Aktualno
1.9K

Hrvatski turizam sada treba stalnu komunikaciju s emitivnim tržištima na svim kanalima promocije

Bili smo na četvrtom ukupnom i prvom online izdanju 3T konferencije 23. ožujka 2021. gdje se najviše pričalo mogućnostima za brzi oporavak turizma poslije pandemije

Čeka nas "spor i neujednačen oporavak turizma", poručuju stručnjaci i turistički djelatnici okupljeni na 4. Konferenciji 3T - Tourism, Travel & Tech, održanoj 23. ožujka 2021. Posjetitelji su Konferenciju pratili na Entrio platformi, ali program je, kao i prijašnjih godina, bio dinamičan i obilježen idejama koje spajaju turističku i IT industriju.

Konferenciju je otvorio direktor Oleg Maštruko riječima: "Kada smo pokrenuli Konferenciju 3T, ideja je bila kreativno spajanje dva najvažnija i najuspješnija hrvatska sektora – turizma i IT-a. Sinergija ova dva segmenta svakako treba otvoriti nove vidike – postoji li zemlja koja je bolje strateški pozicionirana za inovativnost korištenja tech trešenja u turizmu od Hrvatske? Prošla godina je jedan od ta dva sektora teško osakatila, dok drugi naizgled nije ni dotaknula. Iako je taj razvoj događaja neželjen, možda čak i dodatno naglašava potrebu za suradnjom tech-a i turizma, više nego ikad.” 

S tom niti vodiljom, konferencija je zadržala optimističan ton, počevši s predavanjem Splićanina Zorana Pejovića, stručnjaka i poduzetnika u turizmu iz tvrtki i projekata Paradox Hospitality i Hvarwine. Pejovićevo predavanje je, u najvećoj mjeri, ukazalo na problem pronalaženja i zapošljavanja kvalitetnog kadra u turizmu.

"Pandemija je izazvala gubitak talenata u industriji, njihovu naglu fluktuaciju u druge djelatnosti, što će ostaviti dublje i trajnije posljedice od samih financijskih gubitaka od zaustavljanja turističke djelatnosti", istaknuo je. Pri tome je ukazao i na probleme nalaženja i zapošljavanja turističkih djelatnika prema starim, prevladanim, modelima što ne odgovara novim mogućnostima u djelatnostima koje sve više digitaliziraju svoje poslovanje.

Zoran Pejović i Oleg Maštruko
Zoran Pejović i Oleg Maštruko

Drugo predavanje o post-covid turizmu je održao Robert Sedlar, ekspert za turistički sektor. Sedlar je suzdržaniji i potpunom se oporavku nada tek 2024. godine. No, i on je optimističan pa ističe da ove godine očekuje bolje rezultate od lanjskih, uz nastavak rasta idućih godina, ali predviđa da će dostizanje pred pandemijske razine trajati kroz duže razdoblje.

Robert Sedlar
Robert Sedlar

Kako preživjeti nakon pandemije? - naziv je bio panela pod moderatorskom palicom Olega Maštruka i uz sudjelovanje Ivana Gabrića, glavnog direktora za poslovne korisnike A1 Hrvatska, Gee Kariž, Xborder Marketeer At Mastercard, Andree Andrijanić, Aviation Industry Expert, prof. dr. sc. Domagoja Bebića, izvanrednog profesora na Fakultetu političkih znanosti i Zorana Pejovića.

​Uz pretresanje aktualnosti u turističkoj industriji, analiziranje značaja tzv. COVID putovnica i Safe Stay kampanje hrvatskih institucija, panel je iznjedrio nekoliko zanimljivih ideja.

Jedna od njih bi mogla poslužiti i kao poruka dizajnerima budućih kampanja za promociju Hrvatske na stranim tržištima, ali i iznajmljivačima - uči nas kako se reklamirati u turizmu. Zaključak je kako dobro oglašavanje ne nudi "emocije prevencije", već "emocije promocije".
 

Ne trebamo svoje goste podsjećati na epidemiološke mjere i na mjere sigurnosti koje provodimo, već ih trebamo podsjetiti koliko je lijepo kod nas i kakve fantastične trenutke mogu na odmoru u Hrvatskoj doživjeti

Kako preživjeti pandemiju - panel

Panel Kako preživjeti nakon pandemije? S lijeva na desno: Oleg Maštruko, Domagoj Bebić, Gea Kariž, Zoran Pejović, Andrea Andrijanić i Ivan Gabrić


Drugi zaključak panela je kako sada, više nego ikada, moramo ulagati u stalnu komunikaciju i prisutnost u stranim medijima, ali i na svim drugim raspoloživim kanalima i platformama za promociju Hrvatske. Ne smijemo dozvoliti da nas naši gosti zaborave, a pažnju da im odvuku druge brilijantne kampanje koje stalno komuniciraju s turistima na emitivnim tržištima.

Looks like you need Island

Izvrsna islandska kampanja Looks like you need Island
 


Potencijal brendiranja Hrvatske

Naš popularni chef Mate Janković je otvorio popodnevni dio Konferencije 3T. Dragan Petric, izvršni urednik Buga, pročavrljao je s Jankovićem koji se najviše zadržao na kritici brendiranja hrvatske kuhinje i turističke ponude u svim segmentima. Ako ćemo na tu manjkavost gledati kao na potencijal, onda nas čeka puno posla. Za početak, Janković predlaže brendiranje konobe kao jedinstveni primorski koncept ugostiteljskog objekta, što nam se čini kao izvrsna ideja.
 

Pohvalu su, prema Jankoviću, zaslužili domaći vinari koji ostvaruju stalan napredak u radu na prepoznatljivosti autohtonih sorti vina


Mate Janković i Dragan Petric
Mate Janković i Dragan Petric

U nastavku se puno pričalo o održivom razvoju turizma, pri čemu bismo izdvojili predavanje Mirele Holy - Je li put do održivog hrvatskog turizma posijan travom?, koja se zalaže za potpunu legalizaciju uzgoja i konzumacije marihuane u rekreativne svrhe, pri čemu vidi brojne prednosti, ne samo za turizam, već i za gospodarstvo Hrvatske uopće.

Upoznali smo i Mosora Prvana, project manager WWF Adria, koji je u izlaganju pod nazivom Teorija i praksa samoupravnog turizma predstavio ekološke projekte u turizmu, koji podržavaju ekonomski razvoj lokalne zajednice i atraktivni su gostima, npr. održivi ribolovni turizam. Inače, na stranicama WWF Adria možete saznati puno o održivim modelima razvoja turizma, zaštiti prirodne i kulturne baštine, testirati svoje znanje o stanju planete i podržati rad ove nevladine organizacije.  

WWF Adria web


Program ovogodišnje 3T konferencije je još bio obogaćen izaganjima Siniše Staničića, direktora ICT prodaje i rješenja A1 Hrvatska, Karla Guština, voditelja strateških inicijativa u Ericsson Nikola TeslaIlije Brajkovića, stručnjaka za digitalni marketing, Roberta Ilijaša, digital identity gurua i Marka Mišulića iz Rentlia.

Spremi
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

I privatni iznajmljivači u prioritetnoj skupini za cijepljenje protiv koronavirusa

Ima li Hrvatska turističku strategiju u krizi i kakve veze imamo s vikinškom sezonom u Norveškoj

Popularno: