Ideje i trendovi
0 2.4K

Što je channel manager i kako nam olakšava poslovanje prilikom iznajmljivanja smještaja?

Channel manager je softver koji nam može značajno olakšati poslovanje i priuštiti nam više slobodnog vremena. Kako channel manager štedi vrijeme i koje su prednosti korištenja ovog softverskog sustava u poslovanju?

Svatko tko se ikada okušao u vođenju apartmana, zna da to nije nimalo lagan posao. Nije lako kada vodimo brigu o jednom apartmanu, sobi ili kući za odmor, a višestruko je teže kada upravljamo rezervacijama više smještajnih jedinica. Ali, nismo ovdje da bismo kukali. Tu smo da pronađemo način na koji ćemo sebi olakšati posao.
 
Rješenje je prilično jednostavno i naziva se channel manager.
 
Klasičan sustav upravljanja smještajnim jedinicama se svodi na Excel tablice i ručno popunjavanje kalendara raspoloživosti na više kanala oglašavanja. Puno papira i klikova mišem pa se dogodi i onaj viška ili manjka, kad se zagužva u ljetnim mjesecima, a upiti i rezervacije stižu svakodnevno. Malo je iznajmljivača kojima se nije barem jednom dogodila dvostruka rezervacija, tzv. overbooking, i koji nisu poželjeli pronaći jednostavnije načine vođenja svojeg poslovanja. 
 
Upravo tome služi channel manager, softver koji olakšava poslovanje i upravljanje smještajnim jedinicama i objektima.
 

Što je channel manager?

Channel manager (u prijevodu upravljanje kanalima, dalje u tekstu CM) je sustav kontrole online rezervacijskih kanala kojima plasiramo svoju smještajnu ponudu na turističko tržište u čitavom svijetu. CM omogućuje sinkronizaciju - automatski usklađuje cijene, raspoloživost, rezervacije, a ponekad i sadržaj naše ponude (tekst, fotografije) na različitim kanalima prodaje smještaja odjednom.
 
CM nas povezuje s različitim internetskim oglašivačima smještaja, agencijama i posrednicima te nam omogućava jednostavno i brzo usklađivanje informacija o našoj ponudi na svim kanalima istovremeno. Ujedno nam pomaže u promociji na različitim i izazovnijim tržištima. 
 
Korištenje CM-a u poslovanju donosi nekoliko važnih prednosti:
 
1. CM štedi vrijeme

Što bismo sve stigli kada ne bismo morali ručno unositi sve rezervacije i zatvarati datume na kalendaru raspoloživosti? Kada ne bismo morali sami korigirati cijene, opise smještaja, ažurirati fotografije? Kada bismo imali pomoćnika koji bi sve to radio umjesto nas? Koliko smo puta poželjeli da se možemo osloniti na nekoga tko će barem dio posla učiniti umjesto nas? E, pa, CM je pomoćnik na kojeg možemo računati.

Kako CM to radi? Pomoću čarobnog štapića ili magičnog koda, sustava kodova, CM svaku informaciju koju bilježi jedan kanal promocije preslikava na sve ostale s kojima je umrežen i to 24 sata dnevno. Ne umara se kao mi i ne treba vrijeme za predah, ne griješi i dovoljno je da informaciju upišemo jednom i, kao čudom, svi drugi kanali već imaju upisanu rezervaciju ili novu cijenu noćenja. Neki kanali podržavaju i izmjene podataka o smještaju, tako da je i dosadni posao ažuriranja fotografija i informacija na našim oglasima dovoljno napraviti samo jednom i samo na jednom kanalu. 
 
2. CM olakšava vođenje poslovanja 

​Channel manager je softver koji na jednom mjestu nudi i dodatne usluge poput prijave u eVisitor, izdavanje računa doslovno jednim klikom na rezervaciju, vođenje popisa gostiju, online naplate usluge smještaja karticama, ima bazu tekstualnih poruka gostima za svaku priliku i drugo.
 
3. CM povećava vidljivost našeg smještaja – kako?

Prodajni kanali poput Booking.com-a ili Airbnb-a "prepoznaju" objekte koji koriste CM i pozicioniraju ih više na listi objekata u destinaciji. Smatrate da to nije pošteno? Naprotiv, CM sugerira partneru da imamo profesionalan odnos prema poslu i manju mogućnost grešaka, odnosnu veću pouzdanost - a to je važna karakteristika u internetskom poslovanju svake vrste.
 
Uz navedene prednosti, jasno je da CM povećava prihode od turizma - popunjenost smještajnih kapaciteta je u pravilu 20 do 30 % veća, zbog veće vidljivosti i uštede vremena, veći su i prihodi od iznajmljivanja smještaja.
 
Dok za ćemo za oglašavanje apartmana odabrati više partnerskih kanala promocije, za vođenje poslovanja ćemo odabrati jedan CM koji mora zadovoljiti sve naše potrebe. Na tržištu ćemo pronaći mnogo različitih CM-ova, kako odabrati onaj najbolji?
 

Sinkroniziraj me dvosmjerno

Ovo nije rečenica iz lošeg ljubića, već bitna stavka prilikom odabira CM-a. CM-ovi obično nude sinkronizaciju kanala preko iCal aplikacije koju podržava velika većina rezervacijskih kanala. Svaki datum unesen ručno u iCal, naš CM šalje na sve ostale kanale s kojima je umrežen. Međutim, kada primimo rezervaciju preko iCal-a, moramo je ručno unijeti u CM kako bi se prikazala na svim ostalim kanalima. To se naziva jednosmjerna sinkronizacija.
 
Nešto kao i loš dijalog, u kojem jedna strana priča, a druga ne čuje. Kada prodavači CM-ova tvrde da su umreženi s preko stotinu kanala, najčešće se misli na jednosmjernu sinkronizaciju putem iCal-a. I takva veza štedi naše vrijeme, ali to nije ono čemu se nadamo kada odabiremo i kupujemo softver.
 
Moramo obratiti pažnju na broj kanala s kojima CM ima dvosmjernu sinkronizaciju, a koji je obično značajno manji od onog navedenog u promotivnim materijalima. 
 
Kod jednosmjerne sinkronizacije iCal-om, i dalje na svaki pojedini kanal unosimo cijene i druge informacije ručno, tek promjene na kalendaru raspoloživosti možemo očekivati da će biti vidljive ako ih unesemo samo u CM. I tu je važno znati, da kanali, jednosmjerno sinkronizirani iCal-om, najčešće ne ažuriraju informacije trenutno, već periodički, pa mala mogućnost overbookinga ipak postoji. iCal, zapravo, možemo instalirati i sami, to je besplatna aplikacija Macintosh sustava koja uredno radi i na Windows i Android sustavima. 
 
Dvosmjerna sinkronizacija, s druge strane, omogućava trenutnu razmjenu informacija o rezervacijama i/ili cijenama bez obzira u koji kanal je promjena unesena. U praksi to znači da, ako netko rezervira naš objekt na Booking.com-u, rezervacija se preslika i na sve ostale kanale. Isto je i ako ručno unesemo rezervaciju u CM, automatski će biti vidljiva i na Booking.com-u.
 
Važno je razlikovati i potpunu sinkronizaciju, a to je dvosmjerna sinkronizacija koja, osim razmjene podataka o cijenama, raspoloživosti i rezervacijama, nudi i razmjenu informacija o smještajnom objektu i fotografije smještaja. 
 
Tvrtke koje nude uslugu CM-a su različite kao i cijene njihovih usluga. Važno je odabrati upravo ono što nam odgovara, vodeći pri tom računa s koliko je kanala CM povezan, je li sinkronizacija s kanalima na kojima se inače oglašavamo dvosmjerna, jednosmjerna ili potpuna, koje dodatne usluge nudi, kakvu korisničku podršku tvrtka ima i koliko je sučelje CM-a jednostavno za korištenje. I naravno, važna je cijena usluge pri čemu moramo paziti da se sinkronizacija s dodatnim kanalima dodatno ne naplaćuje.  

Ako još ne koristite channel manager, a htjeli bi saznati više o CM sustavima na domaćem tržištu, nećete se morati raspitivati sami - u nekom od slijedećih članaka istražujemo razlike, prednosti i mane nekoliko najkorištenijih softvera za upravljanje rezervacijama u Hrvatskoj.
 
Ako ga koristite, smatrate li da podiže kvalitetu vašeg poslovanja?
Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Gostoprimstvo u posljednji čas: Jednostavna čokoladna torta s maslinovim uljem

5 razloga zašto koristiti Facebook za oglašavanje apartmana

Popularno: