Aktualno
1.6K

"Moja popunjenost, moj problem"

Ministarstvo turizma i sporta i ministar Glavina tek sad otkrili da sezona u većini naših turističkih mjesta traje dva mjeseca

U ponedjeljak 25 studenoga 2024. u Ministarstvu turizma i sporta se održao povijesni sastanak ministra Tončija Glavine i predstavnika malih obiteljskih iznajmljivača okupljenih u Građanskoj inicijativi Spasimo male obiteljske iznajmljivače (Gi SMOi). Povijesni, kažemo, jer privatne iznajmljivače malokad itko od nadležnih išta pita, pa i ovaj sastanak ima tek formalno značenje jer je, izgleda, već odlučeno sve.
 

Glavinjanje od brojke do brojke

Ministar Glavina glavinja po događanjima, ali mu nije teško jedan sastanak s iznajmljivačima konačno ubaciti u svoj raspored. U svojim medijskim pojavljivanjima ponavlja već puno puta izrečene fraze. Sve one su u funkciji diskreditacije obiteljskog smještaja koji, ne smijemo zaboraviti, nosi smještajnu turističku ponudu u Hrvatskoj oduvijek i "krivac" je za mnoge rekordne turističke brojke.

 

Da nije bilo privatnog smještaja u Hrvata, naši turistički uspjesi bi bili kudikamo beznačajniji jer turistička ponuda manjih odredišta je, blago rečeno, na razinama plesnjaka iz prošloga stoljeća, s tim da smo tada i u tim uvjetima imali bolju infrastrukturu u koju suvremena država nikada nije mnogo ulagala.

 

Ministar Glavina to zaboravlja pa koristi priliku da iznajmljivačima ponovno iznese brojke koje, navodno, upućuju na krah privatnog smještaja. Predložene izmjene zakona, koje će nametnuti dodatna porezna i administrativna opterećenja domaćinima, nisu pogodovanje krupnom kapitalu, na štetu malog domaćeg čovjeka, već, tvrdi Glavina, briga za lokalnu zajednicu i pomoć pravim domaćinima da ostvare bolje turističke rezultate i bolju popunjenost kapaciteta.
 

Popunjenost ni(je) problem

"Sustav privatnog smještaja je neodrživ", ponavlja Glavina, "samo 58 dana popunjenosti ima, prema podacima eVisitora". S druge strane, iznajmljivači poručuju da je njihova popunjenost, njihova stvar. Državne institucije ne dovode goste, a smještaj nije motiv dolaska u destinaciju. Motiva očito nedostaje jer je gostiju ove sezone, unatoč nabildanim brojkama, bilo manje.

 

Šezdesetak dana popunjenosti u našim malim mjestima realnost je oduvijek. Posebno se to odnosi na primorska mjesta koji zamru s prvim danima jeseni, gdje jedino što goste zaista privlači je sunce i more. U nedostatku boljih ideja kako privući goste i što im ponuditi izvan sezone, nadležni očito planiraju taj posao prepustiti investitorima u resorte i hotele, kojima će rado prodati komadić šume i obale. Ne bi li tako poduprli "održive" državne strukture, a malog domaćeg čovjeka, koji sa svojih 58 dana popunjenosti oduvijek tek krpa tanki kućni budžet da bi školovao djecu i zbrinuo starije, potaknuli da odustane od svoje djedovine i vjere u neko bolje sutra Hrvatske.

Spremi

Čišćenje pločica octom - kako keramičkim podovima vratiti sjaj

Uspon na Klek - tragovima prvih hrvatskih planinara na razuzdan ples s vješticama

Koliko je robot usisavač učinkovit u održavanju čistoće soba i apartmana

Renoviranje stana za najam: 5 načina za prekrivanje oštećenih podova

Nužna je bolja suradnja IT industrije i turizma, ali i ostalih djelatnosti na svim razinama

S 36 turista na jednog stanovnika, Dubrovnik postao sinonim za masovni turizam u Europi

Domaćin na hrvatski način: Umjesto nižim cijenama, istaknimo se zanimljivom ponudom

Zašto je važno obojati zidove prije početka nove turističke sezone?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Inicijativa "Spasimo male obiteljske iznajmljivače" organizira "skup nezadovoljstva" 23. studenoga u Zagrebu

Dubrovnik: Cjelogodišnji turizam se ne događa - rezultat je rada i planiranja

Popularno: