Aktualno
7.7K

Kutija prve pomoći i kućna apoteka: 6 stvari koje moramo imati kako bismo za svakog gosta mogli pronaći lijeka

Prva pomoć u apartmanu ponekad nije dovoljna da se pomogne gostima koji su imali tu nesreću da se razbole na odmoru. Što bismo još mogli imati za pomoć u takvim slučajevima, a da se u kutiji prve pomoći ne može pronaći?

Nema gore stvari, nego kad se čovjek razboli, stara je izreka s kojom će se svi složiti. Međutim, postoji još gora situacija - ona u kojoj se razboliš na odmoru u stranoj zemlji. Stavimo li se u japanke gosta, naći se na nepoznatom terenu, okruženi nepoznatim ljudima, razboljeti se, mora biti jedna od neugodnijih situacija.

Mnogo se raspravljalo proteklih godina o protokolima u slučaju pojave kovida u smještajnim objektima, ali nije koronavirus jedina zaraza koja prijeti turistima na odmorima. Ozlijede i ljetne viroze češća su prijetnja i realnost svakog iznajmljivača koji, na neki način, mora ponijeti odgovornost za sigurnost gostiju na svojim plećima.
 

Turizam nije samo pružanje usluga, već je i odgovoran posao u kojem je sigurnost gostiju naša briga

Često se pozivamo na tekst s ovih stranica Što iznajmljivač mora znati i koje vještine posjedovati pa ga jednako često i dopunjujemo novim vještinama. Jer kompleksna je većina poslova kod kojih se radi s ljudima. Turizam tim kompleksniji što se radi s ljudima koji nisu kod kuće i za snalaženje im je određena doza pomoći potrebna.
 

Kad kutija prve pomoći nije dovoljna

To znači da iznajmljivači ponekad moraju biti i medicinske sestre ili braća. 

Članak iz svibnja 2017. obrazložio je novitete kod kategorizacije smještaja, koji su bili posljedica posljednjih izmjena Pravilnika o razvrstavanju i kategorizaciji.

Otada je prestala naša obveza ostavljanja kutije prve pomoći u svakoj smještajnoj jedinici, ali smo ju i dalje dužni imati u objektu i držati na dostupnom mjestu.
 

Jedna kutija pomoći koja je u svakom trenutku kompletna, dovoljna je za čitavi objekt

Prestaje li naša obveza, propisana i ljudska, onda kada tu kutiju prve pomoći osiguramo gostima?
 

Što bismo još mogli osigurati za slučaj nezgode i bolesti gosta?

Većina gostiju koji putuju s djecom nose sa sobom lijekove za slučaj kakve zaraze. Međutim, dogodi se da i oni zaborave. Pomoć tada očekuju, naravno, od domaćina. Posebno ako su smješteni u destinacijama, udaljenima od zdravstvenih ustanova.

Poslušali smo savjete liječnika pa imamo popis nužnih lijekova za brzu pomoć kod raznih iznenadnih zdravstvenih problema.
 

1. Toplomjer - prvi alat za utvrđivanje zdravstvenih problema je, znamo svi, toplomjer. Gosti ga rijetko nose sa sobom zbog lomljivosti, premda suvremeni modeli nisu toliko krhki. Poželjno je uvijek imati toplomjer kojeg možemo posuditi gostu.


2. Sredstvo za rehidrataciju - u vrućim ljetnim danima, jedan od čestih problema je dehidracija. Do dehidracije dolazi i kod ljetnih probavnih i crijevnih viroza. I zato vrećice s praškom za rehidrataciju mogu biti dobrodošla pomoć, a njihova je upotreba jednostavna i bez komplikacija.

3. Antipiretici - lijekovi za snižavanje temperature za djecu i odrasle, hitna su pomoć kod različitih infekcija. Dok gost ne stigne do liječnika, možemo mu olakšati život antipireticima.

4. Crna mast - za ubode ježinaca izvrstan je ovaj masni pripravak iz domaćih apoteka. Crna mast ima antiupalna, antigljivična i antibakterijska svojstva pa pomaže i kod opeklina, čireva, ekcema i sličnih kožnih promjena.

5. Aktivni ugljen - prva pomoć kod probavnih problema. Domaći gosti često traže sodu bikarbonu koja ima slična svojstva.

6. Antihistaminici - lijekovi protiv alergija. Nije neuobičajena pojava alergije na ljetovanju i kod ljudi koji prije nisu iskusili takvih simptoma. U ljekarnama su dostupni razni antihistaminici bez recepta s vrlo blagim djelovanjem koje može biti vrlo značajno ako nekoga uhvati alergija.

Važna napomena: Domaćini nisu zdravstveni djelatnici niti smiju davati savjete gostima što učiniti u slučaju ozlijeda ili pobolijevanja. Naša je domaćinska i ljudska obveza da ih uputimo do najbliže zdravstvene ustanove. Sve gore navedeno služi za trenutno olakšavanje situacije dok se ne stigne do najbližeg liječnika. Nikada ne smijemo uvjeravati goste da je dobro uzeti neki od lijekova, već im prepustiti da sami procijene je li im naša pomoć potrebna.

CF disclaimer

Spremi

Više od 22 posto povoljniji letovi iz SAD-a za Split i Dubrovnik još uvijek čekaju svoje putnike

I noćni ormarić može biti čaroban sastojak za ugodu i zadovoljstvo gosta vašom smještajnom ponudom

Smart TV za apartmane - investicija za kišne dane

Čak 20% iznajmljivača na crno krije se među nama, neprijavljenih gostiju je duplo više po hrvatskim plažama

Savjeti uspješnih domaćina: Jednostavna anketa gostiju je neprocjenjiva

Informacija kao znak pažnje

Kopriva - vatrena saveznica u borbi za zdravlje i ljepotu

Sigurnosni sefovi za opuštenije goste u apartmanima i bolje osiguranje našeg poslovanja

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Đir od Španjolske do Pule: Koliko je "pametna" gradnja novih hotela?

Otvorene su prijave za izbor najboljih hrvatskih privatnih iznajmljivača Najiznajmljivač 2022.

Popularno: