Ideje i trendovi
59 4.3K

Domaćin na hrvatski način: Želite ponuditi drugačiji privatni smještaj? Neka bude dostupan "za sve"

Koncept smještaja "za sve" je onaj inkluzivni, koji može primiti sve osobe, bez obzira na njihovu trajnu ili trenutnu sposobnost. I samim time što sve "uključuje" i postaje dostupan, stvara sebi jednu vrlo pouzdanu nišu

Toliko često smo govorili da ne može smještaj zadovoljiti sve i svakoga te da se treba nužno diferencirati. Međutim, koncept smještaja "za sve" je inkluzivni smještaj, koji može primiti sve osobe, bez obzira na njihovu trajnu ili trenutnu sposobnost. I samim time što sve "uključuje" i postaje dostupan, stvara sebi jednu vrlo pouzdanu nišu.

Ovdje se poglavito misli na posebne skupine, koje kad se sve međusobno zbroje, čine ogroman dio putujućeg "kolača". Od roditelja s malom djecom, do starijih koji se slabije kreću pa sve do skupina s invaliditetom razne vrste.

Stoga, ako u žaru aktualne diskusije o brojevima privatnog smještaja koji je nekontrolirano rastao, pa ga navodno sad ima previše, želite ipak izboriti svoju budućnost s popunjenim terminima, onda je odgovor u tome da idete ukorak s promjenama koje ona nosi. Ovo je bar jedan od smjerova koji se čini opravdan.
 

Tko putuje i tko će sve putovati?

Neminovna je istina, pogotovo za naše najbliže europsko tržište, da stanovništvo stari. Doba koje će budući umirovljenici provoditi u mirovini je projicirano da bude sve duže i duže. A i obiteljski trendovi, sve aktivnijih umirovljenika idu u prilog većoj mobilnosti i putovanjima djedova i baka, nasuprot navikama čuvanja svojih unuka.

Isto tako, ako govorimo o osobama s invaliditetom, istina je da takva osoba sigurno neće putovati sama, nego u prosjeku putuje u krugu obitelji s još tri člana. Invaliditet ili trajna bolest je najčešća karakteristika ovih "ranjivih" skupina. A skupine su često ranjive najviše po tome što teže pronalaze smještaje koji nemaju fizičkih prepreka za njihov dolazak.
 

Inkluzivni smještaj za nove iznajmljivače/graditelje

Naizgled minorne preinake u početnom projektu mogu za kasnije preinake već izgrađenog prostora biti posve drukčiji i veći trošak. Stoga je dobro staviti naglasak da su u prednosti oni koji sad grade svoje sobe, apartmane, kuće za najam, naravno i druge smještaje poput hotela i kampova.
 

Relativno jednostavno rješenje nudi "univerzalni dizajn", kao načelo dizajna proizvoda i okoline kako bi bili u najvećoj mjeri uporabljivi svim ljudima, bez potrebe za prilagodbama ili nekim posebnim dizajnom.

Pročitajte više o ovom načelu univerzalnog dizajna.

Još jedna pozitivna marketinška činjenica jest da sve booking platforme nude filtere za smještajne objekte prilagođene osobama s poteškoćama ili invaliditetom pa oni koji odgovaraju ovim kriterijima dobivaju veću izloženost. Prednosti su zajamčene, a tržište je rastuće.
 

Uzori iz Britanije (jednog od naših najbitnijih emitivnih tržišta)

Napredna tržišta poput engleskog, primjerice, pozivaju svoj turistički sektor na prilagodbu za osobe s invaliditetom i drugim poteškoćama. Jedan od pet Britanaca već sada pripada ovoj skupini. Pristup, organizacija i količina dostupnih informacija i uputa je zbilja pohvalna: Visit Britain.

U Velikoj Britaniji je proveden i poznati Purple Pound Study koji pojašnjava ovo tržište iz ekonomske perspektive potencijala. 

Zašto su nam ovi primjeri relevantni? Englezi vole putovati. Vole putovati i kod nas. Stoga, ako je ovakva pažnja usmjerena na ovu tematiku kod njih, zašto to ne bi očekivali i po dolasku kod nas?
 

Zapošljavanje osoba s invaliditetom

U svijetu su prepoznati objekti koji aktivno zapošljavaju osobe s invaliditetom, te u nekim najsvjetlijim primjerima one čine i do 50% zaposlenih. Jedan od pionira ove strategije je španjolski lanac hotela Ilunion Hotels. Potpuno novo svjetlo na frazu "all inclusive hotel", zar ne?

Samo kratka korelacija  -  zar ovo nije naš drugi gorući problem ove sezone? Koliko su naši poslodavci inkluzivni, te koliki je potencijal otvaranja ovakvih mjesta kod nas?
 

U borbu protiv zabrinutosti oko bookinga - jasnom orijentacijom na dostupni turizam

U Hrvatskoj je u zadnje tri godine u ukupnom broju krevetu registrirano 165 tisuća novih kreveta, a od toga je 127 tisuća u privatnom smještaju. Samo u 2019. je ovom sektoru dodano čak 47 tisuća novih kreveta!

Stoga ne čudi skeptična prognoza popunjenosti ovolikog broja i novih i starih smještaja. Sigurno smo u našoj mreži poznanika i iznajmljivača upoznati i s još nekima koji će tek 2020. otvoriti svoje kuće. S obzirom na trenutne rasprave o popunjenosti te dostupne (polu)rezultate ove sezone, jasna je rastuća zabrinutost onih koji su netom investirali u ovu vrstu smještaja, ili to upravo sad čine.

Jedna od opcija koja ne eliminira druge "niše" jest dostupni turizam, tj. accessible tourism, kako se globalno naziva. Gore spomenute skupine su enormne jačine, a prečesto zanemarene. Isto tako, činjenica je da ne mislimo na osobe s poteškoćama dok se nažalost mi ili netko naš ne nađe u sličnoj situaciji. S obzirom na produženi životni vijek, možemo iskreno reći, a i potkrijepljeno je istraživanjima, da će i većina nas, kroz buduće godine, postati dio ove skupine.
 


Natalia Krešić Lončar je autorica bloga Odmor na zadatku koji se bavi temama turizma, marketinga i održivog razvoja. Savjetnica za brending i promociju manjih subjekata u turizmu, te voditeljica obiteljskog smještaja i na moru i na kontinentu.
 

Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Turističke statistike: Koliko se jela ispod peke pripremi u srpnju i kolovozu?

Kuhinjski trokut: Kako odabrati pravilan raspored kuhinjskih elemenata

Popularno: