Propisi i Zakoni
4.5K

HGK "osvježava" Posebne uzance u ugostiteljstvu iz 1995. koje sadrže smjernice za pružanje usluga smještaja

Zaboravljeni propis iz 1995. koji uređuje poslovne običaje prilikom pružanja usluge smještaja i u domaćinstvima, poput politike otkazivanja i povrata akontacije, pologa za štetu, i slično, na javnom savjetovanju je do 5. lipnja. Njime se definiraju i obveze gostiju u hotelima, domaćinstvima, kampovima, kao i pružanje usluga prehrane i točenja pića

Hrvatska gospodarska komora (HGK) donijela je 1995. godine Posebne uzance u ugostiteljstvu (NN 16/95, 108/96; dalje: PUU). Taj dokument sadrži kodificirane poslovne običaje koji se primjenjuju na ugovorne odnose u ugostiteljskim uslugama.

Iz HGK poručuju da se uzance primjenjuju ako su stranke ugovora o ugostiteljskim uslugama izričito ugovorile primjenu PUU ili ako to proizlazi iz okolnosti. Uzancama su obuhvaćeni ugovori o hotelskim uslugama (izravni, agencijski i alotmanski), ugovori o smještaju u turističkim apartmanima, uključujući i "pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu" sukladno članku 105. PUU, ugovori o uslugama kampiranja i ugovori o uslugama prehrane i točenja pića.

Nacrt prijedloga PUU je sličan aktualnom PUU iz 1995., ali usklađen a važećom legislativom i poslovnim običajima. Uvažene su promjene u zakonodavnim okvirima i trendovi na tržištu koji su se nagomilali u proteklih 28 godina, koliko je prošlo od donošenja uzanci u ugostiteljskim uslugama:

1. teksta PUU je usklađen s važećim Zakonom o obveznim odnosima,
2. uvedene su "all inclusive" usluge u ugovor o hotelskim uslugama,
3. unesene su izmjene i dopune zbog tehnološkog napretka u posljednjih 28 godina i zastarjelih opisa u tekstu PUU,
d) smanjen je broj uzanci sa 152 na 141, itd.


Bez povrata akontacije ako gost otkaže unutar 7 dana prije dolaska?

Konkretno, PUU definira obveze pružatelja usluge smještaja, ali i gostiju, ne definira alate zaštite u slučaju neispunjavanja ugovorene obveze, odnosno, nepridržavanja kućnog reda.
 

Za sve boravke dulje od 7 dana, PUU predviđa politiku otkazivanja kod koje bi se akontacija vraćala u iznosu od 90% u slučaju otkazivanja 30 i više dana prije dolaska, a 50% 30 do 7 dana prije dolaska. Akontacija bi se u cijelosti zadržala tek ako gost otkaže unutar 7 dana prije ugovorenog početka boravka 

Uobičajen iznos pologa za štetu bi bio 25%, a u apartmanima se savjetuje isticanje liste inventara, s čijim stanjem se smatra da je gost suglasan ako ne istakne primjedbu odmah po smještanju u apartman. 
 

Opće-prihvaćeni standardi morala za goste

Unošenje i iznošenje, razmještanje namještaja u apartmanu, smještanje dodatnih osoba u apartman, korištenje u bilo kakve druge svrhe od ugovorenih, upotreba dodatnih aparata i kućanskih uređaja koji troše energiju bez pismene dozvole ugostitelja, dio su zabrana koje se odnose na goste.
 

Gostima se zabranjuje bilo kakvo korištenje apartmana u svrhe suprotne opće-prihvaćenim standardima morala, pristojnosti i javnog reda. Te općenite formulacije nisu dodatno obrazložene 

Ovdje možete pogledati čitav Nacrt PUU, a svoje komentare i mišljenja dostaviti na e-adresu pravna@hgk.hr do 5. lipnja 2023. dok je u tijeku otvoreno savjetovanje. 

Spremi

​Koje europske zemlje ostvaruju najveće prihode od turizma?

Ruža Zagrebačke županije - otvorene prijave za nagradu najboljima u turizmu u 6 kategorija, uključujući i smještaj

Sretan Dan porezne slobode 2020.! Vrijeme je za plaćanje rate paušala poreza na dohodak

25 najposjećenijih zemalja na svijetu po broju dolazaka stranih turista

Posteljina od bambusa protiv alergija za ljepši san

Iznajmljivanje smještaja – tko se boji inspekcije još?

Hrvatska - mala zemlja s dugačkim popisom nematerijalne kulturne baštine

Tuš kabina bez kamenca: Prirodna sredstva za čišćenje

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Ulazak u sustav PDV-a i izlazak za iznajmljivače paušalce

Bez kazne za kopiranje osobnih dokumenata turista - besplatni obrazac za prijavu gosta

Popularno: