Ideje i trendovi
2.5K

Zimski turizam: Ima li Hrvatska potencijala za razvoj zimskog turizma?

Može li Hrvatska na temelju svojih prirodnih i kulturnih bogatstava imati uspješan zimski turizam? Koji su najveći potencijali zimskog turizma u Hrvatskoj i u kojem se smjeru trebaju razvijati? Kako razvoj zimskog turizma može utjecati na ponuđače smještaja?

Zimski turizam uglavnom vezujemo uz zapadnu Europu, odnosno uz područje Alpi. No, činjenica je da potencijala za razvoj zimskog turizma ima i u Hrvatskoj, samo je taj potencijal već desetljećima neiskorišten. Dapače, ponuda zimskog turizma srozana je na mizerne razine zbog lošeg vođenja i neodržavanja postojećih resursa. Srećom, sve je više pojedinaca koji prepoznaju potencijal zimskog turizma i čini se da Hrvatska dobiva novu šansu za razvoj zimskog turizma. Evo koje potencijale možemo i trebamo iskoristiti:


Raznolikost ponude kao glavna prednost domaćeg turizma

Hrvatska ima fantastičan reljefni i klimatski položaj kojeg često uopće nismo svjesni. U Hrvatskoj turist može u svega nekoliko sati uživati u moru, planinariti na planinama, skijati u glavnom gradu ili u šetnjama atraktivnim sjeverom Hrvatske i Slavonije. Između uživanja u moru i planinama, turiste dijeli svega sat vremena vožnje automobilom i to je veliki potencijal koji trebamo iskoristiti. Raznolikost ponude trebala bi biti jedan od glavnih temelja na kojima možemo graditi zimsku turističku ponudu Hrvatske.


raznolikost zimskog turizma


Bogata Gorska Hrvatska prepuna prirodnih atrakcija

Gorska Hrvatska definitivno je najbolja regija Hrvatske za razvoj zimskog turizma. Kada Gorskoj Hrvatskoj pridodamo blizinu morskih destinacija, ali i samog Zagreba – dobivamo jedno fantastično područje za razvoj zimskog turizma. Gorska Hrvatska može se pohvaliti predivnim planinama koje su u zimskim mjesecima prekrivene snijegom te su odlične za skijaše i sve željne zimskih avantura. Dakako, tu su i rijeke, špilje i razna druga prirodna obilježja koja ovu regiju čine iznimno atraktivnom tijekom čitave godine.

 

Razvoj manjih i većih skijališta za obogaćivanje ponude

Gorska Hrvatska posljednjih se godina ne može pohvaliti s puno snijega niti s kvalitetnim strateškim upravljanjem razvoja turizma. Nekada popularna skijališta u ovom predjelu Hrvatske danas su razrušena i zjape prazna, a manjak entuzijazma i novca koči ponovni razvoj tih destinacija. Činjenica je da su skijališta okosnica zimskog turizma i upravo bi se u taj segment trebalo ulagati podosta novca. Nažalost, Hrvatska posljednjih godina nema puno snijega pa potencijal razvoja skijališta treba biti baziran na umjetnom snijegu – i to je problem koji se što prije treba riješiti.


adventske radosti u Hrvatskoj


Zanimljivi adventi širom Hrvatske

Unutrašnjost i priobalni dio Hrvatske donose mnogobrojne Advente koji su savršena nadopuna zimskoj ponudi koja se razvija u Gorskoj Hrvatskoj. Popularni Advent u Zagrebu godinama je proglašavan za najbolji advent u Europi, a svake godine ga posjećuje mnoštvo domaćih i stranih turista. Dakako, popularnost raste i adventskim događanjima na sjeveru Hrvatske, baš kao i u Slavoniji, a sve su popularniji i adventi u popularnim turističkim gradovima na obali. Adventi kao takvi mogu biti sjajan okidač za privlačenje turista, no još uvijek nisu dovoljno afirmirani na području Europe i svijeta.


Porast broja kuća za odmor kao potencijal za rast turizma

U unutrašnjosti Hrvatske proteklih su godina izgrađene i opremljene mnogobrojne atraktivne kuće za odmor. Moderne kuće za odmor za dvije, četiri ili više osoba sjajan su okidač za rast popularnosti zimskog turizma u Hrvatskoj. Popuarnost kuća za odmor iz godine u godinu raste, a u ovome trenutku mogu se pronaći gotovo u svakom kutku Hrvatske. Daljni kvalitetan razvoj kuća za odmor definitivno će doprinijeti razvoju zimskog turizma u Hrvatskoj jer su kuće za odmor u Kontinentalnoj Hrvatskoj sjajan temelj za razvoj cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj.


gastro ponuda jela i pića


Vrhunska gastro ponuda za istinske gurmane

Svaka regija u Hrvatskoj ima svoje autohtone delicije, a mnogi su gastro proizvodi zaštićeni kao baština na području Europe. Bogato kulinarsko iskustvo koje turisti mogu doživjeti u čitavoj Hrvatskoj svakako će pridonijeti razvoju turizma i izvan špice ljetne sezone. Gosti željni istraživanja prirode i kulturnih znamenitosti, uvijek su skloni isprobavanju novih i atraktivnih gastro delicija – a Hrvatska im to svakako može ponuditi.


zimski turizam u hrvatskoj i jadranu


Bolje strateško planiranje za zimski turizam u Hrvatskoj

Možemo reći kako Hrvatska u ovome trenutku ima sve predispozicije i potencijal za kvalitetan razvoj zimskog turizma. Nažalost, nedostaje kvalitetnih strateških planova i inicijativa koje bi cjelokupnu turističku ponudu ujedinile i uspješno prezentirale domaćim i stranim turistima. Zimski turizam još uvijek se bazira na entuzijastičnim pokušajima pojedinaca i, kao takav, nažalost ne može postati široko prepoznatljiv na području Europe.

Želimo li postati prepoznatlijva zimska destinacija moramo ujediniti razne krajeve Hrvatske, napraviti cjelokupnu i primamljivu ponudu te se obratiti turistima koji žele iskusiti novi i atraktivan zimski turizam u Hrvatskoj.

Spremi

Promo video apartmana: 5 super razloga zašto vam treba promotivni video smještaja

​Nova strategija razvoja održivog turizma najavljuje izmjene propisa za privatne iznajmljivače

​Kako kroz TikTok profil ostvariti povećanje broja rezervacija smještaja?

7 trendova u turizmu koji će obilježiti putovanja 2022. godine

Opremanje apartmana za osobe s invaliditetom

Zašto je važno obojati zidove prije početka nove turističke sezone?

Drvene saonice za smještaj: Koje saonice kupiti za goste apartmana ili kuće za odmor?

Božićni običaji u Hrvatskoj - što ćemo jesti za blagdane?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Rezervacija smještaja: Koji su najpopularniji načini rezerviranja kod domaćina u Hrvatskoj?

​Koliko novca troše digitalni nomadi na svojim putovanjima?

Popularno: