Propisi i Zakoni
3.8K

HGK "osvježava" Posebne uzance u ugostiteljstvu iz 1995. koje sadrže smjernice za pružanje usluga smještaja

Zaboravljeni propis iz 1995. koji uređuje poslovne običaje prilikom pružanja usluge smještaja i u domaćinstvima, poput politike otkazivanja i povrata akontacije, pologa za štetu, i slično, na javnom savjetovanju je do 5. lipnja. Njime se definiraju i obveze gostiju u hotelima, domaćinstvima, kampovima, kao i pružanje usluga prehrane i točenja pića

Hrvatska gospodarska komora (HGK) donijela je 1995. godine Posebne uzance u ugostiteljstvu (NN 16/95, 108/96; dalje: PUU). Taj dokument sadrži kodificirane poslovne običaje koji se primjenjuju na ugovorne odnose u ugostiteljskim uslugama.

Iz HGK poručuju da se uzance primjenjuju ako su stranke ugovora o ugostiteljskim uslugama izričito ugovorile primjenu PUU ili ako to proizlazi iz okolnosti. Uzancama su obuhvaćeni ugovori o hotelskim uslugama (izravni, agencijski i alotmanski), ugovori o smještaju u turističkim apartmanima, uključujući i "pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu" sukladno članku 105. PUU, ugovori o uslugama kampiranja i ugovori o uslugama prehrane i točenja pića.

Nacrt prijedloga PUU je sličan aktualnom PUU iz 1995., ali usklađen a važećom legislativom i poslovnim običajima. Uvažene su promjene u zakonodavnim okvirima i trendovi na tržištu koji su se nagomilali u proteklih 28 godina, koliko je prošlo od donošenja uzanci u ugostiteljskim uslugama:

1. teksta PUU je usklađen s važećim Zakonom o obveznim odnosima,
2. uvedene su "all inclusive" usluge u ugovor o hotelskim uslugama,
3. unesene su izmjene i dopune zbog tehnološkog napretka u posljednjih 28 godina i zastarjelih opisa u tekstu PUU,
d) smanjen je broj uzanci sa 152 na 141, itd.


Bez povrata akontacije ako gost otkaže unutar 7 dana prije dolaska?

Konkretno, PUU definira obveze pružatelja usluge smještaja, ali i gostiju, ne definira alate zaštite u slučaju neispunjavanja ugovorene obveze, odnosno, nepridržavanja kućnog reda.
 

Za sve boravke dulje od 7 dana, PUU predviđa politiku otkazivanja kod koje bi se akontacija vraćala u iznosu od 90% u slučaju otkazivanja 30 i više dana prije dolaska, a 50% 30 do 7 dana prije dolaska. Akontacija bi se u cijelosti zadržala tek ako gost otkaže unutar 7 dana prije ugovorenog početka boravka 

Uobičajen iznos pologa za štetu bi bio 25%, a u apartmanima se savjetuje isticanje liste inventara, s čijim stanjem se smatra da je gost suglasan ako ne istakne primjedbu odmah po smještanju u apartman. 
 

Opće-prihvaćeni standardi morala za goste

Unošenje i iznošenje, razmještanje namještaja u apartmanu, smještanje dodatnih osoba u apartman, korištenje u bilo kakve druge svrhe od ugovorenih, upotreba dodatnih aparata i kućanskih uređaja koji troše energiju bez pismene dozvole ugostitelja, dio su zabrana koje se odnose na goste.
 

Gostima se zabranjuje bilo kakvo korištenje apartmana u svrhe suprotne opće-prihvaćenim standardima morala, pristojnosti i javnog reda. Te općenite formulacije nisu dodatno obrazložene 

Ovdje možete pogledati čitav Nacrt PUU, a svoje komentare i mišljenja dostaviti na e-adresu pravna@hgk.hr do 5. lipnja 2023. dok je u tijeku otvoreno savjetovanje. 

Spremi

Neuništive biljke za apartmane - 6 ljepotica koje neće zamjeriti odsutnost domaćina

Hrvatski obiteljski smještaj najatraktivniji u Europi

​7 trikova pregovarača s otmičarima za lakšu komunikaciju s nezadovoljnim gostima

KVIZ UTORKOM: 10 pitanja o ljudima i čarima čarobnoga Zagorja

Svijet za najam - samo četiri države nemaju nijedan smještajni objekt oglašen na Airbnb-u

15 % veća boravišna pristojba za iznajmljivače paušaliste u 2019. godini?

Turizam Gorskog Kotara: Dovoljno ludi i dovoljno snažni idu naprijed

Teško je naći dobra (domaćeg) čovjeka - manjak radnika obilježit će turističku 2023.

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Ulazak u sustav PDV-a i izlazak za iznajmljivače paušalce

Bez kazne za kopiranje osobnih dokumenata turista - besplatni obrazac za prijavu gosta

Popularno: