Ideje i trendovi
5.8K

Turizam poslije pandemije - sve poželjnija dulja putovanja u manja turistička odredišta

Ankete kažu da će nam turisti ostajati dulje, a radije će birati smještaj u manjim sredinama. Rezerviraju li vaši gosti dulji boravak u 2021.?

U trenucima neizvjesnosti, mnogi se okreću predviđanju budućnosti. Kako će izgledati putovanja poslije pandemije? U Velikoj Britaniji, građani se već cijepe, a cjepivo daje nadu da će iduća turistička sezona biti početak oporavka industrije putovanja i turizma na globalnoj razini.
 
Sve češće se spominju i tzv. COVID putovnice koje bi mogle jamčiti da je putnik prebolio infekciju ili je cijepljen pa posjeduje imunitet koji mu otvara sve granice.
 

Liste zemalja sigurnih za putovanja

 
Po svemu sudeći, i dalje će postojati preporuke u koje zemlje putovati. Tri su kriterija za ocjenjivanje epidemiološke sigurnosti neke zemlje:
 

  1. Epidemiološki kriterij – sposobnost neke zemlje da odgovori na trenutnu epidemiološku situaciju što se očituje smanjenjem broja novih slučajeva, stabilizacijom širenja infekcije, manjim brojem hospitalizacija i osoba na intenzivnoj njezi.

  2. Dovoljan kapacitet zdravstvenog sustava – dovoljan broj jedinica intenzivne njege, bolničkih kreveta, lijekova i medicinskog osoblja.

  3. Odgovarajući nadzorni sustav – centri za testiranje koji mogu podnijeti povećane potrebe za testiranjem i nadzor zaraženih slučajeva. Testni centri moraju biti povezani sa sustavom za praćenje kontakata uz učinkovit system izolacije u slučaju sumnje na zarazu kontakata COVID pozitivnih osoba.

 
Na proljeće 2020., Hrvatska je po svim navedenim kriterijima lako ulazila među sigurne zemlje. Je li jednaka situacija sada?
 

Poznavanje ponašanja post-pandemijskih turista

 
Predviđanje budućnosti putovanja ne možemo temeljiti na osjećaju niti na anketama koje provode privatne tvrtke a čiji rezultati mogu biti dvojbeni. Za predviđanje proljeća 2021. u turističkom smislu, nužna je jedna sveobuhvatna anketa na nacionalnoj razini. Takva anketa bi sigurno mogla pomoći Savjetu za oporavak i razvoj turizma, realizaciju turističke 2021. godine te unaprjeđenje turističke ponude pri donošenju procjena i odluka usmjerenih ka oporavku domaće turističke branše.
 
I dok čekamo prve poteze Ministarstva i Savjeta, prenosimo rezultate ankete koja je provedena na azijskom turističkom tržištu. Nekoliko turističkih agencija je u udruženoj akciji provelo anketu među putnicima koji su rezervirali putovanje u 2021., a dobivene odgovore su kasnije potvrdili i koristeći Google alate kako bi izdvojili i uočili trendove u ponašanju turista u 2021.

Pitanja u anketi su glasila kao u niže navedenoj tablici, koja prikazuje i rezultate istraživanja tržišta. 
 

Pod uvjetom da je putovanje sigurno, a granice otvorene,
što od ponuđenog biste radili rjeđe ili češće?

Češće

Kao i ranije

Rjeđe

Posjet malim gradovima radije nego velikim povijesnim centrima

62%

35%

3%

Privatni smještaj radije nego hotelski

22%

58%

20%

Posjet čuvenim muzejima

22%

64%

14%

Pridružiti se turi kušanja hrane

53%

37%

10%

Duga putovanja (više tjedana)

54%

39%

7%

Putovanja općenito (Hoćete li putovati manje ili više?)

52%

41%

7%

Izvor: PRNewswire.com

 

Manje poznata turistička odredišta poželjnija

Već uočen trend potvrđuje i ova anketa. Turisti počinju izbjegavati popularna turistička odredište, posebno velike gradove i sve više istražuju manje poznata mjesta koja dopuštaju izolaciju. Taj trend će ostati i poslije pandemije.
 
Anketari su ovaj trend pokušavali potvrditi i Google alatima, međutim, tu se rezultati ponešto razlikuju. Oni koji po prvi put posjećuju neku zemlju, i dalje će željeti posjetiti najpoznatija turistička odredišta u toj zemlji.
 

Manje česta, ali dulja putovanja

Više od polovice ispitanih je odgovorilo da će njihova buduća putovanja biti najduža moguća. I Google alati su potvrditi isto pa bilježe više interesa za pretragu pojma "1-mjesečno putovanje po Europi", nego za "1-tjedno putovanje po Europi".
 

Muzeji i grupne ture popularnije

Posjet muzejima ili uključivanje u grupnu turu kušanja hrane privlače više turista, nego što je to bio slučaj prije pandemije. Anketari to tumače porastom interesa za kulturu i hranu neke destinacije za vrijeme izolacije.
 

Hoteli i privatni smještaj jednako poželjni

Na ovo pitanje je većina ispitanika odgovorila kako će birati smještaj jednako kao i prije pandemije. Podjednak postotak je onih koji će se radije odlučiti na privatni smještaj, kao i onih koji će odabrati hotelsku ponudu. Takav rezultat je iznenadio anketare s obzirom na to da većina drugih anketa pokazuje rast potražnje u segmentu smještaja u kućanstvima uslijed pandemije.
 

Održivost i podrška lokalnoj ekonomiji sve važniji

Osim navedenih pitanja, ispitanici su zamoljeni da sami napišu kako zamišljaju svoja putovanja poslije pandemije. Polovica je izjavila kako će putovanja biti jednaka onima prije pandemije. Brojni su izjavili da će posebnu pažnju posvetiti higijenskim standardima i sigurnosti, 20-ak posto je izjavilo da želi duljim putovanjima doprinijeti lokalnom gospodarstvu i održivom razvoju turizma destinacije.
 

Imućniji će putovati prvi 

"Na zapadu ništa novo", poznata je uzrečica, a sudeći po ovom rezultatu istraživanja, na istoku je jednako tako. Značajno veću pažnju putnika u potrazi za smještajem ima luksuzni smještaj. Potražnja za jeftinim smještajem je gotovo dvostruko niža od one za luksuznim po čemu anketari zaključuju da se granice prvo otvaraju bogatima. Znači, ne treba snižavati cijene smještaja… ;-)
 

Rad od kuće potiče oporavak turizma poslije pandemije

Nisu svi koji rade od kuće digitalni nomadi niti će ih privući viza za digitalne nomade. Ali rad online pruža mogućnosti za dulja ili češća putovanja. Upravo ispitanici koji rade na daljinu su odgovorili da će poduzimati dulja putovanja. Zanimljiv je i porast želje za putovanjima kod onih koji rade u uredima  - 43% je izjavilo da planira putovati češće.
 

Kao da nam je izolacija otvorila oči – želimo nadoknaditi sve ono što smo odgađali godinama čekajući neka bolja vremena za putovanja i nove doživljaje

  

Ljudi ne žele virtualne ture i online doživljaje

Iako je izolacija učinila svoje pa su se događanja uglavnom preselila u virtualne sfere, to nije doprinijelo popularnosti ovakve vrste konzumacije doživljaja. Ispitanici su upitani da li bi sudjelovali u virtualnim turama po značajno nižim cijenama aranžmana – gotovo svi su rekli da bi radije uložili u pravu stvar, osim, recimo, ako je u pitanju tečaj kuhanja ili nešto slično.
 

Maske ćemo zadržati još neko vrijeme

Gotovo svi ispitanici su odgovorili da će se u njihovoj prtljazi obavezno naći sredstva za dezinfekciju i maske, bez obzira na destinaciju koju posjećuju. Pri tome su žene više zabrinute za sigurnost i higijenu dok su muškarci ipak nešto opušteniji. 

Za kraj jedno kratko pitanje za sve one koji već bilježe prve rezervacije. Jeste li uočili promjene u ponašanju turista ili su rezervacije jednako duge kao i one prije pandemije? Jeste li primijetili kakav drugi trend u ponašanju turista?

 

Spremi

Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

​Ružičasta boja zidova i interijera: 4 važna pravila za korištenje ružičaste boje u prostoru

Otkazivanje rezervacija gostima: Je li neprofesionalonst pojedinaca iskorištena u novoj hajci na domaćine i kampanji inozemnih posrednika?

Boja tepiha uz sivu garnituru: Kakav tepih najbolje pristaje uz sivu sjedeću garnituru?

Pravokutni, ovalni ili okrugli blagovaonski stol – koji je najbolji izbor za vas?

Kako maksimalno iskoristiti sve prednosti kanala oglašavanja bez provizije?

Ne dolazite na Havaje - turizam je samo podmukla kolonizacija

Sve popularnija modularna putovanja potiču last minute rezervacije smještaja

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Kako uloviti rezervacije smještaja za 2021. godinu?

Udruživanje turističkih zajednica: Novi sporazumi u Zagrebačkoj županiji, najviše sinergije u kontinentalnoj Hrvatskoj i Istri, u Dalmaciji suradnja samo na otocima

Popularno: