Aktualno
394

Dubrovnik skinut s trona - najveći broj noćenja po turističkom ležaju ostvaruje Tuhelj

Rekordan broj noćenja po turističkom ležaju ostvaruje Tuhelj, prate ga druga mala kontinentalna mjesta specijalizirana za wellness turizam

Podaci Državnog zavoda za statistiku iz ožujka 2025. donijeli su zanimljive uvide i obrat na pozicijama najuspješnijih turističkih odredišta u Hrvatskoj. Najbolje su popunjeni kapaciteti u 2024. bili na krajnjem sjeveru, zapadu i jugu Hrvatske, a apsolutni rekorder je jedno manje, ali vrlo uspješno mjesto – Tuhelj.
 

Tuhelj s više od 186 noćenja po krevetu godišnje

Smješten sjeverozapadno od Zagreba, Tuhelj je već godinama poznato ime u svijetu termalnog turizma. No sada je i službeno postao jedina destinacija u Hrvatskoj u kojoj su turistički kreveti popunjeni više od šest mjeseci godišnje.

Prema službenim podacima, u 2024. godini je ostvareno 186 noćenja po turističkoj postelji. Godinu ranije ta brojka je bila još i veća – 195 noćenja, dok je 2022. godine iznosila 182. Stabilna popunjenost iz godine u godinu pokazuje da je riječ o itekako isplativom modelu turizma, posebno za one koji planiraju ulaganje u smještajne objekte.
 

Wellness turizam drži vrh, klasične destinacije još su u igri

Osim Tuhelja, na vrhu liste najviše popunjenih kreveta se nalaze i druga poznata odredišta s toplicama - Sveti Martin na Muri sa 166 noćenja po krevetu, kojeg slijede Lipik sa 162, Stubičke Toplice i Donja Stubica sa 144 noćenja po ležaju. Istina je da ova mala mjesta nemaju veliki smještajni kapacitet i da je one tek nešto viši od ostvarenog broja noćenja.

Primjerice, Lipik ima samo 138 turističkih kreveta, dok Dubrovnik broj 33.133 pa se s prosječnih 127 noćenja po krevetu nalazi tek na 8. mjestu. Ispred Dubrovnika je Sv. Nedelja koja je ostvarila prosjek od 142 noćenja na 1768 postelja.
 

Brojke pokazuju pojačan interes turista za termalni i wellness turizam koji nudi održiv model s potencijalom za razvoj cjelogodišnjeg turizma


Noćenja su ključni indikator isplativosti

Broj noćenja po krevetu nije samo statistika - alat to za procjenu isplativosti ulaganja u turizam. Destinacije koje ostvaruju veću popunjenost omogućuju brži povrat investicije, bolju stabilnost prihoda i veću otpornost na sezonske oscilacije. Najskuplje postelje su prazne postelje.

Spremi

​Crvena kuhinja: Koja boja zida najbolje odgovara crvenoj kuhinji?

Koliko dobar dizajn interijera i namještaj za apartmane utječu na popunjenost smještaja?

Božićni običaji u Hrvatskoj - što ćemo jesti za blagdane?

Veća boravišna pristojba u 2018. godini

Kućne saune: Ugradnja za više cijene noćenja i bolju popunjenost smještaja

Što je "Internet stvari" i kako može utjecati na naše poslovanje u turizmu?

PLACE2GO - sajam turizma koji približava daleke horizonte bit će otvoren u Areni sa slobodnim ulazom za sve posjetitelje

Digitalizacija uspjeha: OTA Sync rješenje štedi novac i vrijeme

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kongres obiteljskog smještaja na Spinutu u optimističnoj atmosferi - sezona 2025. obećava

42 posto više stranaca u Hrvatskoj za blagdane u odnosu na lani

Popularno: