Ideje i trendovi
4.1K

5 izazova u poslovanju koji su zajednički svim domaćinima

S kojim se izazovima u poslovanju susreću svi domaćini, bez obzira gdje pružali uslugu smještaja?

Otprilike 30-ak tisuća objekata za kratkoročni najam u Hrvatskoj registrirano je na Booking.com-u. Pridodamo li toj brojci još 70-ak tisuća apartmana i kuća za odmor koje se oglašavaju na stranicama drugih internetskih oglašivača, stići ćemo do vrtoglave brojke naših konkurenata - domaćina u borbi za svakog gosta.

Dok kišica rominja pod kasnoproljetnim nebom, jasno nam je da sezona neće biti lagana. Rezervacije se izmjenjuju su otkazivanjima jednako brzo kao i vremenske prilike pod prozorima. Pet je poslovnih izazova koje dijelimo s drugim domaćinima, uspješnost sezone ovisit će koliko smo vješti u njima.
 

1. Komunikacija s gostima

Pozitivna komunikacija s gostom je ključna. Gosti današnjice žele brze informacije i domaćine koji su u svakom trenutku spremni ponuditi konkretne odgovore.
 

Prema podacima Airbnbija, oko 50% domaćina (a njih na stranicama ove internetske platforme ima oko 6 milijuna) odgovara u roku od jednog sata

Među njima je i puno hrvatskih iznajmljivača. “Tko prvi njemu djevojka”, stara je izreka primjenjiva i u našem poslovanju - brzi odgovori su ključni za realizaciju i zadržavanje rezervacija.

Trenutna i učinkovita komunikacija s gostima jedan je od najvećih izazova s kojima se suočavaju domaćini jer biti stalno na raspolaganju nije jednostavno. Dobro je imati i unaprijed pripremljene odgovore kako bismo ih jednostavno mogli personalizirati pa potencijalnim gostima pružiti konkretne odgovore. 
 

2. Određivanje cijena noćenja

Određivanje cijena koje su konkurentne na tržištu u svakom trenutku je umijeće i nije nimalo jednostavan dio posla. I previsoka i preniska cijena odbija goste, s tim da s niskim cijenama riskiramo neisplativost poslovanja. 

U današnje vrijeme, fleksibilne cijene su poželjne. Trendovi na tržištu se brzo mijenjaju pa na cijene utječe više faktora - od potražnje do dodataka ponudi smještaja. Prihvatljiva cijena jučer, možda neće biti sutra, pa je važno osluškivati tržiti i biti spreman na korekciju cijena noćenja, bilo da se radi o dizanju i spuštanju cijene ovisno o interesu turista. 
 

3. Čišćenje i održavanje smještaja

Cijene čišćenja su podivljale, majstora ni za lijek - takva situacija nije samo karakteristična za naše krajeve - i drugdje u svijetu se domaćini suočavaju s nestašicom radne snage i visokim naknadama za poslove čišćenja, popravaka i održavanja objekata. 
 

Radimo li to sve sami, u prednosti smo u odnosu na one domaćine koji moraju angažirati vanjske suradnike

 

 4. Sinkronizacija kalendara zauzetosti

I uz suvremene channel manager alate, kao i kada surađujemo s jednim internetskim oglašivačem smještaja, brzo usklađivanje kalendara raspoloživosti je ključno kako ne bi dolazilo do overbookinga, odnosno, dvostruke rezervacije smještaja

To je noćna mora svakog domaćina i rijetki su oni kojima se nije bar jednom dogodila. Može se zbiti iz različitih razloga, ali jedno je sigurno: neugodno je, neprofesionalno i sigurno neće rezultirati pozitivnim recenzijama. Zato je važno odmah po realizaciji rezervacije provjeriti sve kalendare zauzetosti i, po potrebi, korigirati dostupne datume.
 

5. Privlačenje direktnih rezervacija smještaja

Suradnja s globalnim internetskim platformama za rezervaciju turističkog smještaja je za većinu nas neizbježna. Provizije su visoke, uvjeti promjenjivi, i to su najznačajniji razlozi zbog kojih nam je svima cilj povećati udio direktnih rezervacija. Direktne rezervacije su cjenovno povoljnije pa time privlačnije gostima, a mi ne moramo plaćati skupe provizije niti PDV na proviziju.

Kako povećati broj rezervacija bez posrednika, oduvijek je bio izazov svim pružateljima usluga u turizmu. Uspješnije je ono poslovanje koje ima veći udio izravnih rezerviranja. I tu, naravno, moramo uzeti u obzir svoje troškove, kao što su vrijeme provedeno na društvenim mrežama i u odgovaranju na upite za smještaj, izrada i održavanje vlastitih web stranica.
 



Ukoliko smo uspješni u savladavanju ovih 5 izazova, utoliko možemo računati na uspješnu turističku sezonu i veće prihode od turizma. Potopiti nas neće ni kiša. 

Spremi

Promocija smještaja uz proviziju (OTA) ili direktno bukiranje – je li vrijeme za novu poslovnu strategiju

Porezi za iznajmljivače i što nas čeka u 2017.godini

Koliko trebaju iznositi brzine interneta u apartmanu i zašto?

Psihologija boja u prostoru - kako stvoriti stimulativno i opuštajuće okruženje za svoje goste

​Presvlake za stolice: Kako odabrati najbolje presvlake i koliko doprinose ugodnom dojmu?

Konferencija 3T 2021.: Kako preživjeti pandemiju?

Koje nas izmjene turističkih propisa čekaju u 2021. godini?

Turistički srpanj: Prosječna duljina boravka je 7 dana uz veću potrošnju nego u 2019.

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Recept za sirup od bazge - vitaminsku bombu protiv proljetnog umora i alergije

Godišnji su pri kraju - kako učiniti da naš odmor potraje i nakon što je gotov?

Popularno: