Aktualno
6.2K

Vinski turizam ima velike šanse za brzi oporavak uz nove (nakon)pandemijske navike turista

Iako više od polovica vinarija bilježi pad prometa veći od 50% u 2020., čak devet od deset vinara vjeruje u potpuni oporavak u 2022. Mnogi svoju prodaju vina zaokružuju turističkom ponudom u kojoj im najveće prihode donose kušaonice i prodaja u vinskim podrumima

Svjetska turistička industrija je 2020. pretrpjela najgoru godinu u povijesti s padom međunarodnog broja turističkih dolazaka za 74% prema podacima Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Odredišta širom svijeta zabilježila su milijardu manje dolazaka, nego u 2019. godini. 

Usporedbe radi, tijekom globalne ekonomske krize 2009., zabilježen je pad od (samo) 4%. Procijenjeni gubitak prihoda od turizma u 2020. je 1,3 bilijuna dolara, što je 11 puta više od financijskog gubitka tijekom krize 2009. Pandemija je izravno ugrozila 120 milijuna radnih mjesta u turizmu, od čega su mnoga u malom i srednjem poduzetništvu.Ni početak ove godine nas nije obradovao značajnijim pozitivnim pomacima. 

 

Oporavak turizma tek za tri godine?

UNWTO je proveo opsežno globalno istraživanje među turističkim stručnjacima o utjecajima COVID-19 na turizam i očekivanom vremenu oporavka. Rezultati nisu ohrabrujući - 43% ispitanih smatra da će se turistički promet iz 2019. dostići tek u 2023., a 41% smatra da će to biti tek 2024. ili kasnije. 

No neke turističke niše su u prednosti pred ostalima jer je interesni turizam sve popularniji, zahvaljujući pandemijskom odmaku od onog masovnog. Socijalna distanca koja će obilježiti i putovanja u idućim godinama, dovela je do toga da turisti traže destinacije s manjim brojem turističkih dolazaka, ali koje još uvijek mogu ponuditi sadržaje kojima bi se nadomjestili socijalne kontakte i obilaske popularnih turističkih lokacija i atrakcija. 

 

Turizam doživljaja je poželjniji nego ikada. Pri tom je sve popularniji ruralni turizam, s posebnim naglaskom na vinski turizam

Ako ste među onima koji vrijeme u izolaciji kratili proučavanjem vinskih etiketa i sorti, možda ste pretpostavili da interes za vina i kupovina istih raste. Nažalost, industrija vina također bilježi pad prodaje, a mnogi naši vinari i do 70% s obzirom na izostanak B2B prodaje ugostiteljima i hotelima. 

Pad je globalan - u 2020. je popijeno 3% manje vina, no taj postotak je ipak manji od procijenjenog - stručnjaci su predviđali 10% manje konzumacije vina u svijetu tijekom 2020. u odnosu na 2019. godinu. Sada se i stručnjaci i vinari slažu da se vinskom turizmu smiješi brži oporavak od onog koji se predviđa za turizam u globalu.

 

Vinske ceste se penju prema boljim financijskim rezultatima, a s njima i turizam u ruralnom prostoru sa svim svojim specifičnim oblicima

Winetourism.com je platforma koja promovira vinske aktivnosti diljem svijeta. U studenom prošle godine su proveli istraživanje u kojem su sudjelovale 1203 vinarije iz 34 zemlje, od kojih 12 iz Hrvatske. 

Prema toj anketi, više od polovice vinara bilježi pad prometa od 50% i više u 2020., ali ipak su gotovo svi optimistični - 9 od 10 vinara očekuje potpuni oporavak do 2022. Čak 80% vinara vjeruje u značajan rast vinskog turizma u svojoj regiji u idućih 10 godina.

Svaki peti vinar u Australiji je, čak i prošle godine, zabilježio povećanje prihoda, no to može zahvaliti državnoj protuepidemijskoj politici, zatvaranju granica i domaćim turistima. Očekivano, različite vinske zemlje su ponudile različite perspektive. 24% njemačkih vinara vjeruje u potpuni oporavak vinskog turizma već u ovoj 2021. godini, isto vjeruje 29% Talijana, 31% Australaca, 33% Španjolaca i čak 41% francuskih vinara. 


Najčešći gosti povremeni konzumenti vina, vinski podrumi najpopularniji

Na pitanja o motivima zbog kojih proširuju svoju ponudu vinskim turizmom, najviše vinara je odgovorilo da je to zbog dvije stvari: dugoročne vrijednosti u promociji svojih vina i želji za dodatnom zaradom kroz prodaju doživljaja. 

Izvori prihoda turističke ponude vinarija

Prodaja doživljaja je najisplativija kroz kušaonice u vinskim podrumima, tvrdi 55,7% vinara, 36,7% vinara najviše zaradi kroz različite turističke ture i druge doživljaje, a samo 7,6% iznajmljivanje smještaja smatra glavnim izvorom dodatnog prihoda. 

Najčešći gosti u vinarijama

Zanimljivo je da najčešći gosti vinara i vinskih podruma nisu sofisticirani kušači vina (vinski geekovi - o vrstama vinskih turista u tekstu Vinski turizam u Hrvatskoj), nego povremeni uživatelji vinskih kapljica.

 

 

Vino i grad

Da vinski turizam ne mora nužno biti vezan za ruralni prostor, pokazuju nam i manifestacije kušanja i promocije vina koje se povremeno održavaju u gradovima diljem Lijepe naše. 

Takva jedna manifestacija će se uskoro održati u Zagrebu - Vinart Grand Tasting. Radi se o festivalu koji promovira domaće vinare s vrhunskom kvalitetom vina. Ovdje ne može izlagati svatko, ali kušati može. Kušanja i sajam vina će se ovu godinu održati  3. i 4. lipnja na platou Muzeja suvremene umjetnosti. Osim toga, organizatori su pripremili i niz radionica na kojima će se predstavljati vinari iz regije i suvremene vinarske prakse u danima od 28. svibnja do 2. lipnja u hotelu Dubrovnik

Više detalja na grandtasting-vinart.com, a smještaj možete potražiti na Apartmanija.hr.
 

 

Domaći vinari sve prepoznatljiviji

Iako je domaća gastro scena nudi prilike i proizvode za brendiranje na svjetskom tržištu, možda najveći napredak bilježi industrija vina. I u turističkom smislu, hrvatski vinski proizvod postaje sve prepoznatljiviji - primjer su vinske ceste Istre, Pelješca, posljednjih godina i sve zanimljivija Moslavina.

Inovativan i suvremen pristup brendiranju primjenjuju i pojedine vinarije. Izdvojili bismo šibenski Testament čija su se vina nedavno okitila Decanterima, a njihova posebnost je već prepoznata i u Belgiji, Kanadi, Francuskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, Švicarskoj, Srbiji, V. Britaniji i SAD-u. 

Na stranici dalmatiandog.eu možemo postati članovi DalmatianDog Kluba i uživati u ekskluzivnim vinskim degustacijama, prvi kušati nova vina prije izlaska na tržište, razgovarati s enolozima vinarije Testament i primati posebne akcijske ponude. 

Testament web stranica

Svi oni koji se zateknu u Zagrebu u subotu 22. svibnja i žele kušati vina Testamenta, imat će priliku to učiniti u dvorištu vinoteke Vintesa u Vlaškoj ulici od 12:30 do 15 sati, s posebnim naglaskom na Decanterima ovjenčanima Testament Babić i Pošip DalmatianDog.

Spremi

Boravišna pristojba – što iznajmljivači apartmana imaju s tim?

​Kupnja božićnog drvca: Na što sve pripaziti kod kupnje drvca za stan ili apartman?

Informacija kao znak pažnje

Mora li privatni iznajmljivač imati prebivalište na adresi svog smještajnog objekta da bi bio dobar domaćin

Koliko su važne recenzije gostiju i kako upravljati komentarima na smještaj

Lošinjska TZ ima protokol u slučaju sumnje na zarazu gosta koronavirusom: "Nitko neće ostati sam!"

Deklaracijom o hrvatskom prostoru arhitekti poručuju: “Stanje je alarmantno… Prostor se može potrošiti i prestati biti turistička atrakcija!”

Hrvatski turizam sada treba stalnu komunikaciju s emitivnim tržištima na svim kanalima promocije

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Prijava za cijepljenje privatnih iznajmljivača do 5. svibnja u lokalne turističke zajednice

​Gosti stižu - saznajte aktualne mjere prelaska granica

Popularno: