Ideje i trendovi
3.6K

Kupuj lokalno: 81% Europljana radije troši novac na domaće proizvode lokalnih proizvođača

Pandemija je promijenila navike potrošača. "Kupuj lokalno" je sve popularnije, a većina Europljana razmišlja i o utjecaju kupnje na okoliš i zajednicu. Stihijsku potrošnju zamjenjuje svijest o kupljenim proizvodima i želja da se kupovinom pruži podrška malim proizvođačima

Još u ožujku 2021. Europska komisija je objavila rezultate istraživanja o utjecajima pandemije COVID-19 na ponašanje potrošača. Početkom ove godine, jednako istraživanje je objavila američka tvrtka 5WPR za tržište SAD-a, a rezultati su gotovo istovjetni - pandemija je značajno utjecala na ponašanje kupaca na dva kontinenta i zasad nema znakova da ćemo se vratiti na staro.

Staro normalno je nešto što priželjkujemo (i čemu se vraćamo) u mnogim segmentima života kad su u pitanju bezbrižni dani prije širenja opake zaraze, ali što se potrošačkih navika tiče, promjene koje je pandemija izazvala možemo ocijeniti samo pozitivnim riječima.
 

Pandemija je potakla svijest o načinima na koje trošimo svoj novac i u kojoj mjeri to činimo

Rezultati oba navedena istraživanja su pokazali da kupci sve više kupuju lokalno i tako pružaju podršku malim i lokalnim proizvođačima. Pri kupovini biraju “zelenije” proizvode, ne toliko skupe BIO etiketirane, već dugotrajnije za što su ipak spremni platiti više.

38% ispitanih je izrazilo zabrinutost oko rasta troškova života, a 42% zbog globalne situacije odgađa velike odluke o kupnji.

Anketa zabrinutost zbog rasta cijena
 

71% ispitanih kupuje online, često i zato što su proizvodi malih lokalnih trgovina dostupniji na internetu, nego u trgovinama koje su blizu stanovanja kupaca

56% izjavljuje da ih brine utjecaj kupovine na okolišna pitanja, 67% će kupiti proizvode koji su bolji za očuvanje okoliša, a čak 81% manje ili više redovito kupuje domaće proizvode ili one od lokalnih proizvođača.

Anketa većina kupuje lokalno
 

Utjecaj inflacije na ponašanje kupaca

Iako još nije u punom zamahu, utjecaj inflacije na ponašanje je već sada prijavilo 97% kupaca. Promijenili su se prioriteti pa se sad gotovo svugdje više troši na hranu (56%), potom gorivo (43%), troškove stanovanja (29%) i zdravlje (18). Najniže na listi prioriteta su se našli uređenje doma (8%), putovanja (7%) i rekreacija (7%).

No, prema Yahoo Finance, inflacija zasad nije usporila rezervacije. Područje turizma i putovanja još uvijek obilježava veliki optimizam - broj rezervacija raste, ali su one kraće, odredišta su poznata ili bliža.
 

Što nove navike kupaca znače za turizam?

Mnogi su u pandemiji po prvi put kušali čari online kupnje, a tako i rezerviranja smještaja. Paradoksalno, pri tome nije narasla popularnost mega servisa i velikih internetskih agencija, već malih pouzdanih partnera koji omogućavaju direktan kontakt s vlasnicima smještaja i pružateljima turističkih usluga, kao i dizajniranje personaliziranog doživljaja.
 

Local experience se cijeni više nego ikada, a tko bolje poznaje lokalne vrijednosti i običaje od lokalaca samih, domaćih agencija i pružatelja usluga

Turisti će i ovu godinu radije birati male ruralne sredine za svoj odmor i manja mjesta u kojima ipak mogu pronaći povoljnije cijene smještaja, nego u poznatim destinacijama, i uživati u lokalnoj hrani, običajima, upoznati život lokalaca kroz usluge domaćih malih agencija i poduzetnika.

Ipak, goste nećemo privući nižim cijenama, već iskrenom pričom koju ne pričamo samo svojom uslugom smještaja, već u suradnji s drugim poduzetnicima iz našeg mjesta uz promociju čari čitave naše destinacije. Goste ćemo privući daškom tradicije, zrnom modernog pristupa gostoprimstvu i mrvicom pažnje zbog koje će svaki gost dobiti točno ono što je od odmora tražio - jedinstven doživljaj vrijedan svakog potrošenog novčića.
Spremi

Besplatne edukacije za privatne iznajmljivače u Trogiru, Splitu, Poreču...

iCal - kako ga koristiti za sinkronizaciju kalendara na različitim platformama za rezerviranje smještaja

Kako odrediti optimalnu cijenu smještaja za veću popunjenost i bolju zaradu od turizma?

Stakleni blagovaonski stolovi: 5 razloga zašto (ne) odabrati stakleni stol

Konferencija 3T: Što je pametni turizam i kako pametno razvijati turizam u Hrvatskoj?

38 posto noćenja ostvareno u obiteljskom smještaju, 22 posto u hotelima

Ringo pametna brava: Zbogom čekanju gostiju i majstora

Myrent Dani privatnih iznajmljivača u Zadru, Splitu, Makarskoj, Puli i Zagrebu

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Šumska kupka dovodi goste, podiže kvalitetu turističke ponude, čuva naše zdravlje i šume

Morska šparoga - nenametljiv prilog jednostavnm jelima i delicija iz jadranskih plićina

Popularno: