Aktualno
3.6K

Europski turistički i putnički sektor traži hitno usklađivanje ograničenja putovanja među EU zemljama

Sve su brojniji zahtjevi za ujednačenim mjerama ograničenja putovanja na detaljno razrađenim regionalnim razinama među državama članicama Europske unije, kako bi se pomoglo turističkom i putničkom sektoru koji trpi ogromne gubitke u krizi

Europski turistički manifest (EU Tourism Manifesto) je organizacija koja okuplja 60-ak javnih i privatnih subjekata koji djeluju u sektoru turizma i transporta na području EU. Pritisnuti financijskom krizom, uslijed pandemije i ograničenja putovanja, pozivaju države članice EU na koordinaciju ograničenja putovanja i brzu provedbu usklađenih mjera, kako bi se sektoru turizma i putovanja pomoglo u prevladavanju krize.

Europski turistički i transportni stručnjaci smatraju da je posebna politika ograničenja svake zemlje velika prepreka za oporavak sektora. Neusklađenost ograničenja dovodi do smanjenog povjerenja i potražnje putnika i turista.  


Uskladivanje ograničenja putovanja unutar EU za spas turističke industrije

1. rujna je njemačko predsjedništvo Vijećem Europske unije predložilo isto kroz ponovnu uspostavu integriteta Schengenskog područja. Manifest podržava inicijativu i poziva nacionalne vlade država članica da učine isto, uz sljedeće mjere:

  • uspostavu zajedničkih kriterija na regionalnoj razini u procjeni epidemiološkog rizika;
  • provedbu zajedničkih mjera definiranih za ulazak i povratak iz procijenjenih zona visokog rizika;
  • organiziran i transparentan postupak koji osigurava jasne, razumljive i vjerodostojne informacije u vezi svih ograničenja putovanja.


Ističu da je nužno detaljnije odrediti mjere koje bi trebale obuhvatiti:

  • zamjenu mjere karantene sa svugdje prihvaćenim cjenovno prihvatljivim testovima i programima praćenja;
  • izbjegavanje ograničenja slobodnog kretanja primjenom ciljanih mjera, ograničenih u geografskom opsegu;
  • izbjegavanje ograničenja putovanja za putnike u tranzitu;
  • koordinaciju zajedničkih pravila za obvezno predočenje negativnog testa gdje je to nužno;
  • omogućavanje razmjene informacija aplikacija za praćenje kontakata unutar EU, kao i koordinacija obrazaca za lociranje putnika u skladu s međunarodnim standardima.


Ugroženi milijuni radnih mjesta

Sektor upozorava države članice EU da, otpočetka pandemije, traži bolju koordinaciju i usklađivanje ograničenja unutar EU, kao pomoć u zaštiti milijuna radnih mjesta. Ističu da su uvedene mjere zaštite od korona virusa, a posebno ograničenja putovanja na nacionalnim razinama, ugrozile gospodarstvo svih zemalja EU. 

I Međunarodno udruženje zračnih prijevoznika (IATA) traži otvaranje granica, postupno ukidanje ograničenja i upravljanje mjerama za suzbijanje koronavirusa na globalnoj razini.
 

Europski turizam je pretrpio štetu od 75 milijardi eura u prvoj polovici godine, a najviše su pogođeni hoteli i zračni prijevoz. Procijenjeno je da će do kraja godine gubitak na nacionalnim razinama biti oko 22 milijarde funti za Veliku Britaniju, 38 milijardi eura za Njemačku, 36,7 mlrd. eura Italiji, 48 Francuskoj

Generalni direktor IATA-e, Alexandre de Juniac poručuje: "Zaštita građana mora biti glavni prioritet svake vlade. Ali previše se vlada bori protiv pandemije isključivo zatvaranjem granica kao jedinim rješenjem. Vrijeme je da vlade počnu zajedno raditi na provedbi mjera koje će omogućiti nastavak gospodarskog i društvenog života, istovremeno kontrolirajući širenje virusa... Nijedna vlada ne želi uvoziti COVID-19. Ali, jednako tako, niti jedna vlada ne želi vidjeti ekonomske i zdravstvene posljedice masovne nezaposlenosti."

Spremi

7 kriterija za prepoznavanje najbolje stranice za oglašavanje apartmana, soba i kuća za odmor

Priča o brendiranju obiteljskog smještaja s otoka Vira

Obvezna prijava obračuna članarine turističkoj zajednici do kraja veljače za privatne iznajmljivače

Iznenadite svoje goste, baldahin za krevet nije rezerviran samo za djevojčice

Najbolje boje za spavaću sobu: Kako ofarbati zidove spavaće sobe?

​Troše li stariji turisti više novca na putovanja od mlađih generacija turista?

Budućnost oglašavanja smještaja je u - metavrezumu?

Iznajmljivači obiteljskog smještaja svoje objekte uglavnom čiste sami, servis za čišćenje ili čistač(ic)e plaća samo 9% anketiranih

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Zaba natječaj #prviput: Kreativna ponuda privatnog smještaja osvaja besplatnu promotivnu kampanju

U privatnom smještaju odjavljeno oko 14 tisuća kreveta, kapaciteti drugih vrsta komercijalnog smještaja rasli

Popularno: