Ideje i trendovi
3.5K

5 razloga zašto je Facebook bolji od Google AdWordsa za oglašavanje smještaja

Facebook ili Google AdWords? Gdje uložiti svoj novac i kako možemo uloženo vratiti kroz oglašavanje i komuniciranje s potencijalnim gostima?

Kako je Google postao sinonim za internet (premda se u Hrvatskoj može isto reći i za Facebook) i online oglašavanje, a Facebook sa 750 milijuna korisnika najveća društvena mreža na svijetu, nije teško shvatiti zašto sam odlučio suprotstaviti oglašavanje upravo putem ova dva diva.

Uspoređivati oglašavanje na Googleu i Facebooku nije lako. Google je internet tražilica koju ljudi između ostalog koriste i za pretraživanje oglasa i ponuda, dok je Facebook društvena mreža na kojoj se korisnici žele družiti sa obitelji i prijateljima, a ne primati razne ponude. Zbog toga imaju i različiti pristup oglašavanju s kojim dolaze mnoge prednosti i mane na obje strane.
 

Idealno bi bilo plasiranje oglasa i na Googleu i na Facebooku. Ali što ako ne možete? Imate limitirana financijska sredstva ili ste ograničeni s vremenom, a morate se odlučiti samo za jednu od ove dvije opcije? Koju odabrati?

Predlažem Facebook! A u nastavku teksta ću ponuditi svojih 5 razloga zašto smatram da je Facebook bolji za oglašavanje i od samog Googlea – kralja internet oglašavanja!


Interesi su bolji od ključnih riječi

Kada kreirate kampanju sa oglasima putem AdWordsa oslanjate se na ključne riječi. Putem njih usmjeravate vaš oglas i sredstva za oglašavanje prema ljudima koji su vam bitni i traže ono što imate za ponuditi, a zaobilazite one koje vaša ponuda ne bi interesirala. To je idealno ako osoba traži “Apartman u Zadru”, a vaše ključne riječi i oglas to i nude. Ali što ako pretraga nije tako usko definirana? Što ako se pretražuju lokalni restorani, plaže, aktivnosti, znamenitosti i dr.?
 

Problem s ključnim riječima je taj što moraju biti usko vezane za sadržaj oglasa i za web stranicu koju povezujete sa tim oglasom. Ako Google smatra da to nije slučaj, cijena prikazivanja vašeg oglasa po ključnim riječima će biti veća u odnosu na oglase koji prate tu uputu, a i manje će puta biti prikazan u odnosu na njih

Da biste to izbjegli, a ipak prikazali oglas za druge pojmove pretraga, potrebno je kreirati nove ciljane oglase samo za te pretrage, kreirati posebne landing stranice i ponavljati ovaj proces dok niste pokrili sve željene upite. Odmah vam je jasno zašto za taj posao postoje profesionalne tvrtke koje to sve vode za vas.

Facebook oglašavanje ima drugačije rješenje ovog problema – ponudio je interese svojih korisnika na dražbu oglašivačima. Nema ključnih riječi, već se umjesto njih upisuju interesi i sve osobe s navedenim interesom će vidjeti oglas. Uz to postoji puno više opcija oko same demografije korisnika koji će vidjeti reklamu od kojih će iznajmljivači imati posebno veliku korist. Iako bi bilo dobro da i ovdje napravite nekoliko verzija oglasa kojeg ćete gurati posebnim interesima i demografijama, to nije nužno i zbog toga vaš oglas može biti brzo i jednostavno spreman za distribuciju.


Fotografija – oglas od 1000 riječi

I Facebook i Google imaju limitiran broj znakova koje možete iskoristiti u oglasu. Nekada, pogotovo u turizmu, je stvarno teško kvalitetno opisati ponudu riječima. A kada ste limitirani sa stotinjak znakova to postaje skoro nemoguće.

Dok Google nema rješenje za to, Facebook omogućuje i inzistira da se uz svaki oglas objavi i fotografija što, po staroj poslovici, proširuje oglas za dodatnih 1000 riječi.
 

Osim što se uz dodatak fotografije može bolje opisati ponuda, oglas s fotografijom bolje plijeni pažnju ljudi od oglasa bez nje

Namjerno nisam htio usporediti Facebook oglas sa banner oglašavanjem kojeg nudi Google jer izrada i mjesta prikazivanja bannera (da li ste vidjeli koji banner na Google stranici za pretraživanje?) nisu usporedive sa običnim Google oglasima. Znači, postoji mogućnost takvog oglašavanja, ali u usporedbi sa Facebook oglasima potrebno je proći kompliciranu pripremu da ih se iskoristi.
 

Prijatelji fanova i vaši su prijatelji

Kad oglas na Googleu privuče potencijalnog gosta i odvede ga do definirane web stranice to je to – gost je pogleda, zapamti i/ili spremi u bookmarkse. Možda, ako je ponuda iznimno kvalitetna, link na web stranicu podijeli sa obitelji i prijateljima.
 

Facebook iskorištava međusobnu povezanost svojih korisnika i tako omogućuje oglašivaču još veći doseg (Social reach) njegova oglasa. To je prednost oglašavanja na društvenim mrežama

Kad na Facebooku netko vidi oglas i lajka stranicu povezanu sa tim oglasom, to vide svi prijatelji te osobe te je i oni mogu onda indirektno i bez da su ikada vidjeli oglas pregledati i ako im se svidi upratiti. Također, veće su šanse da će određena stranica dobiti like od određene osobe ako ona vidi da njezini prijatelji također lajkaju tu stranicu.

Toga je svjestan i Facebook pa uz normalne oglase nudi i Sponzorirane priče koje umjesto oglasa koriste aktivnosti prijatelja na određenoj stranici kao reklamu i tako dodatno privlače njihove prijatelje da se pridruže.


Dodatno besplatno oglašavanje kroz godinu

I putem Facebooka i putem Googlea može se očekivati značajan broj “praznih” klikova i onih klikova koji to nisu, ali ostanu neiskorišteni. Kroz Facebook takvih klikova ima više jer se omogućuje plasiranje oglasa cijelu godinu i u većim količinama, a ne samo tada kada potencijalni gost razmišlja o ljetovanju.
 

Nažalost, kada potencijalni gost ode sa web stranice, a da nije ostavio svoje kontakt podatke, tu nema pomoći. Ali zato kada potencijalni gost postane pratitelj određene Facebook stranice. borba za njega tek počinje

Ako ne tjerate fanove sa stranica, možete i do godinu dana umjereno prezentirati najbolje iz svoje ponude i tako ih polako privlačiti. Svaki novi post na zidu, fotografija ili komentar od tog trenutka postaju novi promotivni materijali kojeg ste samo jednom i to prvi puta platili.

Dobrom ponudom i kvalitetnim vođenjem Facebook fan stranice moguće je dobiti gosta koji je prvotno kliknuo like samo da vidi fotografije smještaja. Možda ga je privukla posebna proljetna ponuda, možda činjenica da je smještaj postao opremljen besplatnim dodacima ponudi ili nešto drugo. Glavno je da se stalnim angažmanom onaj naplaćeni, a neiskorišteni klik, ipak može okrenuti u vlastitu korist.


I za kraj…

Moram napomenuti da putem Googlea možete reklamirati Facebook stranicu, a da Facebook ne limitira svoje oglase samo na fan stranice, već možete slobodno postaviti link i na vanjsku web stranicu. Posebna priča je i oglašavanje u Facebook grupama.

Predlažemo da zato, ako možete iskoristite oba servisa pojedinačno i u kombinaciji, jer svaki ima i prednosti i mana u odnosu na drugog. Ali ako nemate previše vremena za podešavanje kampanje i želite si omogućiti više vremena da obradite plaćeni lead, osobno bih predložio Facebook!

Spremi

Koje karakteristike donose tepisi od prirodnih materijala?

Porez na kuće za odmor: Što trebaju znati iznajmljivači u 2024. godini?

Bizarne turističke atrakcije: Zašto ova kada košta čak 900.000 dolara i je li najskuplja na svijetu?

Od putnih sanduka do kofera na kotačima, čiji izum dugujemo i jednom hrvatskom građaninu

Hrvatski obiteljski smještaj najatraktivniji u Europi

Obiteljski smještaj se mora mijenjati kako bi imao važnu ulogu u pozicioniranju Hrvatske kao turistički atraktivne destinacije

​Cijena montažne kuće: Isplati li se investirati u izgradnju montažne kuće?

Želite li saznati kako će umjetna inteligencija utjecati na našu budućnost i turizam?

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Prijevare u turizmu: Lažno predstavljanje i iznajmljivanje tuđeg smještaja

7 elemenata uspješne promotivne ponude koja će povećati broj rezervacija

Popularno: