Aktualno
5.2K

Turska - od presađivanja kose do liječenja raka u najpopularnijoj destinaciji za medicinski turizam u Europi

Medicinski turizam, kao jedan od najbrže rastućih segmenata turizma, ima svoje zvijezde. Jedna od njih je i nama konkurentna mediteranska zemlja. Zbog čega je Turska top destinacija medicinskog turizma u Europi?

Iako se u Hrvatskoj puno pažnje poklanja razvoju turističkih proizvoda iz sektora zdravstvenog turizma, činjenica je da već niz godina u toj domeni prednjači jedna nama konkurentska zemlja. Radi se o Turskoj koja primat ima u niši zdravstvenog turizma - u medicinskom turizmu.
 

Medicinski turizam, kao podvrsta zdravstvenog, imenuje putovanje u drugu zemlju zbog medicinske dijagnostike, terapije, zdravstvene njege i/ili rehabilitacije

Popularnost medicinskog turizma među turistima svih zemalja na svijetu i različitih platežnih mogućnosti stalno raste. Nekada je ova vrsta turizma bila namijenjena samo onima koji su medicinske usluge mogli platiti više, a koje najčešće nisu ni bile dostupne u njihovim matičnim zemljama. Međutim, danas je situacija drukčija pa turisti iz ekonomski (i medicinski) razvijenijih zemalja putuju u zemlje koje nude kvalitetne medicinske usluge, ali po povoljnijim cijenama i bez dugačkih lista čekanja
 

Često se putuje po nove osmijehe ili fizičke korekcije pa je ponekad osnovni motiv putovanja i diskrecija, odnosno izbjegavanje objašnjenja rodbini, prijateljima i poznanicima  

No, sve češće su u pitanju i ozbiljni medicinski zahvati. Kako se zdravstvo seli u sferu privatnog poslovanja, medicinske usluge su sve kvalitetnije, i cijenom još uvijek pristupačnije od onih u zemljama s potpuno privatiziranim sektorom zdravstva.

Tu se najbolje snašla Turska koju godišnje posjeti oko milijun medicinskih turista. Uvoz pacijenata u Tursku je toliko uspješan da više od trećine ljudi koji se tamo liječe doputuje iz neke druge zemlje. Oko milijun ljudi došlo je u Tursku zbog zdravstvenog turizma i osiguralo više od 10 milijardi dolara deviznog priljeva u Tursku. Najviše ih stiže iz Saudijske Arabije, Kuvajta, Katara, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Njemačke, Velike Britanije, Nizozemske, Italije, Španjolske i Francuske.

Osnovni razlozi uspjeha medicinskog turizma u Turskoj su:
 

Cijene medicinskih zahvata u Turskoj jeftinije i do 90%

Ne treba biti matematičar, da bi se odmah ustanovilo kako su cijene, primjerice, estetskih zahvata koji su jeftiniji 70%, zbrojene s avionskom kartom, troškovima smještaja i boravka, još uvijek povoljnije od cijene samo kirurškog postupka u nekim drugim europskim zemljama. I pri tom se dobro provedete u Turskoj! Možda za liječenje ili estetiku u tuđoj zemlji treba biti hrabar, ali Turska je već prepoznata kao zemlja s vrhunskim stručnjacima i opremom u privatnim klinikama, što nas dovodi do idućeg razloga.
 

Prvoklasne medicinske ustanove i vrhunski kirurzi

Navodno je model javno-privatnog partnerstva bio ključan za razvoj zdravstvene infrastrukture u Turskoj. Podizanje kvalitete zdravstvene skrbi je jedan od strateških ciljeva turske vlade, a tu je i mnoštvo privatnih klinka koje ulažu u opremu svojih ustanova i obrazovanje svojih liječnika. Veliki broj medicinskih ustanova je akreditiran u SAD-u, a mladi liječnici iz Amerike i Europe, posebno kirurzi, biraju praksu i specijalizaciju u Turskoj. 


Od presađivanja kose do prestanka pušenja

U modi je otići u Tursku po novog sebe. Birajte između novog nosa, grudi, stražnjice ili smanjenog obujma trbuha. Trend je i presađivanje kose, osmjeha ili pomoć kod odvikavanja od ružnih navika, poput pušenja. Ali nisu samo trendovi u pitanju niti estetika. Turska nudi široku paletu zdravstvenih i medicinskih usluga, uključujući i liječenje raka, pri čemu je vrlo uspješna. A jedan od osnovnih preduvjeta za uspjeh kod liječenja mnogih bolesti je pravovremena reakcija.
 

Kratke liste čekanja

Ako smo i vjerovali da se samo kod nas mjesecima i godinama čeka na pojedini tretman ili dijagnostički postupak, sada znamo da se s jednakom problemom susreću pacijenti i u drugim europskim zemljama. U Turskoj, barem za strance, liste čekanja su skraćene na par tjedana.


Istanbul, Turska

Aja Sofija u Istanbulu, sagrađena početkom 5. stoljeća poslije Krista kao najveća sakralna građevina na svijetu


Spoj istoka i zapada s 40 nacionalnih parkova

Turska je u top 10 turističkih velesila, s oko 50 milijuna turista koji su je posjetili u 2019. godini. Oduvijek je Turska bila jedna od svjetskih sila, posebno zbog svog geografskog položaja na razmeđi puteva, kao mjesto susreta Orijenta, arapske kulture i civilizacije zapada. 

Teško je nabrojiti sve atraktivne turističke lokacije, poput Antalije ili Kapadokije, ali diči se s čak 40 nacionalnih parkova. Čari Istanbula i zapanjujuće kulture i trgovačke tradicije. Istovremeno, zračna luka u Istanbulu je jedna od najprometnijih na svijetu s više od 200 milijuna putnika godišnje koji presjedaju ovdje ili ostaju uživati u čarima Turske. Neki od njih će se odvesti u kakvu modernu kliniku i izići iz nje ponovno rođeni.  
 

Uz Tursku, popularne destinacije medicinskog turizma su Indija i Singapur. Ova uzbudljiva turistička niša bilježi rast od 15% godišnje, a već sada vrijedi više od 200 milijardi eura

Hrvatska još uvijek ima šansu za uskočiti u taj brzi vlak zbog kvalitete svojih usluga i konkurentnih cijena. Nedostaje nam koordinirani razvoj medicinskog i turističkog sektora. Nije sve kod nas stihijski niti nepromišljeno, toj tezi u prilog idu i izvrsni rezultati proteklih uskršnjih blagdana kada je u Hrvatskoj noćilo gotovo pola milijuna stranaca. Ako se po Uskrsu sezona poznaje, možemo očekivati lijepe prihode. Za umrežavanje sektora i plansko ulaganje, nadamo se. 

Spremi

Travel influenceri - isplati li se njihov angažman u promociji privatnog smještaja

Jesu li korištenje i uzgoj vrta dodatni adut za privlačenje gostiju?

Oslobođenje plaćanja turističke pristojbe samo za iznajmljivače koji su odjavili kategorizaciju i čiji su objekti oštećeni u potresu

Humanitarna akcija More ljubavi: Istarski iznajmljivači za potrebitu djecu

38 posto noćenja ostvareno u obiteljskom smještaju, 22 posto u hotelima

Mailing lista gostiju - kako je sastaviti i koristiti?

Obveze privatnih iznajmljivača u 2020. godini

I noćni ormarić može biti čaroban sastojak za ugodu i zadovoljstvo gosta vašom smještajnom ponudom

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Iz fonda od 100 milijuna kuna sufinanciranje obnovljivih izvora energije i za privatne iznajmljivače

Šibenik razvija regenerativni turizam koji oživljava javni prostor i uključuje lokalnu zajednicu

Popularno: