Ideje i trendovi
7.7K

Duljina boravka turista: Koliko dana u prosjeku turisti ostaju u Hrvatskoj na odmoru?

Zanima vas koliko dana turisti u prosjeku ostaju na odmoru u Hrvatskoj? Kako se duljina boravka turista kreće s godinama i jesu li danas popularniji kraći ili duži boravci? Je li tjedni boravak i dalje najpopularniji među hrvatskim turistima?

Duljina boravka turista s godinama se znatno promijenila. Navike turista iz godine u godinu se mijenjaju, a samim time i potreba za kraćim ili duljim boravkom postaje promjenjiva. Istraživanja navika turista koji dolaze u Hrvatsku posljednjih desetljeća jasno pokazuju kako se se navike turista po pitanju broja noćenja promijenile. Više saznajte u nastavku:

tjedne rezervacije turista

 

Tjedne rezervacije smještaja i dalje najpopularnije

Istraživanja su pokazala kako su tjedne rezervacije turista i dalje jedan od najpopularnijih odabira po pitanju broja noćenja. Konkretno, u vrijeme epidemije, broj tjednih rezervacija je prednjačio i većina turista je rezervirala smještaj do 7 noćenja. S druge strane, u razdoblju prije pandemije turističko tržište su predvodili gosti koji su smještaj rezervirali na 10 dana, odnosno na dva tjedana. Valja naglasiti kako čak 80% gostiju rezervira smještaj u trajanju od 4 do 14 dana.

kratke rezervacije smještaja na moru

 

Popularnost malog broja noćenja sve više raste

U posljednjih 20 godina popularnost malog broja noćenja je iznimno porasla. Danas noćenja do 3 dana čine 5% ukupnog broja rezervacija, a taj postotak svake godine raste. U odnosu na prije 20 godine, postotak broja kratkih noćenja narastao je čak 5 puta. Turisti postaju sve mobilniji i vole istraživati više destinacija odjednom i to je prvenstveno razlog zašto imamo sve više kraćih noćenja. Dakako, važnu ulogu u cijeloj toj priči imaju i vikend putovanja koja zauzimaju sve veći udio na turističkom tržištu.

turisti putuju sve mobilnije

 

Duljina boravka turista s godinama pada

Ono što nije dobro za hrvatski turizam jest podatak kako broj noćenja s godinama pada. Prije 20-ak godina, bilo je čak 30% turista koji su rezervirali više od 15 noćenja u komadu, dok danas taj postotak iznosi oko 14%. Dakle, radi se o značajnom padu koji ukazuje na to kako turisti rezerviraju sve manji broj noćenja.

Ovaj bi postotak ponovno mogli malo ojačati digitalni nomadi koji sve češće odabiru Hrvatsku kao destinaciju za odmor i rad. Iako bi bilo lijepo vidjeti podatak da broj noćenja na više od 15 dana raste, to ne znači da kvaliteta turizma u Hrvatskoj ne raste. Uz kvalitetnu ponudu, mogli bismo ponovno povećati broj noćenja u jednoj rezervaciji.

Spremi

Kako napraviti QR kod da bismo goste kvalitetno informirali o detaljima smještajne ponude

Brendiranje privatnog smještaja

I noćni ormarić može biti čaroban sastojak za ugodu i zadovoljstvo gosta vašom smještajnom ponudom

Ograničavanje ludom radovanje

Rok je blizu: Kako popuniti obrazac TZ 2 i obračunati turističku članarinu za 2024.

Digitalni higrometar: Što je higrometar i zašto je važan za vaš dom?

Povećanje popunjenosti bez povećanja broja rezervacija

​Kupaonski radijatori: Kako odabrati idealan radijator za vašu kupaonicu?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Zašto wellness turizam nije rezerviran samo za hotele i kako nam može donijeti rezervacije izvan sezone

Potrošnja turista: Koliko se promijenila potrošnja turista u Hrvatskoj u posljednjih 20 godina?

Popularno: