Aktualno
96

Globalni turizam raste brže od globalne trgovine

Globalni turizam raste brže od globalne trgovine što potvrđuje tezu da ljudi više vole potrošiti na iskustvo, nego na nabavku materijalnih dobara

Svjetsko vijeće za putovanje i turizam (WTTC) objavilo je izvješće koje signalizira da se turistički sektor, ne samo oporavio, već ulazi u novu eru rekordnog rasta. Prema njihovim prognozama, globalni sektor putovanja i turizma u 2025. godini uprihodit će 2,1 blijun američkih dolara, čime će nadmašiti rekordnu 2019. godinu kada je prihod iznosio 1,9 bilijuna dolara.
 

Ovaj povijesni povratak potvrđuje jednu ključnu tezu - ljudi sve više konzumiraju iskustva u odnosu na materijalna dobra, što turizam čini sektorom koji raste brže od globalne trgovine robom široke potrošnje

 


Svijet je lopta šarena

Analiza WTTC-a otkriva gdje se generira najveća ekonomska snaga. SAD ostaje uvjerljivo najmoćnije svjetsko tržište turizma. Iako se u 2024. BDP-u doprinijelo s 2,6 bilijun dolara, zanimljivo je da WTTC za 2025. predviđa pad potrošnje međunarodnih posjetitelja za oko 12,5 milijardi dolara, što ukazuje na fluktuacije na ključnom američkom tržištu.

Kini, drugom najvećem svjetskom tržištu s doprinosom od 1,64 bilijuna dolara u 2024., predviđa se eksplozivan rast u 2025. godini od čak 22,7%. Ovaj podatak potvrđuje brzi povratak Kine na međunarodnu turističku scenu i njezinu ključnu ulogu u oblikovanju globalnih tokova putovanja.

Japan, koji je u 2024. doprinio sa 310,5 milijardi dolara, nastavlja uzlaznu putanju te se u 2025. očekuje nastavak rasta do otprilike 325 milijardi dolara.


Europski turizam je sila 

Europa ostaje nezaobilazni motor globalnog turizma, ali s važnim razlikama u doprinosu BDP-u i izravnom prihodu.

Iako nije najposjećenija, Njemačka dominira po ukupnom ekonomskom doprinosu BDP-u turističkog sektora. S 525 milijardi dolara doprinosa u 2024., pozicionira se kao treće najmoćnije svjetsko tržište putovanja i turizma.

U 2024. godini Italija je ostvarila najveći prihod od putovanja i turizma (248,3 milijarde dolara), zahvaljujući snažnoj potrošnji međunarodnih posjetitelja i procvatu kongresne industrije.

Francuska i Španjolska, kao najposjećenije europske destinacije ostvarile su snažne prihode u 2024. Francuska s 289 mlrd. dolara, Španjolska s 270 mlrd. dolara, zadržavaju svoj status globalnih favorita.
 

Snažna ulaganja i rast zaposlenosti

Globalna ulaganja u sektor turizma premašila su bilijun dolara u 2024. (10% više nego 2023.). Nastavak rasta očekuje se i u 2025. godini, pri čemu više od polovice globalnih ulaganja čine samo četiri zemlje: SAD, Kina, Saudijska Arabija i Francuska. Italija se ističe kao europski lider u privlačenju investicija s 11,4 mlrd. eura u 2024.

U 2024. godini sektor je osigurao 357 milijuna radnih mjesta. U 2025. godini očekuje se daljnji porast, dosežući 371 milijun radnih mjesta, čime sektor turizma nastavlja biti ključan pokretač zaposlenosti na globalnoj razini.


Turistička sezona u Hrvatskoj traje dulje

Prema podacima iz sustava fiskalizacije, turistički rujan je protekao dobro. I u lipnju i u rujnu su iznosi fiskaliziranih računa rasli, kao i broj izdanih računa. Dok čekamo statistike o ostvarenim noćenjima u rujnu, ti podaci nam pokazuju da je turistička sezona u Hrvatskoj dulja. Nije li to jedan od ciljeva svake turističke strategije?
Spremi

​Crvena boja za zid: Super savjeti gdje i kada koristiti crvenu boju

Jesmo li slušali na satovima geografije pa zapamtili kakvo bogatstvo su naše rijeke?

Kako ugradbene pećnice uklopiti u kuhinje apartmana i kuća za odmor

Soda bikarbona - čaroban prah za čišćenje tijela i domaćinstva

Potpuno ukidanje punog pansiona u obiteljskom smještaju na javnoj raspravi, privremena rješenja važit će dulje

9 savjeta uspješnih domaćina: Kakav dizajn apartmana je privlačan gostima?

Oglašavanje smještaja u Facebook grupama: Je li takva promocija zaista besplatna?

Koje su najgore boje zida za spavaću sobu koje trebate izbjegavati?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Ministar Glavina: Hrvatska postaje postaje globalni uzor u održivom upravljanju turizmom

Popularno: