Aktualno
12K

Naknada za završno čišćenje - treba li je naplaćivati posebno ili ne?

Naknada za završno čišćenje smještaja nije praksa koju provode svi domaćini. Mnogi smatraju da je čistoća osnovni uvjet kvalitete i da njeno održavanje treba biti uračunato u ukupnu cijenu smještaja. Jeste li među njima?

Kada je jedna popularna internetska platforma za oglašavanje smještaja uvela naknadu za završno čišćenje, nije bilo naznaka da će ista izazvati žestoke rasprave struke i gostiju. Nekoliko eura za pripremu smještajne jedinice za iduće goste, razljutilo je mnoge jer čistoća smještaja se podrazumijeva kao dio usluge i imperativ je za uspješno iznajmljivanje.
 

Naknada za čišćenje apartmana nije dio depozita ili osiguranje u slučaju neodgovornosti gosta i jače zaprljanje, već je nepovratna, određuju je domaćini i dodatak je na osnovnu cijenu smještaja koju gost plaća mimo istaknute cijene

Iako turisti već znaju za mogućnost plaćanja različitih dodatnih troškova na osnovnu cijenu rezervacije, nemali broj ih se neugodno iznenadi kada želi bukirati smještaj pa uz cijenu noćenja na završnom računu iskoče odjednom tamo neke naknade.


Koliko je opravdana naplata naknade za čišćenje?

Pandemija, koju nerado spominjemo, naglasila je nužnost savršeno čiste smještajne jedinice. Više nego ikada prije, gosti su osjetljivi na tragove boravka drugih gostiju ranije, iako je svima jasno da je nekretnina na raspolaganju učestaloj izmjeni boravka različitih ljudi.

Stoga isticanje i plaćanje naknade za čistoću može biti način na koji gostima pokazujemo da održavamo visoke higijenske standarde objekta, posebno uslijed pandemije. No, je li nužno taj higijenski standard promovirati kroz dodatnu naplatu ili se isti može istaknuti tako da naglasimo gostima kako je taj trošak uračunat u ukupnu cijenu noćenja pri čemu gosta ne dočekaju “zamke” kod ukupne naplate?
 

Rastućoj nepopularnosti unatoč, naknade za čišćenje su još porasle za vrijeme pandemije. Prema preporukama za dezinfekciju prostora, mnogi domaćini su počeli ostavljati dan slobodan između gostiju, a izgubljeno noćenje naplaćivati kroz naknade

Paralelno s porastom visine naknade za čišćenje na nekim kanalima prodaje smještaja i preko 30%, drugi su oglašivači uveli jedinstvene cijene smještaja pa tamo nema više skrivenih troškova i naknada prilikom online rezervacije smještaja.
 

Utječe li naknada za čišćenje na ponašanje gostiju?

No, tu praksu nisu prihvatile sve platforme niti svi domaćini pa na mnogim izdanim računima još uvijek ističu različite naknade, poput ove za završno čišćenje apartmana.

“Osjećam da ljudi vjeruju kako su dobili bolju ponudu ako se naknada za čišćenje posebno ne naplaćuje - čak i ako je iznos noćenja veći. Zato smo ukinuli tu naknadu. Također, primijetili smo da su gosti nemarniji ako plaćaju naknadu za čišćenje jer smatraju da imaju pravo biti neuredni i da ne moraju očistiti za sobom kad već plaćaju završno čišćenje”, ističe jedna domaćica.
 

Visina naknade za čišćenje može ovisiti o vrsti objekta, kategoriji ili duljini boravka

Uračunavanje naknade u ukupnu cijenu noćenja mnogi smatraju poštenijom i transparentnijom praksom, dok drugi vjeruju u suprotno: “Treba mi 3 do 5 sati da propisno očistim apartman za 3 osobe. Pokušala sam s uključivanjem u cijenu, ali nisam primijetila razliku u ponašanju gostiju pa osjećam da je transparentnije ako čišćenje naplaćujem kao naknadu.”

Što više kopamo po ovoj temi, sve više je različitih stajališta gostiju i domaćina. Bez obzira na praksu koju provodite, važno je utvrditi minimalnu cijenu noćenja i isplativost najma, i ne spuštati se ispod te granice.

Kakva je vaša praksa? Molimo vas da odvojite trenutak svog dragocjenog vremena i podijelite svoje iskustvo s ostalim domaćinima...  
SuperSurvey
Spremi

Obby - inovacija iz domaće tvrtke MyRent koja svaku klimu može pretvoriti u pametan uređaj

Ručnici za plažu: 3 slučaja u kojima bismo ih trebali ostaviti na raspolaganje gostima

Oglašavanje smještaja u pandemiji: U oglasu pokažimo brigu o sigurnosti gostiju

Oslobođenje plaćanja turističke pristojbe samo za iznajmljivače koji su odjavili kategorizaciju i čiji su objekti oštećeni u potresu

5 razloga zašto koristiti Facebook za oglašavanje apartmana

Zelena boja u interijeru: 6 pravila za korištenje zelene boje u kući, stanu ili apartmanu

Vuneni tepih: Koje su prednosti i nedostaci vunenog tepiha?

​7 trikova pregovarača s otmičarima za lakšu komunikaciju s nezadovoljnim gostima

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Vishing, phishing, smishing - sezona je tu, a s njom stižu krađe identiteta i sve domišljatiji prevaranti

Klimatske promjene ubijaju turizam

Popularno: