Ideje i trendovi
2.7K

Turistički srpanj: Prosječna duljina boravka je 7 dana uz veću potrošnju nego u 2019.

Turističke statistike za srpanj 2021. nam se smiješe, i to ne samo brojevi dolazaka i noćenja, već i potrošnje

Željno smo iščekivali turističke statistike za srpanj 2021., mjesec koji se ranije u turizmu najviše spominjao zbog tzv. “srpanjske rupe", a sada, u ovim neslavnim vremenima, je prvi istinski pokazatelj uspješnosti turističke sezone.

I ovu godinu, kao i u onoj prethodnoj, sva neizvjesnost se polako počela otapati u srpnju da bi već u posljednjem tjednu bilo jasno da je turista mnogo i da je potrošnja visoka pa u nekim destinacijama čak i u rangu rekordne 2019. godine. Srpanjske rupe kao da su zakrpane.


Na 80 posto od rekordne godine

Prema najsvježijim podacima eVisitora, u srpnju ove godine, Hrvatska je dočekala 3,7 milijuna gostiju koji su upisali 25 milijuna noćenja. Stiglo nam je 3,3 milijuna stranaca koji su ostvarili 21,6 milijuna noćenja. 
 

Prosječna duljina boravka je gotovo 7 dana (6,7) što potvrđuje pandemijski trend duljih boravaka u jednoj destinaciji

Uspoređivati se s prošlom godinom nećemo. Ali hoćemo s rekordnom predpandemijskom, kojoj “dahćemo za vrat” s ostvarenih 80% dolazaka i 81% noćenja. 

Najviše turista je bilo u Istri, slijede redom Splitsko-dalmatinska županija, Primorsko-goranska, Zadarska, Šibensko-kninska pa Dubrovačko-neretvanska, koja je tek na 35% turističkog prometa u usporedbi s 2019. godinom. Još uvijek je uočljiva dominacija Hrvatske kao autodestinacije, zbog čega naša najjužnija županija bilježi najniži rast u usporedbi s ostalim primorskim županijama. 


Više noćenja Slovenaca i Poljaka nego u 2019.

Najviše nam stižu Nijemci, Slovenci, Poljaci i Austrijanci. 

Zanimljivo je da su gosti s pojedinih stranih tržišta ostvarili više noćenja u srpnju ove godine, nego u istom mjesecu 2019. Primjerice, Slovenci su upisali 2,7 milijuna noćenja u srpnju 2019., a 3,7 milijuna ove godine, ili Poljaci s 1,9 milijuna 2019., 2,4 milijuna u srpnju 2021.


5,5 posto veća potrošnja

Iz Ministarstva financija stižu još bolje vijesti. Vrijednost svih izdanih računa u srpnju je 5,5% veća, nego u istom mjesecu 2019. godine i 0,32% u prvih sedam mjeseci. Ministar Zdravko Mamić još navodi kako su smještajni objekti i restorani u plusu, dok minus bilježe barovi kojima je ipak značajnije ograničen rad.

Prema procjenama ekonomskih analitičara, približili smo se i brojci zaposlenih u 2019. godini, s obzirom na podatak da je u lipnju ove godine bilo 23 tisuće zaposlenih osoba više, nego u lipnju prošle, i to samo onih registriranih, ne računajući značajan broj ljudi angažiran u djelatnostima kućanstva i u sivoj zoni. 


Ljetovati se mora, mora se do mora

Nema sumnje da je ovako dobrim dosadašnjim rezultatima doprinjela silna želja Europljana za putovanjima i odmoru uz more. I kao prošle godine, kada su rezultati bili dobri s obzirom na okolnosti, pomaže nam činjenica da smo lako dostupna automobilska destinacija i da imamo veliku brojku smještajnih kapaciteta u domaćinstvima, koja su cijenom pristupačnija i nude veću privatnost i mogućnost izolacije, nego što je to slučaj s hotelskim sobama.

Svakako nam pomaže i karta Europskog centra za sprečavanje i kontrolu bolesti (ECDC), koja se ažurira svakog četvrtka i na kojoj smo još uvijek “samo” narančasti. Većina mediteranskih zemalja je odavno u crvenom, osim susjedne nam Italije. Bez obzira na boju naše obale, europske zemlje mogu odlučiti primijenjivati restrikcije za povratak svojih građana s naših granica, no, zasad se više spekulira o relaksaciji mjera i početku “normalnog suživota” s virusom.
 

Iznajmljivači koji otkazuju i gosti koji traže direktan kontakt

U prvoj polovici kolovoza, u većini naših turističkih destinacija je gotovo nemoguće pronaći smještaj. Bilo bi zanimljivo vidjeti statistike o broju direktnih rezervacija jer, po prvi puta otkad je internetskih posrednika za punjenje smještaja, turisti pretražuju internet u potrazi za direktnim kontaktima iznajmljivača

S terena stižu i vijesti o otkazivanjima rezervacija od strane iznajmljivača, koji su prvo spustili cijene noćenja, a sad, uslijed neočekivano velike potražnje, svoje kapacitete mogu napuniti last minute rezervacijama po značajno višim cijenama.

To dodaje jednu sasvim novu dimenziju nepoštenoj praksi iznajmljivača, praksu koja će se sigurno obiti o glavu takvim domaćinima u godinama koje slijede. Najbolji gost je još uvijek, i posebno, sada, gost koji se vraća, a preporuka zadovoljnog gosta najbolja reklama za smještajni objekt.

Spremi

​Kako redovito održavanje i servisiranje peći na pelete utječe na uštede u grijanju?

Manje posla i brige oko neizvjesne sezone, više gostiju i prihoda - moguće je uz usluge full-service agencija

Upoznajmo svoje goste (3) – Austrijanci

Bazeni po mjeri privatnih iznajmljivača: 5 ključnih stvari na koje treba obratiti pažnju

Odjava kategorizacije tijekom godine - kad prestaju porezne obveze privatnog iznajmljivača?

Dani turizma 2019. na Ekonomskom fakultetu - ulaz slobodan

Sutra počinje 3. Forum obiteljskog smještaja u Zadru

​Fleksibilniji uvjeti otkazivanja nam mogu sačuvati rezervacije u ovoj ekstremnoj globalnoj situaciji

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

20 zabavnih činjenica o putovanjima i turizmu

Mailing lista gostiju - kako je sastaviti i koristiti?

Popularno: