Intervju
12.9K

Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Upoznali su se na koncertu Pink Floyda u Pragu, a sada iznajmljuju, trenutno najzanimljivije, apartmane u Zagrebu. Kao domaćini Floyd Rooma, Iva Čaleta Pleša i Boris Pleša, spojili su svoju strast i posao u pažljivo ispričanu priču o diferenciranju obiteljskog smještaja

Sigma 6, The Megadeaths, The Abdabs, Tea Set sve su to nazivi s početaka karijere jednog od najznačajnijih rock sastava svih vremena. Osnovan je daleke 1965. godine, da bi gotovo pola stoljeća nudio vrhunski složene note, notne eksperimente, fantastične performanse i koncerte, inovativne vizuale svojih albuma i promocija. Bend je to koji će uvijek inspirirati generacije. 



Stoga ne iznenađuje da su inspiraciju u njima pronašli i domaćini - supružnici i iznajmljivači obiteljskog smještaja na zagrebačkoj Trešnjevci. Oni su Iva Čaleta Pleša i Boris Pleša, a smještajni objekt kojeg iznajmljuju se naziva Floyd Room.

Inspirirani engleskim rock sastavom Pink Floyd, supružnici su opremili dva studio apartmana za kratkoročni najam s maksimalno šest gostiju.

Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Obitelj Pleša u pažljivo osmišljenom interijeru apartmana Floyd Room


Kako je Iva profesorica stranih jezika i turistički vodič, a Boris grafički dizajner, spojili su profesije i strasti da bi svojom ponudom smještaja ispričali jednu drugačiju priču. Njihovi Floyd Room su fantastičan primjer brendiranja privatnog smještaja. 

Ono što je zanimljivo u cijeloj priči je da su Iva i Boris svoje apartmane uredili kao svojevrstan hommage Floydima, ali i svim istinskim fanovima benda.

Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Print iznad uzglavlja s vješto ukomponiranim naslovnicama albuma Floyda


Svaki detalj je pažljivo osmišljen, ali diskretan. Nema fotografija, postera i sličnih predmeta koji bi izravno opisali Floyde. Onaj tko nije fan Floyda, teško će u atraktivnom dizajnu interijera prepoznati očaranost čuvenom britanskom rock grupom.

 Sve dok ne zastane pred policom koja gostima nudi zavidnu kolekcija ploča i knjiga o bendu. 

No tu su još i bojanke s motivima inspiriranim naslovnicama albuma za najmlađe, fotografije na zidu i ukrasni predmeti koji prate ikonografiju Pink Floyda. Tajna Floyd Rooma je u detaljima, poput replike okruglog projekcijskog platna - "Mr. Screen" - koji prati Floyde po nastupima od ranih ’70-ih godina i koji je jedan od njihovih zaštitnih znakova. Tu je i projektor iz ’60-ih identičan onome kojeg su koristili Floydi.



Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Leteća svinja s omota albuma Animals skrasila se na ormariću za novice Plešinih


Sa supružnicima smo porazgovarali u nadi da će njihova priča inspirirati druge domaćine da razmisle o kvaliteti svoje smještajne ponude i odvaže se ponuditi neku drugačiju priču, priču kojem će se razlikovati od konkurencije.



Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Mr. Screen iznad gramofona i seta vrijednih ploča i biografija Pink Floyda


CF: Malo se ljudi odlučuje svoju strast pretočiti u posao. Što mislite zašto je to tako i kakva je to kombinacija?

Iva i Boris: Doista je teško odgovoriti i smatramo da je to tema koja zahtijeva ozbiljniju analizu koja bi uključivala široka pitanja vezana uz gospodarstvo u cjelini, ali i niz osobnih preferencija. 

U našem slučaju, s obzirom na to da oboje imamo i svoje “prave” poslove, ne bismo rekli da je ovo što radimo posao. Nazovimo ga eksperimentom koji nas, barem zasad, jako veseli. Dakle, naš pojednostavljeni odgovor bi možda bio; ako te nešto veseli, probaj!



Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Samo istinski fanovi u ovim detaljima prepoznaju simboliku Floyda

 

CF: Što vas je uopće potaklo da se počnete baviti pružanjem usluga smještaja u kućanstvu?

Iva i Boris: Stvar je vrlo prozaična - isti prostor Ivini roditelji su iznajmljivali od 2007. do 2013., i nakon toga ga zatvorili. Nekoliko godina je bio prazan, a kako se radi o prizemlju kuće u kojoj živimo, zaključili smo da taj prostor zahtijeva posvemašnju adaptaciju jer je riječ o objektu starom preko osamdeset godina i prije dvije godine započeli smo radove koji su trajali skoro godinu dana.

Ideja privatnog smještaja za kratkoročni najam nametnula se sama od sebe. Glazbena tema se razvila kasnije, nekako organski, jer smo htjeli osmisliti prostor koji bi po nečemu bio poseban, a da opet proizlazi iz nas samih. Htjeli smo napraviti nešto što bi i nama bilo zanimljivo vidjeti kad putujemo.  



 

CF: Ako nije poslovna tajna, kolika vam je popunjenost godišnje? Prema vašem iskustvu, isplati li se uložiti više u uređenje i brendiranje smještaja?

Iva i Boris: Popunjenost pomalo raste, iako je vrlo teško pratiti što se i u kojem trenutku događa jer se danas trendovi munjevito mijenjaju, kako u ovom poslu, tako i u mnogim drugim aspektima života. Na godišnjoj razini, vjerojatno kao i kod drugih iznajmljivača u Zagrebu, popunjenost je u ljetnim mjesecima i u vrijeme adventa nešto veća, dok su početak godine i kasna jesen mirniji.

Isplati li se uložiti više u uređenje i brendiranje smještaja? Na to ćemo pitanje imati odgovor tek kad/ako povratimo uložena sredstva haha…
 

Šalu na stranu, mislimo da vrijedi uložiti u bilo koju ideju iza koje stojite i za koju vas veže strast. Mi doista volimo glazbu, putovanja i ljude. Uređenje i brendiranje je u ovom slučaju samo nadgradnja.



 

CF: Smatrate li da svoju popunjenost možete zahvaliti upravo pažljivom brendiranju svojih apartmana? U kojoj mjeri vaši gosti odsjedaju kod vas zbog Floyda?

Iva i Boris: Iskreno, još uvijek manji postotak gostiju dolazi zbog teme, a veći zbog lokacije, besplatnog parkinga, dvorišta i nekih drugih okolnosti. No s obzirom na to da radimo tek nešto više od godinu dana, to je razumljivo — nadamo se da vrijeme radi za nas i da najbolje tek dolazi. Ono što je važno jest da nas doista vesele gosti koji vole glazbu, razumiju našu strast i ne misle da smo potpuno ludi! :)



Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Jednostavno i odmjereno uređenje interijera gdje svaki predmet priča 


CF: Kako promovirate svoje apartmane? Koristite li usluge klasičnih stranica za oglašavanje smještaja, poput Booking.com-a i Airbnb-ja ili imate i druge kanale koji su specijalizirani za drugačije inovativne ponude smještaja?

Iva i Boris: Kad govorimo o online promociji, volimo reći da smještaj prodajemo kroz Booking i Airbnb, a brendiramo kroz Instagram i Facebook. Od početka imamo i web stranicu koja je zapravo prezentacijska digitalna posjetnica te centralno mjesto koje na jednostavan način i bez suvišnih sadržaja naprosto povezuje ta četiri kanala. Razmišljali smo o stranici koja bi omogućavala rezervacije i naplatu, ali smo zaključili da za kapacitet koji nudimo (sveukupno šest gostiju) to nije isplativo. 



 

CF: Koliko vremena vam oduzima angažman oko promocije, bukiranja, dočekivanja gostiju, opremanja apartmana i svega onoga što domaćini rade? Uspijevate li izbalansirati lako svoj posao, obitelj i iznajmljivanje?

Iva i Boris: Zahvaljujući stalnom angažmanu na društvenim mrežama broj direktnih upita i rezervacija putem istih stalno raste. S obzirom na visoke postotke koje ubiru portali na kojima prodajemo smještaj to je svakako ohrabrujuće, ali zahtijeva veliki trud i dosta vremena. 

Također, s obzirom na to da sve goste, bez iznimke, dočekujemo i ispraćamo osobno, te sami čistimo i održavamo prostor, mogli bismo reći da je to posao na pola radnog vremena, a sretna okolnost je svakako to što se smještaj nalazi u istom objektu u kojem i živimo. 

Balans između naših poslova, djece i angažmana oko Floyd Rooma možda ne bismo zvali balansom već nekako drugačije haha…, ali stvari zasad funkcioniraju. Trudimo se i dajemo sve od sebe jer doista volimo ovu priču.



Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Slagalice za najmlađe s motivima omota albuma

 

CF: Što vam je najdraže u poslu domaćina, a što najteže?

Iva i Boris: Najdraže nam je kad netko od gostiju prepozna neku od mnogih suptilnih aluzija u prostoru koje su vezane za ikonografiju Pink Floyda, a najteže vjerojatno isto što i svim drugim iznajmljivačima — čišćenje! ;)



 

CF: Postoji li pjesma Floyda kojom biste opisali turizam u Hrvatskoj?

Iva i Boris: Ovo je najluđe i najbolje pitanje koje smo dosad imali u intervjuima. Mislim da bi se većina turističkih djelatnika svugdje u svijetu složila s kombinacijom tri pjesme i to sljedećim redoslijedom: “Wish You Were Here”, potom “Welcome To The Machine” i naposljetku “Money” haha! 

 

Mi smo za ovaj tip usluge možda skloniji samo reći: “Keep Talking”. Direktna komunikacija s gostima i doživljajni turizam je, po nama, ono što sve više gostiju doista zanima, pogotovo u mjestima koja nemaju snažan prirodni potencijal poput mora ili planina. 



 

CF: Što ste očekivali kada ste planirali uređenje i poslovanje Floyd Rooma, a što ste dobili?

Očekivali smo upoznati mnogo različitih novih zanimljivih ljudi i to se doista i događa. U ovih nešto više od godine dana ugostili smo ljude sa svih šest kontinenata i iz više od 35 zemalja. I dalje nas oduševljavaju najraznovrsnije priče i razlozi zbog kojih ljudi posjećuju Hrvatsku. 



Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Montreal, Cambridge, Pompeii, Baikonur - svaki od ova 4 grada ima svoje značenje za ljubitelje Floyda, a domaćini promoviraju i atrakcije Zagreba 

 

CF: Što biste poručili kolegama iznajmljivačima, ljubiteljima Floyda, i onima koji to nisu?

Nismo baš sigurni da smo u poziciji poručivati bilo kome bilo što, osim da vjerujemo da upornost, učenje i rad naposljetku rezultiraju željenom kulturom življenja. 

Mi smo se kroz Floyd Room povezali s mnogo ljudi na lokalnoj razini (ugostiteljskim objektima, prodavaonicama ploča, knjižarama, turističkim vodičima) i svi oni također svojim radom stvaraju pozitivno ozračje i privlače dobru energiju.
 

Možda naivno, ali iskreno vjerujemo u male inicijative i povezivanje sa zajednicom na toj razini. Mikroekonomija koja proizlazi iz tog narativa pruža uporište za optimizam. 

Ono što bismo još voljeli dodati jest da smo i dalje iznenađeni interesom medija za našu priču. To nam, naravno, laska, ali doista nismo očekivali takav interes.

O Floyd Roomu su dosad objavljeni opsežni tekstovi u Jutarnjem listu (prilog Nekretnine), 24sata, časopisu Apartman Plus, portalima Muzika.hr, Dom Na Kvadrat, Dom&Dizajn i blogu Chic+Refined, a još uvijek nam djeluje nestvarno da je o nama objavljen i veliki tekst u formi intervjua na najvećem Pink Floyd fan portalu uopće, britanskom Brain Damage UK, kojeg čita i prati ogroman broj ljudi diljem svijeta.

 

Silno nas je razveselio i personalizirani poklon koji nam je poslao Airbnb Design Team, u kojem je bio poster s Pink Floyd motivom i rukom ispisana kartica na kojoj je stajalo: “How we wish, how we wish we were there”.  

Također, sretni smo reći da nakon godinu i tri mjeseca rada, na Bookingu imamo ocjenu 9,9 (od 10), a nedavno smo dobili pozivnicu i ušli u njihov program Preferred Partner, a uz Superhost status i ocjenu 4,9 (od 5), Airbnb nam je upravo poslao pozivnicu i za njihov program Airbnb Plus. 

Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

Jedini kutak u apartmanu koji direktno ukazuje na brend Floyd Rooma


Sve se to dogodilo bez da smo uložili ijednu kunu u oglašavanje (i to ne zato što to ne bismo htjeli, već zato što nam budžet to zasad ne omogućava). 

Ne bismo htjeli da sve navedeno zvuči kao samohvala jer nam to doista nije cilj, ali možda može biti poticaj iznajmljivačima koji odluče pokrenuti sličnu inicijativu. Smatramo da je Floyd Room u tom smislu dobar primjer u kojoj mjeri out-of-the-box projekti mogu biti popraćeni medijski, a to je, kad govorimo o brendiranju, nešto što svakako daje značajan vjetar u leđa.

A ljubiteljima Floyda (i onima koji će to tek postati) poručujemo — navratite na kavu! :)

Floyd Room - priča o brendiranju obiteljskog smještaja

The Wall legići - još jedna kockica u slaganju brenda Floyd Room obitelji Pleša u Zagrebu
Spremi

​Kupujmo banijsko: Popis proizvođača i OPG-ova za podršku potresom opustošenim područjima

IQM VODICE: Suradnjom do kvalitetnije turističke ponude, zadovoljnijih gostiju i stanovnika

​Crvena boja zida: Kako crvena boja utječe na emocionalno raspoloženje osobe?

Zašto svi idu u Hrvatsku?

Iška kraljica: Preko snijega do opreme za preostalih osam učenika osnovne škole u Velom Ižu

Design District 2019. sajam: Više od 100 brendova namještaja i opreme za uređenje interijera

Sve popularnija modularna putovanja potiču last minute rezervacije smještaja

Ugljični monoksid - kako se zaštititi od trovanja i otkriti nevidljivog ubojicu prije pojave fatalnih simptoma

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

`Domaćin je neophodan, agencije koje gostima samo prosljeđuju ključ nisu obiteljski smještaj´

Udruga privatnih iznajmljivača Zagreb: Želimo da oni koji odlučuju o turizmu i nas pitaju za mišljenje

Popularno: