Aktualno
3.3K

​Nova strategija razvoja održivog turizma najavljuje izmjene propisa za privatne iznajmljivače

21. srpnja na stranicama e-Savjetovanja, javnosti je predstavljen Nacrt Strategije održivog razvoja turizma do 2030. godine. Dugo očekivana Strategija je uvod u aktivnosti jačanja održivosti domaće turističke ponude, uz modernizaciju kategorizacije smještaja i usklađivanje propisa za iznajmljivače

Nacrt Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine je dostupan javnosti od 21. srpnja 2022. Na stranicama e-Savjetovanja možemo pročitati i komentirati sadržaj Strategije koja je razvijena u skladu s vizijom održivog razvoja Republike Hrvatske i kaže:

"Poštujući prirodno i kulturno naslijeđe i jedinstveni identitet svih regija, stvorit ćemo održiv cjelogodišnji turizam poželjan za investicije, rad i život, koji doprinosi skladnom gospodarskom razvoju Hrvatske”.

Ministarstvo turizma i sporta koje potpisuje Nacrt definira strateške ciljeve hrvatskog turizma:


1. Cjelogodišnji i regionalno uravnoteženiji turizam,
2. Turizam uz očuvan okoliš, prostor i klimu,
3. Konkurentan i inovativan turizam,
4. Otporan turizam.


U skladu s navedenim ciljevima, predviđa se rast noćenja u Kontinentalnoj Hrvatskoj s 5,4 do 10,1%, kao i onaj izvan sezone sa 16 na 28,3%.

Osim broja noćenja, cilja se i na povećanje prihoda. Trenutan udio prihoda po stranom noćenju u odnosu na europski prosjek je 57%. Do 2030. bismo trebali ostvarivati 67% prosjeka prihoda po stranom noćenju.


Nepovoljna struktura smještaja i dalje problem

Strategija je već dugo u pripremi i njenih 140+ stranica, zapravo, ne donosi mnogo iznenađenja. Dobar dio teksta još uvijek prebrojava noćenja, a za niske prihode i nedostatnu kvalitetu ponude optužuje se nepovoljna struktura smještaja.
 

Iako je prošlom Strategijom bilo predviđeno smanjenje udjela privatnog smještaja, broj domaćinstava koji pružaju usluge smještaja u kućanstvima se dodatno povećao pa sad premašuje 60%. Hotelski smještaj je na čitavih 13% od ukupne smještajne ponude

Država, kao glavni alat za razvoj kvalitetnije smještajne ponude, koristi zakone pa ćemo u idućim godinama imati “usklađivanje propisa” kojim će se provesti “uravnoteženje uvjeta za sve pružatelje usluge smještaja”, stoji u Nacrtu.

Navodi se i da će se modernizirati “sustav kategorizacije smještajnih objekata te razine usluge sukladno novim trendovima u turizmu, kao i postavljanje adekvatnog sustava kontrole”.

Poticat će se prenamjena obiteljskog smještaja u male obiteljske hotele i druge inovativne vrste smještaja s dodanim vrijednostima, inkluzivan smještaj, certifikacija, razvoj pratećih djelatnosti i umrežavanje na svim razinama.


Nezadovoljstvo umrežavanjem i plasmanom domaće proizvodnje

Za izradu Strategije provedena su istraživanja stavova lokalnog stanovništva svih hrvatskih županija.

Većina ispitanih je nezadovoljna umrežavanjem turizma i ostalih gospodarskih grana, kao i uključenosti lokalnog stanovništva u razvoj turističkih proizvoda. Smatraju i da domaćoj ponudi nedostaje kreativnosti i inovativnosti.

51,3% zadovoljavajućim ocjenjuje uređenost javnih površina i očuvanost okoliša, a 59% se slaže s tim da tomu doprinosi turizam.
 

Čak 75,5% ispitanih vjeruje da turizam potiče proizvodnju autohtone hrane i pića, ali većina smatra da je plasman istih kroz turizam nedovoljno realiziran

Zanimljivo je da se 64% ispitanika ne slaže s tvrdnjom da turizam ugrožava kvalitetu lokalnog stanovništva, ali 41,8% ga proziva zbog gužvi. 44,5% je zabrinuto zbog nekontrolirane izgradnje. Od negativnih učinaka, najviše ljudi, 55%, ističe povećane troškove života do kojih dolazi uslijed razvoja turističke destinacije.

Nacrt Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine možemo komentirati do 20. kolovoza

Spremi

Mailing lista gostiju - kako je sastaviti i koristiti?

Kako se obračunava turistička članarina u 2020. godini

Ribafish i RokOtok najljepša su promocija hrvatskog turizma, a nema je na stranicama HTZ-a

Fleksibilne cijene smještaja ne znače spuštanje vrijednosti naših usluga

Eklektika u apartmanu - stil bez stila za zavodljivu i drugačiju smještajnu ponudu

Kako je Albanija postala hit na europskom turističkom tržištu s 19% dolazaka više nego 2019.

Božićni kaktus: Zašto ne cvjeta i kako ga učiniti sretnim

Life on Mars na Pagu - najatraktivnija planinarska i trail staza na Mediteranu

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Otvorene su prijave za izbor najboljih hrvatskih privatnih iznajmljivača Najiznajmljivač 2022.

Pelješki mostodont - je li most kraći put i za upitne investicije?

Popularno: