Aktualno
12.2K

​Fleksibilniji uvjeti otkazivanja nam mogu sačuvati rezervacije u ovoj ekstremnoj globalnoj situaciji

Hajdemo pokušati pronaći način kako sačuvati rezervacije koje imamo, pa čak i upisati nove unatoč globalnoj prijetnji koja ugrožava turističku sezonu

O situaciji s početnim slovom "C" ili "K", kako vam je draže, puno je toga napisano. Svi pratimo vijesti i više nema podjela među nama, nema dijeljenja na koronaše i antikoronaše - na onoj osnovnoj ljudskoj razini, svi smo zabrinuti. Ponajprije za zdravlje svoje i nama milih, a potom i za egzistenciju, koju nam u velikoj mjeri osigurava turizam.

Vijesti ne obećavaju, javna događanja se odgađaju, a novi slučajevi zaraze se bilježe na svim zemljopisnim širinama i duljinama. Turističke migracije se značajno smanjuju sa zatvaranjem granica naših susjeda prema susjednim državama, sve je manje upita i rezervacija. I one već upisane u kalendare raspoloživosti su ugrožene pred naletima zabrinutosti naših gostiju, kao i svih ostalih putnika diljem svijeta.

Nećemo ovdje pisati o brojkama niti kako je izgubljena predsezona. Pokušajmo u ovoj suludoj situaciji, scenariju apokaliptičnih filmova, izvući najbolje što možemo. Ako se fokusiramo na pozitivne najave, virus bi trebao popustiti pod višim temperaturama i ugasiti se s prvim mjesecima proljeća, onako kako su to oduvijek činili virusi iz njegove široke i nama, još uvijek relativno nepoznate, obitelji.
 

O novom virusu ne znamo mnogo, ali njegovi prethodnici nisu voljeli ljeto pa, iako garancije nema, možemo se nadati da će se ovo izvanredno stanje smiriti u sezoni te da će se već u svibnju normalizirati promet ljudi i roba među zemljama

I zato možemo i moramo pokušati smiriti svoje goste kako bi spasili ovu turističku sezonu. Neizvjesna vremena traže fleksibilnost - uvedimo je u svoje poslovanje.
 

Što možemo učiniti kako bi sačuvali rezervacije?

Fleksibilnost u privatnom smještaju znači da ćemo ukinuti pravila o povratu akontacije kojih smo se dosad pridržavali.

Želi li naš gost otkazati rezervaciju, pružit ćemo mu razumijevanje, ali i pokušati ga odgovoriti od otkazivanja.
 

Ponudit ćemo gostima mogućnost otkazivanja s povratom akontacije u cijelosti ako otkažu sedam dana prije dolaska

Možemo čak prihvaćati rezervacije bez uplate akontacije. Želimo li sačuvati rezervacije (i spasiti sezonu), moramo reagirati odmah. Na svojim web stranicama, društvenim mrežama i oglasima smještaja, istaknut ćemo nova pravila otkazivanja rezervacija koja su prilagođena kriznim uvjetima, navesti kako se pridržavamo smjernica i preporuka Svjetske zdravstvene organizacije te apelirati na goste da ne putuju ako imaju simptome zaraze ili su bili u kontaktu sa zaraženim osobama.

Naravno, navedenih smjernica i preporuka ćemo se i pridržavati, zbog vlastite sigurnosti, i sigurnosti ljudi s kojima dolazimo u kontakt.


Kako dezinficirati prostorije?

Hrvatski zavod za javno zdravstvo je izdao i preporuku za čišćenje i dezinfekciju prostora u turističkom sektoru.

korona kako sačuvati rezervacije

Obavezno je korištenje gore prikazanih zaštitnih sredstava - maske i rukavica. Tijekom čišćenja ne smijemo dodirivati oči i lice.

Prozori moraju biti otvoreni, ventilacija uključena ako je imamo. Tkanine poput posteljine, ručnika, kuhinjskih krpa i krpa za čišćenje se peru deterdžentom na 90 °C. Sve površine u prostoriji je potrebno najprije očistiti deterdžentom, a potom dezinfekcijskim sredstvom.
 

Ne smijemo koristiti pakiranje deterdženta i dezinfekcijskih sredstava s raspršivačem jer prskanje može raširiti virus

Nakon čišćenja ćemo skinuti rukavice i masku pa, s ostalim otpadom, što prije odložiti u kante za smeće. Oprat ćemo ruke temeljito sa sapunom i vodom, otuširati se i presvući.

Koristit ćemo sredstva za dezinfekciju koja sadrže neku od navedenih aktivnih spojeva:
  • Natrijev hipoklorit (0,05 - 0,5%)
  • Etanol (70 %)
  • Glutaraldehid (2 %)
  • Izopropanol (50 %)
  • Benzalkonijev klorid (0,05 %)
  • Natrijev klorit (0,23 %)

Pri korištenju sredstava za čišćenje ćemo se pridržavati upita na pakiranju, s naglaskom na kontaktno vrijeme sredstva, provjetravati prostoriju tijekom i nakon čišćenja, ne miješati sredstva i, naravno, držati ih podalje od dohvata djece.


Svi su gosti jednaki

Virus nije donio samo prijetnju našem zdravlju ili gospodarstvu - pojava i raširenost zaraze doprinosi razvoju različitih strahova koji vode diskriminaciji po nacionalnoj osnovi, odnosno nacionalizmu. Osvrćemo se u strahu kada čujemo riječi stranaca, pogotovo naših prijatelja s Dalekog istoka i iz susjedne nam Italije. Taj impuls je uzrokovan strahom i prirodan je. Međutim, nećemo dopustiti strahu da se razvije.

Goste ne smijemo diskriminirati po nijednoj osnovi pa tako ni po podrijetlu, bez obzira na trenutno stanje na zdravstvenom bojištu u njegovoj državi. Uostalom, sve nas ljude isti strahovi obilaze, a i virusu smo svi jednaki. Poštujmo sve svoje goste, prenesimo im svoj optimizam, budimo fleksibilni i ostanimo pozitivni. Uzdravlje!
Spremi

Božićna dekoracija za kupaonicu: Kako ukrasiti kupaonicu za uživanje u blagdanima?

Digitalni nomadi žele u Hrvatsku: Kakvu ponudu pripremiti za dolazak digitalnih nomada?

Design District 2019. sajam: Više od 100 brendova namještaja i opreme za uređenje interijera

Kako izbjeći da naše e-mail poruke gostima završe u neželjenoj (spam) pošti?

​Kako redovito održavanje i servisiranje peći na pelete utječe na uštede u grijanju?

Budućnost ruralnog turizma u Hrvatskoj

Oglašavanje apartmana - kako zaploviti prostranstvima interneta?

Iška kraljica: Preko snijega do opreme za preostalih osam učenika osnovne škole u Velom Ižu

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Hrvatski domaćin: Privatni smještaj je naša posebnost - brendirajmo ga

7 mjera za saniranje šteta privatnim iznajmljivačima uzrokovanih pandemijom

Popularno: