Aktualno
6.9K

Interes za putovanja još uvijek viši nego lani, turistima i ovu godinu najzanimljiviji Rovinj

Travel Insights with Google donosi zanimljive statistike pretraživanja prema kojima smo u vrhu ljestvice interesa turista diljem svijeta, Rovinj je najpopularniji grad u Hrvatskoj, a interes za putovanja u porastu

“Bez alata, nema zanata”, stara je poslovica kojoj vjerujemo. I turizam ima svoje alate bez kojih nema uspješnog poslovanja, a jedan od najvažnijih je - informacija. Informacije su te koje inspiriraju turiste za putovanja. S druge strane, zahvaljujući različitim informacijama, možemo planirati svoje marketinške aktivnosti pa se oglašavati onda i ondje kad i gdje će to biti najučinkovitije.

Danas su takve informacije dostupne svima. Brojni su alati i izvori na Internetu uz čiju pomoć brzo stižemo do relevantnih podataka koje možemo iskoristiti u promociji smještaja. 
 

Najvažnije podatke objavljuje Google, tražilica koja broji preko 3 milijarde korisnika. Sam Google je važan alat u turizmu jer brojni naši gosti svoju potragu za smještajem započinju upravo u tom prozorčiću u kojem se samo šarena slova ističu

Već nekoliko godina, Google nas informira o učestalosti pretraga na svojim stranicama kroz Travel Insights with Google. Tu možemo pratiti trendove u pretraživanjima koja su povezana s putovanjima pa saznati koliko je popularno naše mjesto, uspoređivati učestalost pretrage u posljednjih par godina i saznati koga najviše zanima naša destinacija.
 

Grčka, Vijetnam pa Hrvatska

A naš prijatelj Google kaže da su destinacije koje bilježe porast potražnje u periodu od 28. prosinca 2021. do 22. ožujka 2022. sljedeće:
 

1. Grčka (više od 75%)

2. Vijetnam (više od 75%)

3. Hrvatska (više od 75%)

4. Čile

5. Dominikanska Republika

6. Bugarska

7. Španjolska

8. Poljska

9. Austrija

10. Portugal


Znači, Hrvatska je treća destinacija na čitavom svijetu s najvećim porastom interesa u protekla 3 mjeseca u usporedbi s razdobljem koje im je prethodilo. Grci su prvi, Vijetnam drugi. Na internetskim prostranstvima traži nas čak 75% turista više pa možemo očekivati i sve više upita za smještaj i rezervacija.


Rovinj i dalje najpopularniji

I unutar Lijepe naše, Google mjeri popularnost gradova i mjesta. Po tim pretragama već možemo naslutiti u kojim će se mjestima tražiti krevet više u ovoj sezoni. Tu nema puno iznenađenja, najpopularniji su:
 

1. Rovinj

2. Poreč

3. Dubrovnik

4. Split

5. Pula

6. Zadar

7. Funtana

8. Rabac

9. Nin

10. Babići


Ok, za Babiće nismo baš sigurni, ali Rovinj je već godinama neprikosnoveni šampion po broju ostvarenih noćenja. Prošlu godinu je u Rovinju bilo 3,4 milijuna noćenja, 2,4 milijuna u Poreču, 2,1 u Medulinu i 1,9 u Umagu. Istarsku dominaciju na vrhu liste najpopularnijih gradova bi ovu godinu mogli osujetiti Split i Zadar, barem ako je suditi po Google trendovima
 

Tko planira odmor u Hrvatskoj?

Ne samo da smo Nijemcima najdraža destinacija, već nas gosti s njemačkog područja vole javno. U Google pretragama se ističu po učestalosti traženja pojmova vezanih uz odmor u Hrvatskoj. Čak 31% takvih pretraga možemo zahvaliti turistima s područja Njemačke.

Od stranih državljana slijede gosti iz Austrije pa Britanci. Potom Nizozemci koji je sve više na našim obalama, tek tada Slovenci, građani BiH, Amerikanci, Poljaci, Talijani, Belgijanci, Francuzi, Mađari…

Odakle se pretražuje smještaj u Hrvatskoj?


Četvrtina zabilježenog interesa za putovanja u Hrvatskoj ipak pripada domaćim gostima, što je do 50% više nego u istom razdoblju lani. Domaći turizam iz godine u godinu jača i to ne samo zbog pandemijskih restrikcija, već i zbog razvoja turističke ponude ruralnih sredina koje imaju što pokazati i znaju kako dočekati goste.

I zato, ako se oglašavamo, primjerice, na društvenim mrežama, ovi podaci nam mogu biti jako korisni kod odabira ciljane publike. Ponuda mora ogovarati potražnji - pronađimo svoje goste među onima koji se najviše zanimaju na našu ponudu.
 

Rat u Ukrajini utječe na interes za putovanjima

Naslovna rečenica je kao da otkrivamo toplu vodu. Naravno da trenutna geopolitička situacija utječe na rezervacije u ovom trenutku. Vidi se to lijepo u priloženoj infograficin gdje narančasta linija potražnje naglo opada 24. veljače kada je započela invazija na Ukrajinu. Međutim, to je slučaj i sa svim ostalim destinacijama u Europi.

Crvena crta koja opisuje interes lani je značajno niža od narančaste koja ilustrira ovogodišnju potražnju turista zainteresiranih za naše krajeve.

Potražnja za Hrvatskom prema Google
To jasno pokazuje da je interes turista za Hrvatsku još uvijek veći od prošlogodišnjeg u ovo doba pa se možemo nadati izvrsnoj sezoni. Čak i ako smo skeptični, vrijedi započeti s pripremama za iduću sezonu. Inače bi nas brojni gosti mogli nespremne iznenaditi. 
Spremi

Relax Adria - tri dana opremanja apartmana

HTZ u potrazi za novim sloganom i vizualom - Natječaj otvoren do 13. ožujka

`Kod jačanja brenda destinacije, iznajmljivači imaju najveći potencijal za zaradu´

Konferencija 3T 2022. - od umjetne inteligencije i robota do TikTok promocije u turizmu

Javni poziv za raspodjelu 3,4 milijuna eura hotelima, kampovima, ugostiteljima, OPG-ovima i nautičkom turizmu

Medico Home madraci: Kakav madrac se najviše isplati kupiti za turističke ležajeve?

Stakleni blagovaonski stolovi: 5 razloga zašto (ne) odabrati stakleni stol

Dekorativni kamini: Kako samostalno napraviti predivan umjetni dekorativni kamin?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Nijemci ocijenili Hrvatsku kao četvrtu najpopularniju destinaciju, trećina već točno zna gdje će ljetovati

Pripreme su pri kraju, očekujemo izvrsnu sezonu - zaključak je Travel, Tourism & Tech 2022. konferencije

Popularno: