnogi će se odlučiti i za kombinaciju - kratkotrajan boravak u urbanoj sredini pa zatim odmor u ruralnim predjelima.
 

4. Briga o zdravlju na odmoru

Wellness turizam i dalje raste. Prosječan turist na svom odmoru želi posvetiti vrijeme upravo sebi i svom zdravlju. To ne isključuje mirne destinacije, s čarobnom prirodom ili malena primorska mjesta u kojima se čovjek može potpuno opustiti. Međutim, mnogi će smještaj birati s dodacima ponudi poput saune, sobe za meditaciju, joga tečaj ili s rekreativno-sportskim sadržajima.
 

5. Digitalizacija usluga u turizmu

Ovaj trend se ne širi samo među turistima, već i među vlasnicima smještaja. Sa sve dostupnijim tehnološkim rješenjima koji olakšavaju posao, raste i broj korisnika. 84% domaćina na svjetskom tržištu je izjavilo da žele imati pregled nad svojim poslovanjem u svakom trenutku pa sve više koriste mobilne aplikacije za upravljanje rezervacijama ili digitalne ključeve za check-in svojih gostiju. 

Premda virtualna putovanja nikada nisu doživjela procvat kakav im je na početku predviđan, mnogi turisti tvrde da su ih ona potakla da destinaciju, nakon virtualnog posjeta, vide i uživo.


6. Rad na putovanju

U dvije godine pandemije, broj radnika od kuće se utrostručio. Bukiranje smještaja na platformama za kratkoročni najam, ali na više mjeseci, je poraslo za 90% u odnosu na 2019. Digitalni nomadi su počeli živjeti među nama. 

2023. će pokazati da to više nije trend, već praksa koja će ostati. Više od 20 zemalja trenutno nudi vize za digitalne nomade, među njima je Hrvatska. Rad od kuće sve više zamjenjuje fraza “rad na putovanju” jer, teoretski, rad na daljinu se može obavljati s bilo kojeg mjesta na svijetu koje ima internetsku vezu. Ta praksa daje radnicima - digitalnim nomadima priliku da upoznaju svijet, nove ljude i pronađu inspiraciju za svoj rad.


7. Opuštanje, istraživanje i inspiracija

Premda većina turista putuje radi odmora i opuštanja, nikada to putovanje ne isključuje iskustva poput istraživanja destinacije i potrage za inspiracijom. Više nego ikada ranije, putnici će tražiti transformativne doživljaje na svojim putovanjima, iskustva koja mijenjaju i čine nas boljim osobama. Željet će doživjeti destinaciju iznutra i vidjeti je očima domaćina. Te oči smo mi. 

Predviđanja, ma koliko nepouzdana bila, ipak su dio poslovnog planiranja. A navedeni trendovi predviđaju da nas očekuje još jedna sjajna i uzbudljiva turistička sezona. Jačanje ponude kontinentalnog turizma i veći broj izletnika iz susjednih zemalja bi mogli biti najznačajniji momenti u turističkoj 2023. Ne smijemo zaboraviti niti Pelješki most koji nam je konačno približio čudesno lijepe predjele s kranjeg juga. Sretno svima!

Spremi

Ribolovni turizam - vrhunski turistički proizvod za ljubitelje brodova, obala i riba(ra)

Poticaji privatnim iznajmljivačima i OPG-ovima za ugradnju solarnih sustava

Medvjeđi luk - samozatajni kralj proljetnih recepata za detoks tijela i uma

Fleksibilne cijene smještaja ne znače spuštanje vrijednosti naših usluga

Odumiranje središta naših gradova: Mogu li restrikcije biti odgovor na fenomen gentrifikacije?

Kupnja apartmana na moru: Je li isplativo kupiti i iznajmljivati apartman na moru?

Priča o brendiranju obiteljskog smještaja s otoka Vira

Žuta boja za zidove: 8 savjeta zašto (ne)odabrati žutu boju za zid

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Lojalnost gosta u privatnom smještaju - kako podići cijenu i zadržati stare goste

Obavijest o odvajanju otpada za goste apartmana i kuća za odmor

Popularno: