Aktualno
6.2K

Turizam 2024.: Štednja bi mogla promijeniti pravila igre

Britanski Euromonitor je objavio analizu s 5 potrošačkih trendova, među kojima dominiraju oprez, savjesno trošenje i štednja

Globalne turističke migracije oduvijek su bile pod utjecajem trendova među potrošačima diljem svijeta. Geopolitička nesigurnost, inflacija i rast troškova života utječu na odluke ljudi o putovanjima, koliko i na opću potrošnju. Euromonitor International, tvrtka za istraživanje tržišta sa sjedištem u Londonu, osnovana 1972. godine, 21. studenoga 2023. objavljuje najnoviju analizu koja ukazuje da ulazimo u godine opreznijeg pristupa novcu i njegovom trošenju na stvari izvan svakodnevnih potreba. Pet trendova među potrošačima.


1. Oprezno i savjesno trošenje

Zbog inflacije koja je prisutna svugdje, potrošači su osjetljivi na cijene. Čak 43,8 % ispitanih traže povoljnosti i akcije na kojima će nabavljati određene proizvode i usluge. Jednako je i s rezervacijama smještaja i putovanjima.

Nisu samo povoljne cijene važne potrošačima - traže različite vrijednosti, kvalitetu ponude, društvenu i ekološku odgovornost, trajnost, autentičnost, kako bi dobili najviše za svoj novac.

Pažnju turista će dobiti oni koju će nuditi transparentnost, inovativnost i partnerski odnos svojim gostima

Potrošačke navike 2023.

2. Generacija Z u fokusu

Rođeni između 1995. i 2009. osvajaju tržišta. Oni su brojni, ali nisu (još) bogati. Prema istraživanju Euromonitora, do 2040. će upravo oni ostvariti troznamenkasti rast prihoda jer sada, u svojim dvadesetima, sve više osvajaju tržište rada i napreduju u svojim karijerama.

Oni imaju drugačije svjetonazore i prioritete od prethodnih generacija s obzirom na to da su prošli pandemiju, recesiju i inflaciju koju ne prati rast njihovih primanja. Imaju nižu kupovnu moć od baby boomera ili milenijalaca u njihovoj dobi, posebno zbog visokih cijena nekretnina. 

Projekcija potrošnje do 2040. za Gen Z

Planiraju ulagati u svoje stanovanje i zdravlje. Tri od pet pripadnike ove generacije je zabrinuta za svoje zdravlje zbog stresa pa se predviđa da će ulagati u wellness ponude i proizvode, kao i u one koje nude holistički pristup.


3. Štednja je in

Postpandemijske godine su probudile ludilo trošenja kao nadoknadu za dane provedene u karanteni. To je sada iza nas. Štednja se vraća na velika vrata. 44,4 % ispitanih planira pojačati svoje štedne uloge. Do kraja 2024. godine globalna štednja će porasti za 3 %, tvrdi Euromonitor. Jača financijska svijest i educiranost o instrumentima štednja pa tako i štedljivost svekolikog pučanstva.


4. Nejednakost raste

U skoro dvije trećine zemalja na svijetu, nejednakost prihoda se povećala. Predviđa se da će iduće desetljeće još jače povećati jaz među prihodima, što u konačnici doprinosi siromaštvu, socijalni nemirima i nestabilnosti. rastuća nejednakost narušava kupovnu moć i segmentira tržište, što smanjuje veličinu tržišta i dobit poduzetnika.


5. Azijsko tržište će diktirati trendove

Azijsko tržište bi do 2031. trebalo prerasti tržište Sjeverne Amerike po snazi svoje kupovne moći. Ono je rascjepkano i raznoliko, ali će postavljati trendove i poticati rast u mnogim industrijama i kategorijama, od ljepote i mode do putovanja i tehnologije. Više od 30 % globalne potrošnje će pripadati Azijatima, gdje predvodi Kina s više nego dvostruko većom potrošnjom od ostalih zemalja u regiji. 
Spremi

Popularne europske destinacije: Top 9 najpopularnijih europskih država po dolascima turista

Postani "zeleni" domaćin: Udruga Sunce poklanja online certificiranje za članstvo u Dalmatia Green programu

7 mjera za saniranje šteta privatnim iznajmljivačima uzrokovanih pandemijom

Turizam 2021. u brojkama - drukčija očekivanja gostiju i planovi za putovanja u 2022. godini

Human friendly smještaj: Priča o empatiji i što mi iznajmljivači imamo s tim?

2. City LAB panel o potencijalu aktivnog turizma u Iloku

Kako odrediti optimalnu cijenu smještaja za veću popunjenost i bolju zaradu od turizma?

Biljke za interijere - Sedam nijansi zelene

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Direktiva DAC7: Što znači za domaćine u Hrvatskoj?

Ljudski faktor X - nepoznanica za koju se više ne možemo pretvarati da je ne vidimo

Popularno: