Ideje i trendovi
11.7K

Nužna je bolja suradnja IT industrije i turizma, ali i ostalih djelatnosti na svim razinama

U Zagrebu održana 3T konferencija: Tourism, Travel & Tech - odlična prilika za komunikaciju, razmjenu iskustava i suradnju poduzetnika iz IT i turističkog sektora

Kada gotovo 20 % u BDP-a neke zemlje čini jedna gospodarska grana, i kada je ta gospodarska grana turizam koji načelno ima moć da potiče razvoj svih drugih industrija, neizbježno je pitanje - što je to u hrvatskoj ekonomiji krivo i zašto je turizam sam toliko dominantan u našem gospodarstvu. 

IT industrija, bez čijih tehnoloških rješenja se turizam danas više ne može niti zamisliti, u ukupnom BDP-u sudjeluje tek s 3,7 %. Digitalna ekonomija, doduše, raste sedam puta brže od klasične, ali još uvijek ne postoji dovoljna sinergija ova dva sektora (i drugih) za optimalan i održiv razvoj čitavog domaćeg gospodarstva.

Otud potreba za događanjima kao što je 3T: Travel, Tech & Tourism konferencija, potreba za okupljanjima stručnjaka iz turističkog i IT sektora (i drugih pratećih industrija) i platformama za razmjenu iskustava, vještina, dostignuća i saznanja.


Više komunikacije za jasnu strategiju ekonomskog razvoja

Komunikacija je temelj turizma, još jednom je utvrđeno na panel raspravi pod nazivom Kako tehnologijom riješiti sezonalnost u turizmu?. I upravo je manjak te komunikacije prepoznat kao glavni krivac za kroničnu sezonalnost naše turističke ponude.

Tehnologija sama ne može rješavati problem sezonalnosti, ali je izuzetan alat za poticanje sinergije svih industrija, komunikacije unutar sektora, među različitim privrednim granama u destinaciji i na razini države, kao i za pričanje autentičnih priča i promociju doživljaja kroz dijalog s gostima.
 

Isključivo komunikacijom i suradnjom, ne samo IT industrije i turizma, već i svih ostalih djelatnosti na svim razinama, možemo pokušati riješiti problem sezonalnosti - zaključak je navedenog panela koji je pod moderatorskom palicom Ivana Ilijaševića iz Oriolyja najavio dinamični program 3T konferencije.

Na panelu su sudjelovali Zoran Kasum iz Hotels&Destinations Consultinga, Mako Mišulić, Rentlio, Dean Muhoberec, Combis, Goran Rihelj, HrTurizam i Stjepko Varga, MMC za multimedijske usluge.

3T: Tourism, Travel & Tech konferencija - panel Kako tehnologijom riješiti sezonalnost u turizmu

Komunikacija je osnova turizma, od storytellinga do komunikacije među poduzetnicima u turizmu i pratećim industrijama. Komunikacija i suradnja su nužne među poduzetnicima unutar destinacije, iznajmljivačima, ugostiteljima, prijevoznicima, poljoprivrednicima i proizvođačima različitih proizvoda - potrebna je linearna komunikacija unutar destinacije i sektora, kao i ona vertikalna među razinama.


Gdje su djelatnici HTZ-a?

A taj vertikalni dijalog najviše nedostaje pa se nametnulo i pitanje gdje su predstavnici Ministarstva turizma i HTZ-a i zašto ne prisustvuju ovakvim događanjima koja organizira struka i konferenciji koja povezuje dva najznačajnija sektora u hrvatskom gospodarstvu.

Dijalog je nužan kako bi se mogao razvijati kvalitetan turistički proizvod i izraditi strategija koja nudi autentičan doživljaj destinacije. Kada bi ministarstva, umjesto novih ograničenja i nameta, uvodila poticaje za proizvodnju koja opskrbljuje turističku industriju te nagrađivala poduzetnike u turizmu koji koriste domaće proizvode, imali bi temelje za priču koja bi mogla puniti kapacitete i izvan glavne sezone - naglasio je Goran Rihelj, urednik portala HrTurizam.

3T – Tourism, Travel & Tech konferencija - Oleg Maštruko

A da prilike za komunikaciju između IT sektora i turizma ne uzmanjka, pobrinuli su se organizatori medijska kuća Bug i Oleg Maštruko, direktor konferencije, koji je na samom početku pozdravio prisutne, među kojima je bilo 220 domaćih i stranih sudionika iz turizma i informatičko-tehnološkog sektora.

I ovaj put je preskočen tradicionalan linearan koncept konferencija kakvima često nazočimo, pa je poslije panela, uslijedio program u 3 paralelna slijeda predavanja: Technology, Marketing i Experiences. Predavanja marketinških stručnjaka su se nastavila odvijati u velikoj dvorani, pošto marketinški alati najčešće izazivaju najveći interes posjetitelja.

Zvijezda tih predavanja je bio Instagram u turizmu o kojem su pričali Ilija Brajković, poznati prezenter mogućnosti društvenih mreža i internetskih marketinških alata, do Barbare Črgar. blogerice iz marketinške agencije Orioly, koja je predstavila mogućnosti angažmana influencera na društvenim mrežama u turističkim kampanjama.

3T Tourism, Travel & Tech konferencija - Martin Reents

Uvod u tehnološki dio konferencije je stručno odradio Martin Reents, njemački poduzetnik, koji je 3T konferenciju otvorio prezentacijom nekih od najefikasnijih i najkorištenijih aplikacija u turizmu u svijetu.

Od Reentsa smo saznali  da danas postoji više od 2000 različitih aplikacija koje koristi smještajna industrija, a ono što je zajedničko svima je multifunkcionalnost i sve bolja komunikacija među različitim kanalima i korisnicima te razvoj u smjeru pružanja doživljaja, iskustva i emocija, što gosti danas najviše traže. 

3T Tourism, Travel & Tech konferencija Monika Udovičić

Monika Udovičić je pričala o izmjenama Zakona o pružanju usluga u turizmu koje su stupile na snagu s početkom godine, ali pomoćnica ministra turizma se nije zadržala na ostalim prezentacijama. Da je, imala bi priliku čuti i vidjeti zanimljivu putopisnu priču Olega Maštruka i Saše Cvetojevića koji su, u siječnju ove godine, odvezli reli Budimpešta - Bamako i tako postali prvi tim koji je električnim autom prešao Saharu.


Suradnja - generator održivog rasta turizma

Tko zna kako bi se njihovo putovanje kroz pješčane nanose i oluje Afrike završilo da nije bilo prateće Dacie, 100-kilogramskog generatora električne struje i komunikacije. "TIA", odnosno "This Is Afrika", čuli su svaki put kada je komunikacija postala nedostatna.

"OJH" ili "Ovo Je Hrvatska" čujemo sve češće pa i na konferencijama poput ove, koja ima puno potencijala za buđenje komunikacije između turizma i IT industrije, prijeko potrebne za održivi razvoj oba sektora.
 

Slušajmo se jer imamo tehnologiju koja nam to omogućava i olakšava. Koristimo je, komunicirajmo i surađujmo protiv sezonalnosti turizma, za optimalan i raznolikiji razvoj domaće ekonomije, brži rast i implementaciju tehnologije uz autentičniju ponudu hrvatskog turizma.

"Turizam i IT kao dva rastuća i najuspješnija sektora u Hrvatskoj bi trebali više surađivati, nadopunjavati se i koristiti inovativna rješenja i proizvode startupa, što će u budućnosti biti i važnije zbog trendova korištenja tehnologije pri putovanjima i odmoru", poručuju s 3T – Tourism, Travel and Tech konferencije
Spremi

​Svjetski dan turizma 2022.: Povoljnije cijene ulaznica u NP Brijuni i Plitvička jezera, popusti na turističke usluge i do 80%

Zakašnjeli zahtjevi za odgodu prve rate plaćanja paušala odbijeni, otpis druge svima bez podnošenja zahtjeva

Anketa za iznajmljivače: Kakva je popunjenost obiteljskog smještaja u 2019.?

Obiteljski smještaj se mora mijenjati kako bi imao važnu ulogu u pozicioniranju Hrvatske kao turistički atraktivne destinacije

`Domaćin je neophodan, agencije koje gostima samo prosljeđuju ključ nisu obiteljski smještaj´

Potrošnja turista u Hrvatskoj porasla, ali i nezadovoljstvo ponudom u destinaciji

Popularne europske destinacije: Top 9 najpopularnijih europskih država po dolascima turista

Upozorenje iznajmljivačima: Elektronički registar privatnog smještaja je prijevara

Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Ekološki turizam u Hrvatskoj: 7 zelenih koraka prema eco-friendly smještaju

​Lov na upite gostiju: Kako izgleda dobar oglas za smještaj?

Popularno: