Aktualno
7.2K

Fleksibilne cijene smještaja ne znače spuštanje vrijednosti naših usluga

Zašto gosti vole fleksibilne cijene smještaja i zašto fleksibilnost ne znači spuštanje cijena noćenja? Kako možemo biti fleksibilni, a zadržati svoje cijene i prihode od turizma?

Jedna od vodećih platformi za internetsko oglašavanje smještaja je nedavno objavila rezultate, kako navode, velikog istraživanja tržišta kojima ističu važnost formiranja fleksibilne cijene smještaja. Fleksibilne cijene su, prema tom istraživanju, utjecale na odluku o rezerviranju smještaja u lipnju, srpnju i kolovozu ove godine kod čak 90% turista.

Fleksibilnost tako odjednom postaje pojam koji obilježava prodaju smještaja u doba pandemije i najčešća je riječ koja se spominje uz planove oporavka turističkog tržišta i aktivnosti usmjerene ka što većoj popunjenosti kapaciteta.

Fleksibilna politika otkazivanja je jedno i u tom smislu fleksibilnost je razumljiva. Iako će mnogi iznajmljivači teško pristati na mijenjanje ustaljenih pravila naplate i povrata akontacije, činjenica je da je teško planirati odmor u ovim vremenima, sa stalnim izmjenama uvjeta prelaska granica i stalnom (i realnom) mogućnosti infekcije koronavirusom.

"Popuštanje" u smislu kraćih rokova otkazivanja, naplate nižeg iznosa akontacije ili besplatna izmjena datuma dolaska gosta, neki će shvatiti kao "spuštanje gaća", drugi kao razumijevanje trendova u poslovanju i poznavanje prilika potražnje na tržištu turističkog smještaja.
 

Nijedan posao nema pravila poslovanja "uklesana u kamenu", a turizam je najpodložniji vanjskim utjecajima, posebno u ovim nepredvidivim vremenima

Bez obzira na to, koliko zapravo možemo biti fleksibilni i znače li fleksibilne cijene smještaja spuštanje do krajnjih granica isplativosti poslovanja?
 

Dinamične cijene smještaja

Pojam fleksibilnih cijena smještaja može sadržavati puno različitih opcija. Mnoge internetske agencije nude uključivanje modela dinamičnih cijena smještaja. Dinamične cijene smještaja jesu fleksibilne cijene - prilagođavaju se različitim parametrima.

Računalni softver izračunava optimalnu cijenu noćenja koja bi mogla utjecati na veću popunjenost uz najbolju moguću zaradu u određenom terminu. Na izračun dinamične cijene utječu faktori poput trenutne potražnje za određenim terminima i naše raspoloživosti. Trenutna potražnja se određuje kroz niz faktora, uključujući i događanja u destinaciji, vrijeme u sezoni, itd.
 

Na internetu možemo pronaći brojne stranice koje nude algoritme, uz određenu naknadu, za povezivanje naših oglasa i svakodnevnu automatsku korekciju dinamičnih cijena na svim kanalima, a isto je dostupno i kroz softvere različitih channel manager poslužitelja

 

Cijena je ta i ta i gotovo?

Većina nas već ima fleksibilne cijene smještaja. Prilagođavamo ih sezoni pa u mjesecima pojačane potražnje imamo više cijene noćenja, izvan glavne sezone spuštamo cijene ne bismo li popunili kapacitete tada barem djelomično.

Neki od nas cijene formiraju i prema broju osoba koji će noćiti u našim smještajnim jedinicama pa odobravamo gostima popuste za manji broj ljudi od maksimuma kojeg možemo primiti odjednom. Česta je i praksa odobravanja popusta stalnim gostima i onima koji će odsjesti dulje.
 

Gotovo svi mi imamo cjenike u kojima se razlikuju cijene ovisno o odabranim datumima - na cijene već utječe sezonalnost domaćeg turizma

 

Diskriminirajuće fleksibilne cijene smještaja

Međutim, neki od internetskih oglašivača smještaja nude i uključivanje opcije posebnih cjenika za goste iz određenih zemalja kao način privlačenja turista s poželjnih emitivnih tržišta.

Takva mogućnost je, u najmanju ruku, diskutabilna. O zabrani diskriminacije na osnovi državljanstva smo već pisali u članku Smijemo li strancima naplatiti višu cijenu smještaja. Ako ne smijemo domaćim ljudima ponuditi nižu cijenu noćenja, zašto bismo to smjeli turistima iz poželjnijih zemalja? Zašto bismo, recimo, Nijemcu naplatili manje, nego Čehu, samo zato što bi nam moglo biti draže ugostiti njemačkog turistu?

U skladu s našim propisima, konkretno, Zakonu o uslugama, "na primatelja usluga ne smiju se primjenjivati diskriminirajući zahtjevi uvjetovani državljanstvom te mjestom prebivališta ili boravišta". Novčana kazna za diskriminaciju primatelja usluga je između 3000 i 50 tisuća kuna, što je u skladu i s europskom Direktivom 2006/123/EZ.


Popust kao nagrada za poželjne rezervacije

Međutim, popuste možemo obračunavati gostima koji rezerviraju preko naše web stranice, koji nas kontaktiraju direktno, koji stižu po preporukama, itd. Odriješene su nam ruke i imamo cijeli niz alata, poput first minute i last minute cjenika ili kratkotrajnih ponuda, kako bismo određenim pogodnostima nagradili ponašanje gostiju i potaknuli određene načine rezerviranja našeg smještaja.
 

Stoga je jasno da fleksibilne cijene nipošto ne znače spuštanje cijene noćenja. Naprotiv, fleksibilnost traži da odredimo minimalnu cijenu ispod koje nećemo nikada iznajmiti smještaj

U pravu su svi oni koji se ljute na damping. Po definiciji je to spuštanje cijene do neisplativosti pri čemu se uništava konkurencija. Nažalost, kod nas je još uvijek prisutna nelojalna konkurencija u obliku velikog komada sivog tržišta. Nelegalni iznajmljivači mogu držati niže cijene, legalni nemaju takvog luksuza. Bez obzira na sve nepovoljne trenutne okolnosti na tržištu turističkog smještaja, ne spuštajmo cijene. Jednom snižene cijene ćemo teško vratiti nazad. Niži prihodi nam ne mogu osigurati sredstva za ulaganje u kvalitetu smještaja, a što je nužno kako bi ostali konkurentni i kako bi naša ponuda bila uvijek jednako atraktivna.

No, ne treba biti lakom. Primjerice, gost želi otkazati termin u srcu sezone prekasno za povrat akontacije, dovoljno rano da termin možemo napuniti. Zašto mu ne bismo ponudili novi termin u rujnu ili listopadu, lipnju iduće godine? Pristane li, ostaje li prethodno dogovorena cijena noćenja jednaka? Možemo li turistu u rujnu ili listopadu, kada polako zamire dodatna turistička ponuda naplatiti najvišu cijenu smještaja?

Treba li pod svaku cijenu ostati usidren u svojim uvjetima poslovanja ili doza fleksibilnosti ipak može osigurati dodanu vrijednost našem poslovanju što može rezultirati preporukama gostiju, boljoj popunjenosti kalendara rezervacija i, posljedično, većim prihodima od turizma?

Keep calm do not dump your prices and the guests will come

Spremi

Gosta više smeta kad nema interneta u apartmanu, nego neljubaznost i neiskrenost domaćina

Ringo pametna brava: Zbogom čekanju gostiju i majstora

Kako funkcioniraju radijatori: Kako se cirkuliranjem zraka zagrijava prostorija?

II. Kongres obiteljskog smještaja: Kako brendirati destinaciju kroz obiteljski smještaj?

6 razloga zbog kojih nikad nećete uspjeti povećati broj rezervacija

Boravišna pristojba – što iznajmljivači apartmana imaju s tim?

Miso juha - tanjur pun zdravlja

Prvi zero waste otok na svijetu - inspiracija iz Grčke za globalnu promjenu

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

​Gosti stižu - saznajte aktualne mjere prelaska granica

Koji su uvjeti prelaska granice RH za goste iz trećih zemalja

Popularno: