Netom završeno Javno savjetovanje o
 Izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, zamjenjuje novo koje stiže iz 
Ministarstva turizma, a kojim se utvrđuju viši
 iznosi boravišne pristojbe za 2019. godinu, i to:
 
	- visina boravišne pristojbe po noćenju, ovisno o razredu naselja
- paušalni iznosi pružatelja usluge smještaja u domaćinstvima i seljačkim domaćinstvima
- boravišna pristojba za vlasnike i korisnike plovila
U usporedbi s prijašnjim godinama, razlike u raspodjeli uplaćenih sredstava iz boravišne pristojbe nema pa se sredstva dodjeljuju u iznosima:
 
	- 1 % Crvenom križu
- 2,5 % HTZ-u za razvojne projekte i programe kreiranja novih turističkih programa na turistički nerazvijenim područjima
- 65 % TZ-ovima općina, grada ili mjesta (od čega 30 % sredstava ide na račun općine ili grada te se koriste u skladu s prethodno usvojenim programom isključivo za poboljšanje uvjeta boravka gostiju na području grada ili mjesta)
- 10 % TZ-u županije
- 25 % HTZ-u
U iznimnim slučajevima, kod kojih općina ili grad ostvaruje bruto prihode manje od 200.000 kuna, sredstva se raspodjeljuju:
 
	- 80 % TZ-ovima općina, grada ili mjesta (od čega 30 % sredstava ide na račun općine ili grada te se koriste u skladu s prethodno usvojenim programom isključivo za poboljšanje uvjeta boravka gostiju na području grada ili mjesta)
- 20 % TZ-u županije
Boravišna pristojba raste u objektima u kojima se plaća po noćenju i to za 25 % uz obrazloženje zakonodavca kako smo s novim iznosima još uvijek konkurentniji od susjednih zemalja pa ističe cijene u:
 
	- Španjolskoj - 0,45 - 2,50 € (Barcelona)
- Italiji - od 0,20 - 7 €
- Portugalu - od 1 - 2 €
- Austriji - od 0,15 - 3 €
- Grčkoj - 0,50 - 4 €
- Sloveniji - 2,5 €
- Njemačkoj - 0,25 - 5 €
Visina boravišne pristojbe za 2019. godinu
	
		
			| Razred turističkog mjesta | Glavna sezona* | Predsezona i posezona* | Izvansezona* | 
		
			| A | 10,00 | 8,00 | 7,00 | 
		
			| B | 9,00 | 7,00 | 6,00 | 
		
			| C | 7,00 | 5,00 | 4,00 | 
		
			| D i ostala nerazvrstana mjesta | 5,00 | 4,00 | 3,00* | 
	
 *Boravišna pristojba u kunama po osobi i noćenju
Što se domaćinstava tiče, koeficijenti obračuna ostaju jednaki, ali će
 boravišna pristojba biti veća za 15 % u 2019. godini, uz obrazloženje kako se ista nije mijenjala od 2005. godine pa sada iznosi:
 
	
		
			| Razred turističkog mjesta | Koeficijent | Iznos u kunama | 
		
			| A | 1,00 | 345,00 | 
		
			| B | 0,85 | 293,25 | 
		
			| C | 0,70 | 241,50 | 
		
			| D i ostala nerazvrstana mjesta | 0,50 | 172,50 | 
	
Ističe se kako je 
boravišna pristojba jedan od najznačajnijih prihoda, kako 
Hrvatske turističke zajednice, tako i turističkih zajednica u destinaciji. Kontinuiranim smanjenjem 
članarina turističkim zajednicama, 
HTZ je ostao bez značajnih sredstava koje se nadaju nadomjestiti većom boravišnom pristojbom. Navode kako su im sredstva nužna za praćenje trendova i usvajanje novih tehnoloških rješenja te kako će se sredstva usmjeravati na podizanje 
"konkurentnosti područja te razvoj i unaprjeđenje sustava destinacijskih turističkih doživljaja".
Nautika - osnovna kategorija proizvoda
Povećanje boravišne pristojbe nautičarima, zakonodavac obrazlaže: 
"Nautika kao proizvod prema Strateškom marketinškom planu hrvatskog turizma jedna je od osnovnih kategorija proizvoda te su zato pojačane aktivnosti promocije u svrhu jačanja imidža Hrvatske kao kvalitetne nautičke destinacije. Hrvatska turistička zajednica tradicionalno nastupa na nautičkim sajmovima u nama najznačajnijim emitivnim tržištima. Jačanje aktivnosti usmjerenih na promicanje nautičko - turističkih proizvoda, zasigurno će značajno doprinijeti promidžbi nautičkog turizma."
Sudeći po navedenom, 
Hrvatska turistička zajednica treba novac za tradicionalnu promociju svojega sudjelovanja na nautičkim sjamovima u inozemstvu, a sve u skladu s još jednim strateškim planom, i to onim marketinškim. Još jedna strategija, ona 
razvoja turizma RH, poslužila je kao uporište 
Izmjena i dopuna Zakona o ugostiteljstvu. Iako je turizam djelatnost kod koje trendovi i tehnologija diktiraju nove strategije svake godine, ova naša će biti na snazi do 2020. Po svemu sudeći, strategije su izvrsno uporište za česte 
izmjene propisa, bez propitkivanja njihove relevantnosti i/ili provođenja njihovih razvojnih smjernica. 
 
Slab odaziv na javna savjetovanja
Iskustvo nas uči kako je odaziv na 
javna savjetovanja gotovo uvijek nizak, a sporadične primjedbe i kritike se uglavnom odbacuju. Jednako je i bilo i s nedavno završenim savjetovanjem o 
Zakonu o ugostiteljskoj djelatnosti na kojeg je pristiglo 10 komentara koji su uglavnom odbačeni, poput kritike ukidanja mogućnosti pružanja usluge 
prehrane u kućanstvima, gdje zakonodavac odgovara:
"U uvodu Zakona navedeni su razlozi zbog kojih se iznajmljivače smatra nelojalnom konkurencijom ugostiteljima u dijelu pružanja usluga polupansiona i punog pansiona, a koje smatramo opravdanim, te se pri njima ostaje. Iznajmljivači imaju nekoliko mogućnosti odabira daljnjeg načina poslovanja: da odustanu od pružanja usluge polupansiona ili punog pansiona, da nastave pružati usluge polupansiona ili punog pansiona osnivanjem trgovačkog društva ili obrta ili da svoje prostore daju u zakup pravnoj ili fizičkoj osobi-obrtniku koji bi u tom prostoru uz ishođenje odgovarajućih rješenja za vrstu ugostiteljskog objekta obavljali ugostiteljsku djelatnost kao ugostitelji, a u kojima bi se ugostiteljske usluge prehrane mogli koristiti i gosti iznajmljivača."
Neka nas to ne obeshrabri, iskoristimo svoje demokratsko pravo za kritiku ili hvalu predloženih propisa i zakona. Uključimo se u 
Javno savjetovanje o Uredbi o utvrđivanju visine boravišne pristojbe za 2019. godinu do 21. srpnja 2018. godine.