U moru
iznajmljivača, sjajnih fotografija smještaja i obećanja o "nezaboravnom odmoru," ključno je pitanje po čemu smo baš mi drugačiji? Svi nudimo udoban krevet, vrhunsku čistoću i Wi-Fi. No, ono što goste zaista poziva da se vraćaju, ne mjeri se kvalitetom ponude ili brojem zvjezdica, mjeri se emocijama.
Tajni sastojak gostoprimstva je u onome što se ne može kupiti - autentičnoj priči i osobnosti privatnog smještaja
Prestanimo se truditi biti "dobri"
Biti "dobar" nije dovoljno. Biti dobar znači imati solidnu ocjenu smještaja na stranicama internetskih oglašivača. Biti poseban znači imati komentare koje govore o nama kao osobi koja stoji iza svoje smještajne ponude, a ne samo o apartmanu ili kući za odmor. Tajna je u prelasku iz logističke podrške u kreatora iskustva.
Što čini razliku?
1. Lokalni pečat, a ne generički šarm
Zaboravimo jeftine ukrase iz trgovačkih centara koji izgledaju jednako u Puli,
Splitu i Makarskoj. Naš tajni sastojak krije se u lokalnim elementima. Pokažimo tradiciju. Neka
poklon dobrodošlice bude lokalno proizvedeno maslinovo ulje ili rakija, ali s pričom o obiteljskim gospodarstvima u kojima su proizvedeni.
Ponudimo goste sirom, medom ili pršutom s obližnje farme. Neka naš gost kuša komadić našeg kraja
Zid priča ako su slike djelo lokalnog umjetnika, a ne generički pejzaž.
2. Vrijeme kao valuta
Vrijeme je najskuplja stvar koju posjedujemo. Kada gostu darujemo svoje vrijeme, to je čin vrhunskog gostoprimstva. Naravno, uvijek će biti gostiju koji ne žele doticaj s domaćinima i traže maksimalnu privatnost. Na nama je da procijenimo kada to nije slučaj i kada gost želi više od formalne prijave.
Poklonimo gostu svojih pet minuta za planiranje boravka. Preporučimo im tajne uvale koje neće naći na Google kartama, restoran u kojem se služi najbolji brudet ili najbolju rutu za bicikliranje.
Budimo lokalni vodiči i promotori svoje destinacije. Naši gosti ne trebaju turističku brošuru, već naše preporuke.
Emocionalni dodatak ponudi
Svatko ima svoj tajni sastojak gostoprimstva. Možda su to čipkane
zavjese koje je izradila naša baka koja je apartman opremila starim čipkastim zavjesama, možda naš jutarnji ulov ili svježe povrće iz našeg vlastitog vrta.
Naš tajni sastojak je točka u kojoj se naš karakter susreće s duhom našeg mjesta
Ako još nismo otkrili svoj vlastiti pečat i tajni sastojak gostoprimstva, odgovorit ćemo na ovih par pitanja koja nas mogu povesti do formule za uspješno traženje emocije koja će nas izdvojiti iz mora slične ponude.
Što najviše volim u svom mjestu? Što radim u slobodno vrijeme, a ne radi mnogo drugih? Identificiraj svoju "priču":
Je li tvoja priča obiteljska tradicija? Ili je to ekološka osviještenost? Ili pak strast prema povijesti tvog mjesta?
Pobrini se da se ta priča odražava u svakom detalju u smještaju - od teksta na dobrodošlici do izbora sapuna u kupaonici.
Prestanimo prodavati smještaj. Počnimo prezentirati sebe i svoju priču. Jer gosti ne pamte apartman. Pamte osjećaj da su bili dočekani bolje nego kod kuće i da su upoznali nekog drugačijeg i doživjeli nešto novo, autentično i posebnije.