Aktualno
2 13.8K

Protuepidemijske mjere: Smještajni objekti u domaćinstvima ipak smiju nastaviti s radom

Oko 4600 stranih turista trenutno boravi u Hrvatskoj - Stožer civilne zaštite izuzeo smještajne objekte od zabrane rada, uz obvezu strogog pridržavanja higijenskih uputa i informiranje gostiju

Vijest na stranicama Ministarstva turizma kako smještajni objekti u domaćinstvima koji trenutno pružaju usluge smještaja smiju nastaviti s radom, podigla je prašinu među onima koji smatraju da ih se ta vijest izravno ili neizravno tiče.
 

Jer svi su ugostiteljski objekti zatvoreni pa zašto bi domaćini smjeli primati goste i posluživati hranu ako uz smještaj nude i uslugu prehrane? Prije svega, zato što u smještajnim objektima diljem zemlje boravi oko 7500 domaćih i stranih turista, u hotelima i obiteljskom smještaju, a prema podacima sustava eVisitor

Stožer civilne zaštite RH je donio Odluku o mjerama ograničavanja društvenih okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti i održavanja sportskih i kulturnih događanja, u skladu s člankom 22.a Zakona o sustavu civilne zaštite (NN 118/18, 31/20), a koja vrijedi od 19. ožujka.

Prema toj Odluci uvedene su protuepidemijske mjere koje nalažu "obustavu rada ugostiteljskih objekata svih kategorija, uz izuzetak usluge pripreme i dostave hrane, usluge smještaja te rada pučkih i studentskih kuhinja"


Obvezne higijenske mjere u smještajnim objektima

Kućanstva koja nastavljaju s pružanjem smještaja su obvezna, kao i ostali objekti kojima je i dalje dozvoljen rad:

• osigurati zajedničke prostorije od stvaranja gužvi te obavijesti o uvedenim mjerama postaviti na sve ulaze

• svu rasutu robu prodavati zapakiranu

• primjenjivati mjere pojačane higijene i svakodnevnog čišćenja svih prostorija 

• organizirati rad tako da bude maksimalna udaljenost među djelatnicima uz poštivanje strogih mjera socijalne distance

• redovito provjetravati prostorije

• osigurati punktove s dezinfekcijskim sredstvima za ruke te postaviti uz njih kratku obavijest o općim mjerama za smanjenje rizika od zaraznih bolesti

• na vidnim mjestima istaknuti upute i preporuke za pridržavanje općih pravila o strogoj higijeni te mjeri socijalne distance

 

Plakati s uputama na hrvatskom i engleskom se mogu preuzeti sa stranica Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
 

Važno je i da svaki gost bude prijavljen u sustav eVisitor!

Istoga dana je Stožer donio i Odluku o privremenoj zabrani prelaska preko graničnih prijelaza RH radi zaštite pučanstva od mrske nam COVID-19. No, Odluka samo ograničava, ne i potpuno ukida mogućnost prelaska granica.
 

Prema podacima eVisitora, u smještajnim objektima diljem Hrvatske, u hotelima i kućanstvima, trenutno boravi oko 7500 turista, od čega je oko 4600 stranaca

Turistima, građanima država članica EU, odnosno država članica schengenskog područja, kao i pridruženih zemalja, članovima njihovih obitelji, te državljanima trećih zemalja koji su osobe s dugotrajnim boravištem na temelju Direktive Vijeća 2003/109/EZ od 25. studenoga 2003. o statusu državljana trećih zemalja s dugotrajnim boravištem i osobama koje imaju pravo boravka temeljem drugih direktiva EU ili nacionalnog prava ili koje imaju nacionalne dugoročne vize, omogućit će se povratak u matične države. 

Ministarstvo turizma poziva sve pružatelje usluge smještaja da o ovoj Odluci informiraju svoje goste, a informacije se mogu pronaći i na engleskom jeziku na stranicama Hrvatske turističke zajednice
 

S gostima u pandemiji

Činjenica je da neki od nas imaju goste u svojim apartmanima. Ako imamo goste strane ili domaće, prema njima se moramo ponašati solidarno i u skladu s uvriježenim pravilima gostoprimstva.

Budimo im na raspolaganju, posebno u trenutku kada njihov boravak istekne i dođe vrijeme da se vrate u svoje matične zemlje.
 

Svi smo u nevjerojatnoj situaciji, tim je teže onima koji se kod uvođenja strogih mjera nisu zatekli u svojim kućama, u svom poznatom okruženju, okruženi najbližim ljudima

Naglasak je na «kada njihov boravak istekne» jer nema razloga da se taj boravak naprasno prekida niti da pokazujemo nestrpljivost spram njihovog odlaska. Situacija s mjerama socijalne distance potiče nepovjerenje među ljudima, čak i onima koje dobro poznajemo. Ne smijemo popuštati pred naletima straha i panike. U ovom trenutku, mi smo oslonac svojim gostima, ako smo toliko sretni da ih imamo, budimo domaćini, budimo solidarni, ljudi koji dijele iste brige, budimo ljudima ljudi.

Naravno, uz pridržavanje naputaka kriznih stožera i epidemiologa. Čuvajmo se i ostanimo doma!

Spremi

Edukacija u Savičenti: Sve što ste željeli znati i pitati o kreiranju turističkih proizvoda

Kako gosta zamoliti za recenziju? (Primjeri)

I privatni iznajmljivači u prioritetnoj skupini za cijepljenje protiv koronavirusa

​Zašto je zlatna vaza važan element stvaranja modernog i luksuznog stila uređenja interijera?

Udruga ruralnog turizma Hrvatske upisuje nove članove "jer - zajedno smo jači"

​Koja su hrvatska skijališta spremna za novu sezonu skijanja?

Planiranje vrta i uređenje okućnice smještajnog objekta

Zimski turizam u Hrvatskoj: Može li napokon doći do procvata turizma u zimskim mjesecima?

2 komentara Uključi se u raspravu
kristijan - zagreb 15.04.2020 09:22
Mogao bih primati goste, ali ih nema, na žalost. I već sam se referirao u prethodnom članku. Da ih i primim, ne bih im po zakonu smio dati nešto za jesti. A restorani ne rade. Molim cijenjene da vide kako je mali iznajmljivač - samo mali iznajmljivač - a ne veliki hotelier. I dao bog da možemo biti nelojalna konkurencija hotelima. I ako mislimo da će to popuniti državnu kasu - bojim se da će se više jesti paštete i jogurt - nego odlaziti par kilometara u restorane. Ovako sam mogao pripremati sve iz svog vrta, uzimati sir i meso od susjeda, i dijeliti svu ljepotu domaćih jela. Ovih mojih nekoliko gostiju sigurno neće odlaziti u hotele na večere, a i restorani su im skupi. Ali dobro - procvjetat će dostava pizza i hamburgera od 20 kn. Kontaktirao sam puno svojih prijatelja i čini nam se da ministarstvo turizma odlično razmišlja kako će Ismael D. vlasnik lanca hotela i Lajoš C. vlasnik hotelske kuće ipak nešto zaraditi i to odnijeti u Ameriku ne trošeći baš ništa kod nas....
Anton - Crni Lug 01.05.2020 06:53
Sada će doći do izražaja uloga Turističkih zajednica na svim nivoima, naša birokratska nadgradnja u dozivanju turista u Lijepu našu. Obavezne turističke članarine bez obzira na nečiju želju i ostali bezuvjetni nameti poreza i prireza, te boravišne pristojbe pokazuju svoju pravu namjenu - nečiju egzistenciju, a ne svrhu punjenja smještajnih kapaciteta i realnog stanja.
Slažeš se...ili ne? - uključi se u raspravu
Pročitajte još:

Mjere Vlade za privatne iznajmljivače: Odgoda plaćanja paušala turističke pristojbe i članarine

Ispunite Zahtjev za odgodu plaćanja paušala do 31.3. na stranicama ePorezne

Popularno: